• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Ilse
    SnartFruSir skrev 2011-06-02 19:02:29 följande:
    Jag ber om ursäkt för ett långt inlägg, men jag är så himla ledsen så jag måste bara skriva av mig någonstans.

    Vi har en vecka kvar till osa går ut och 28 av 92 har svarat. Ingen på min blivandes sida har svarat alls, så därför sa jag detta till min blivandes syster. Detta fick helt totalt motsatt effekt än vad jag kunnat räkna med. Min blivande svärmor ringer upp min kille och börjar skälla ut honom efter noter. Hans moster har minsann osat hela släkten när hon ringde och berättade för honom att hon bokat hotell och att hon är så besviken på hur han beter sig mot sin moster osv osv.

    Min blivande uppfattade endast att hans moster berättade att hon bokat hotell och han reflekterade inte mer över det. Vi har skrivit i inbjudan att man ska osa till vår toastmadame men det vägrar hans släkt att göra, inklusive hans föräldrar. Det pågår någon slags maktkamp utan dess like och jag står bara här med ett enormt frågetecken i pannan. Vad fan hände nu? Vad är det för konstigt med att man osar enligt inbjudan?

    För övrigt så har både svärmor och svärfar bestämt att vi ska bjuda in några avlägsna släktingar utomlands, och det har vi motvilligt gjort. Nu säger dessa att de inte fått någon inbjudan och så får vi skit för det med.

    Som grädde på moset har även svärmor informerat hela sin släkt att om singeltjerna önskar ta med någon dejt, så får det vara någon seriös. En pojkvän går bra men inte en kompis. Men vi har inte skrivit någon+1 på inbjudan. Vi ringde tom runt till mostrar och morbröder och frågade hur vi skulle göra med de större kusinerna, men de svarade att vi skulle skicka 1 inbjudan till hela familjen. Så det har vi gjort men plötsligt har det tillkommit 3 personer som vi inte vet var de heter, vad de talar för språk, om de har några allergier. Och de vägrar osa som alla andra.

    Jag ringde min mamma och grät i två timmar nu i förmiddags. Det sjuka är att min mamma hade ringt och pratat med svärmor ca 2 timmar efter utskällningen så hon hade suttit och pratat med henne i 2 timmar igår för att jag mår så dåligt över att de inte bryr sig för 5 öre. Jag har verkligen försökt göra allt jag kan komma på för att få dem att visa intresse i bröllopet. Och då säger svärmor att jag inte varit tillräckligt tydlig att jag ville de skulle hjälpa till och att på hennes jobb har de aldrig hört talas om att föräldrarna ska behöva osa eller anmäla tal.

    Men efter att mamma pratade med henne så verkar det i alla fall som att hon börjar inse lite smått vad hon ställt till med.

    Sån himla såpa. Vi ville bara bjuda in till en mysig och kärleksfull vigsel med efterföljande middag och fest. Jag vill göra festhäften med några meningar om varje gäst och vi vill göra en bra bordsplacering där alla trivs och har det bra. Självklart är vi glada att de ändå tänker komma, men det känns bara så tråkigt att man ska behöva anpassa sig helt efter några andra, bara för att de inte är fint nog att osa till någon annan än den vi bett om.

    Det var inte så här jag eller min blivande hade tänkt oss att vi skulle börja vårt liv som man och hustru :(
    Vilken dålig stil alltså! Låt inte det här trubblet förstöra planeringstiden inför bröllopet. Gör bröllopet på ert sätt och så får de andra helt enkelt lov att uppföra sig. Vad bra att din mamma tog tag i det, man behöver stöd såna här gånger. Stor kram! PS. Ni kommer att få ett ljuvligt och underbart bröllop ändå fast en del uppför sig korkat nu. Det hinner lugna ner sig.
  • Ilse
    Sassabrassa skrev 2011-05-27 09:03:18 följande:

    Nu har jag nog hittat klänningen till min tärna. Vad tycker ni om den?
    Vi har rött, röda rosor som genomgående tema.


    Jättefin!!! Min tärna kommer också att ha en röd klänning. Blev inte exakt den nyans som jag tänkt mig, men fin ändå.
  • Sassabrassa
    Ilse skrev 2011-06-03 19:54:19 följande:
    Jättefin!!! Min tärna kommer också att ha en röd klänning. Blev inte exakt den nyans som jag tänkt mig, men fin ändå.
    Hur ser den klänningen ut? Jag köpte en till min tärna som inte stämde i färg. Men den håller sömmerskan på och syr om så att den ska passa mig. Tänkte ha den på bröllopsresan :)
  • skruttisOmuffis

    Halloj allihopa!
    ...jag har varit lite frånvarande här ett tag...MEN nu har jag nåt kul att berätta!! Jag blev hippad igår!

