• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • TheD
    SnartFruSir skrev 2011-06-01 16:27:19 följande:
    Gillar kombon :D
    Haha! Flört

    Vår präst är då söt. Vi satte oss ner och så frågade han omvi har in och utgångsmusik klaraoch det hade vi. Sen berättade han att man har två eller tre psalmer och då sa jag att det är klart. Han tttade på mig och senantecknade han vilka haha. Prästen fortsatte med att vissa brukar vilja ha en släkting eller vän som sjunger/spelar, ja det är också klart och vilka låtar. Han tittade på mig igen och sen antecknade han. JAg frågade om inte brudpar brukar ha något klart inför träffen.... "Nja, inte hela vigseln iaf" hahahahaha
  • Mertzi
    TheD skrev 2011-06-02 10:45:09 följande:
    Haha! Flört

    Vår präst är då söt. Vi satte oss ner och så frågade han omvi har in och utgångsmusik klaraoch det hade vi. Sen berättade han att man har två eller tre psalmer och då sa jag att det är klart. Han tttade på mig och senantecknade han vilka haha. Prästen fortsatte med att vissa brukar vilja ha en släkting eller vän som sjunger/spelar, ja det är också klart och vilka låtar. Han tittade på mig igen och sen antecknade han. JAg frågade om inte brudpar brukar ha något klart inför träffen.... "Nja, inte hela vigseln iaf" hahahahaha
    Haha, bild i huvet fick jag nu!
    Skönt att du har kolla på hur ni vill ha det!
    Det har då inte jag än..
  • tobbicar
    Pinkgrape skrev 2011-06-02 07:24:12 följande:
    Hej! Vad roligt, välkommen hit :) Vi gifter oss också 13 augusti :D Vi vet dock inte när vi ska träffa vår präst, kanske ska ringa och fråga, så vi åtminstone får veta vilken präst vi får.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    hej tack :) när vi bokade kyrkan i januari så sa dom att prästen kommer höra av sig när de närmade sig, men ja e lite kontrollfreak så jag ringde upp själv och sa att jag ville ta tag i det nu. vart i landet ska ni gifta er?
  • TheD
    Summer loving skrev 2011-05-31 15:58:55 följande:
    fru2011kanske skrev 2011-05-30 20:47:22 följande:

    Vi har inte heller tärnor/Marskalkar, men jag fick frågan om kontaktuppgifter till BMs kompisar redan innan inbjudan gått ut..


     
    Trodde nästan att vi var de enda som valt bort tärnor, bestman, marshalker och hela det köret! ;)

    Någon mer än jag förresten som ska gå in i kyrkan (eller var ni nu vigs) tillsammans med blivande maken?
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Vi kommer gå in tillsammans. Det är ju VI som ska bli vigda :)
  • fru2011kanske

    Jag tänkte också ringa kyrkan för att höra vilken präst vi ska ha och när ungefär de tänkt att vi ska ses. Det är ju semestertider innan bröllopet som måste tas hänsyn till..

    Nu har sista dag för OSA passerat, och nästan alla har svarat, och alla utom en av de som inte svarat har tackat ja muntligen, men de har inte varit säkra på om de får barnvakt och dyl.
    Så jag har nu en ganska bra överblick över hur många vi blir, och det ser väldigt bra ut!!
    Lokalen rymmer ca 100 sittande och vi blir 79 vuxna och 20 barn.
    Vi har dessutom lagt en hel del pengar och tid på att hitta lokalen då vi ville ha övernattingsmöjligheter för alla och vi trodde vi skulle bli många, och nu fyller vi ganska precis lokal och sovplatser, så det känns verkligen som det blir värt tiden och pengarna vi lagt ner

  • Jeliqa
    Sista dagen för OSA var igår och alla har svarat och tackat ja. Jag trodde det skulle bli visst bortfall men är så himla glad att så många vill komma och dela dagen med oss. :)
    Igår påbörjade vi ett utkast av bordsplaceringen. Jösses så svårt det är. Är någon av er klara med er? 
  • TheD
    Jeliqa skrev 2011-06-02 12:48:19 följande:
    Sista dagen för OSA var igår och alla har svarat och tackat ja. Jag trodde det skulle bli visst bortfall men är så himla glad att så många vill komma och dela dagen med oss. :)
    Igår påbörjade vi ett utkast av bordsplaceringen. Jösses så svårt det är. Är någon av er klara med er? 
    Njaaa... För ena skiss blir bra men vid andra ögonkastet så nej... då görs en ny och samma sak repeteras ;) Men nu tror jag att jag har gjort en nåorlunda bra skiss. Dock är det två personer med där som vet senast tisdag om de kan komma...
  • labbalabba

    ååh vårt OSA är inte förrän om en månad o en så länge är det nästan ingen som har svarat. dock har jag ingen riktig koll eftersom det är min pappa och min blivande svärmor som står som värdpar och därför får alla samtal...
    Bordsplaceringen känns galet svår, vi har inte ens bestämt hur vi ska placera borden än :) måste åka o titta på lokalen en gång till och diskutera med dom där hur vi ska lägga upp det...

  • Skumboll

    Vårt osa gick också ut i onsdags och alla svarade i tid! De allra flesta långt innan osa-datumet faktiskt, men det är nog tack vare att vi hade svarskort..... jag vet hur det brukar vara annars. 

  • bruden
    Tooo de looooo!!!
    Här har ni en APNERVÖS blivande fru som skrider till altaret den 6:e augustiSkrattande Det mesta är klart sånär som på festprogram och vigselprogram. Håller på med designen ännu på det men grafiker som man är till yrket så blir man aldrig nöjd *suck*
    Vi började att planera och dona själva men insåg snart att tiden inte skulle rävcka till (han friade på Alla hjärtans dag i år) så vi lämnade med varm hand över det till en koordinator. Smidigt som fasiken och inte alls dyrt!
    Klämmer och känner på klänningen vareviga dag SkämsSkrattande
    Våra barn ska vara näbbar men inga tärnor eller marsalkar. Skulle aldrig falla mig in att gå nerför altaret med någon annan än min blivande. Har varit gift förut och när vi träffade prästen förklarade han innebörden med det. Jag protesterade och sa: INGEN ÄGER MIG! Här ska ingen komma och tro att jag är omyndig så jag trevade glatt nerför altargången med min blivande (exmannen). Det tänker jag göra även denna gångSkrattande
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2