• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • fru2011kanske
    SnartFruSir skrev 2011-05-30 18:15:48 följande:
    Vad roligt! Hur gammal är din dotter?

    Jag har också beställt tärnklänningar från china från en säljare som jag köpt av tidigare. Men eftersom jag köpte 2 samtidigt så fick jag köpa "utanför" e-bay eller vad man ska säga, så det ska bli spännande och se om vi blev blåsta nu. Märkte inte det här med e-bays policy fören för några dagar sedan. Men det går nog bra. Har ju betalt med paypal och har alla konversation sparad.

    Hon blir åtta straxt efter bröllopet.


    Det var mina första beställningar både på E-bay och "Kina företag", och nervös har jag varit med, men det har gått väldigt bra!


    Vi har inte heller tärnor/Marskalkar, men jag fick frågan om kontaktuppgifter till BMs kompisar redan innan inbjudan gått ut..


    Jag är rätt säker på att jag får en hippa, flera kompisar har plötsligt blivit intresserade av att höra vilka tjejer som varit med på tjejmiddagar osv. Så jag tror nog att det redan pågår någon form av planering Så skulle det inte bli någon skulle jag bli grymt besviken.....

  • Summer loving
    bumbibjörn skrev 2011-05-30 20:32:33 följande:
    Hej,  får man hoppa in? Är oxå en brud som gifter mig i augusti, den 27 för att vara exakt. Har lätt ångest för det där med min blivandes svensexa, vi har ingen bestman (eller tärnor) så jag är jätterädd att det ramlar mellan stolarna...han har några vänner som inte är de som får tummen ur..
    fru2011kanske skrev 2011-05-30 20:47:22 följande:

    Vi har inte heller tärnor/Marskalkar, men jag fick frågan om kontaktuppgifter till BMs kompisar redan innan inbjudan gått ut..


     
    Trodde nästan att vi var de enda som valt bort tärnor, bestman, marshalker och hela det köret! ;)

    Någon mer än jag förresten som ska gå in i kyrkan (eller var ni nu vigs) tillsammans med blivande maken?
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • Helena brud 20 aug

    Vi vigs ute, om nu vädret håller... Ihh... Hemska tanke... Och kommer gå längs med en röd lång matta fram till en båge och vigselförättaren längst fram... Min pappa får stå bland gästerna...

  • SnartFruSir
    Summer loving skrev 2011-05-31 15:58:55 följande:
    fru2011kanske skrev 2011-05-30 20:47:22 följande:

    Vi har inte heller tärnor/Marskalkar, men jag fick frågan om kontaktuppgifter till BMs kompisar redan innan inbjudan gått ut..


     
    Trodde nästan att vi var de enda som valt bort tärnor, bestman, marshalker och hela det köret! ;)

    Någon mer än jag förresten som ska gå in i kyrkan (eller var ni nu vigs) tillsammans med blivande maken?
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Vi kommer gå fram tillsammans i kyrkan. Brudöverlämning brukar man väl i allmänhet inte få ha i svensk kyrka?

    Bumbibjörn, ingen hippa ännu. Men jag hoppas att det blir av!
  • Pinkgrape
    Summer loving skrev 2011-05-31 15:58:55 följande:
    fru2011kanske skrev 2011-05-30 20:47:22 följande:

    Vi har inte heller tärnor/Marskalkar, men jag fick frågan om kontaktuppgifter till BMs kompisar redan innan inbjudan gått ut..


     
    Trodde nästan att vi var de enda som valt bort tärnor, bestman, marshalker och hela det köret! ;)

    Någon mer än jag förresten som ska gå in i kyrkan (eller var ni nu vigs) tillsammans med blivande maken?
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Vi kommer ha både tärnor, marskalker och brudnädd :) Men vi kommer då definitivt gå in i kyrkan tillsammans, jag och min blivande! :D
    SnartFruSir skrev 2011-05-31 18:43:25 följande:
    Vi kommer gå fram tillsammans i kyrkan. Brudöverlämning brukar man väl i allmänhet inte få ha i svensk kyrka?
    Nej, det brukar väl vara lite sisådär om det, ifall man får eller inte för prästen, då det inte hör till svensk tradition och jag tror inte att det varit speciellt vanligt att man velat ha det förut. Men som med det mesta annat, så blir även den svenska vigselakten mer och mer amerikaniserad, då jag tror att många som gifter sig nu har sett just brudöverlämning på film från hollywood och tyckt att det varit fint och då vill ha det.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • 20110820
    Summer loving skrev 2011-05-31 15:58:55 följande:
    Trodde nästan att vi var de enda som valt bort tärnor, bestman, marshalker och hela det köret! ;)

    Någon mer än jag förresten som ska gå in i kyrkan (eller var ni nu vigs) tillsammans med blivande maken?
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Vi gör exakt som er, vi har valt bort tärnor, marskalker, brudnäbbar och allt annat, det blir bara vi och prästen vid altaret. Och givetvis går vi in tillsammans, något annat är för mig helt otänkbart!
  • SnartFruSir
    TheD skrev 2011-06-01 15:40:06 följande:
    Till systemet och sen ska vi träffa prästen :)
    Gillar kombon :D
  • tobbicar

    jag vill oxå vara med här :) gifter mig 13 augusti, det mesta är bestämt, ska träffa prellen den 16e :) efter det gör vi vigselprogram. har inte lyckats hitta den perfekta flugan till min blivande än bara :( sen är de väl 100 smågrejer som jag har glömt, i morron ska ja träffa mina 6 tärnor för andra gången och pröva deras klänningar som ja har beställt. det ska bli så skoj detta :)

  • Pinkgrape
    tobbicar skrev 2011-06-01 16:45:08 följande:
    jag vill oxå vara med här :) gifter mig 13 augusti, det mesta är bestämt, ska träffa prellen den 16e :) efter det gör vi vigselprogram. har inte lyckats hitta den perfekta flugan till min blivande än bara :( sen är de väl 100 smågrejer som jag har glömt, i morron ska ja träffa mina 6 tärnor för andra gången och pröva deras klänningar som ja har beställt. det ska bli så skoj detta :)
    Hej! Vad roligt, välkommen hit :) Vi gifter oss också 13 augusti :D Vi vet dock inte när vi ska träffa vår präst, kanske ska ringa och fråga, så vi åtminstone får veta vilken präst vi får.
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2