    Jag är så glad över den fina dag som mina vänner fixat för mig! De hade ordnat en "jorden runt" resa i Stockholm...deras påhittighet och engagemang var så himla fint! Jag grät av överväldigande ett par gånger...hehe Tungan ute Lite sliten känner jag mig allt nog idag....

  • TheD

    Imorgon drar vi iväg en heldag för att leta brudskor, prova ringar och leta efter en BRA bh till den klänning jag ska ha på mig!!!!!

  • Flodis Hjärtat

    Vigselringar är nu beställda! Känns jätte bra verkligen, lite dyrare än vad jag tänkt men det är sånt som händer.

    Blommor är nu oxå beställda o klara och det känns skönt. En grej till att bocka av liksom. Ska ytäffa prästen i veckan så vi kan planera klart vigseln, ska prata med kantorn nu i veckan också o stämma av låtval och sånt. Spännande!

    Nu ska man fortsätta gå ner i vikt, köpa bh och underklänning samt underkläder till sambon, samt att skorna ska fixas.

  • Helena brud 20 aug

    Shit, nu börjar jag känna mig stressad.. Massor kvar att göra..dessutom har jag fått för mig att jag inte är hellång med min klänning... Har köpt den av en annan tjej och den är eg snäppet för liten, men jag har tänkt fixa den hos skräddare... Men nu blir jagosäker på om jag sk fixa den eller kolla efter nån annan och lägga ut denna på blocket.. Pust och stön... Veliga veliga jag...

  • SnartFruSir

     


    Oh, jag har haft en lång ledighet (fre-mån) och känner mig nu som en ny människa :)

    Vi har också beställt blommor och det blir väl ungefär som denna buketten:

    Men utan lila rosor. De lila rosor de hade såg inte alls ut som jag hade tänkt mig, så det blir tre nyanser av rosa. Men det blir nog fint till allt det lila sedan ändå!

    Nu har det snart gått 6 veckor sedan tärnklänningarna beställdes, så de borde väl vara på g snart. Pirrigt värre!
  • Summer loving

    Idag har jag småpysslat med lite bröllopsärenden.

    *Har idag beställt jätte fina brudnäbbskläder till båda barnen som väntas om ca 3 veckor.
    *Varit i kontakt med prästen och vi ska höras åter på tors och förhoppningsvis boka in en tid för vigselsamtal då.
    *Kontaktat fotografen för att boka in en träff för att diskutera stil, upplägg osv. Hon återkommer ikväll med datumträff.
     
    *I förrgår kontaktade jag kvinnan som ska göra vår bröllopstårta för att ange önskemål om utseendet på den och den 18:e juni får vi hemkört 4 småtårtor med 4 olika utvalda favoritfyllningar så vi i lugn och ro kan sitta här hemma och smaka och sedan välja ut vilken det blir. Vad ska ni har för fyllning i er tårta? När vi bestämt oss för tårta spikar vi också 3-rättersmenyn. Vill vänta så att inte tårtan och efterrätten kommer påminna för mycket om varandra.

    Jag har börjat så smått på festprogrammet. Antar att det är bland de saker som tar längst tid att göra och sammanställa.

    Bröllopsvalsen(dansen) är nu också utvald. Skönt! Bara till att börja öva här på kvällarna när barnen somnat!

    Jag funderar just nu mycket över bordsdekorationen och har funderat ut/bestämt en del. Är ni på det klara över hur ni vill att borden ska se ut och vara dekorerade? Dela gärna med er av hur ni ska ha det!

    I nästa vecka ska jag ner till floristen vi bokat och bestämma ut hur brudbuketten ska se ut och övriga blomdekorationer. Det ska bli kul!

    Ska ni förresten bygga naglerna eller ha era egna till bröllopet? Jag ska nog ha mina egna eftersom de lätt blir långa och starka. Har faktiskt aldrig byggt mina naglar när jag tänker efter. Däremot funderar jag på att boka besök hos en nageltek. för att göra/måla en fransk manekyr. Skulle någon nagel gå åt skogen (som lika gärna kan hända en påbyggd nagel) tänkte jag ha färdigmålade lösnaglar och lim i handväskan på den stora dagen!

    Igår var det exakt 2 månader kvar till bröllopet.....iiiiiiiiiihhh! Hjärta


    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2