• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • fru2011kanske
    Helena brud 20 aug skrev 2011-05-30 14:28:43 följande:
    Fru2011, vart hittade du klänning till dottern? Ebay? Vad betalade du och hur gammal är dottern? Är själv på jakt efter klänningar till sexåring och ettåring...
    Nej, hittade kostym till 4 åringen på E-bay, klänningen kommer från milanoo.com (osäker på stavning) De hade i alla rea på flower girl dresses så den kostade ca 350 kr inkl frakt
    Och vi är supernöjda med klänningen! Verkligen fint sydd. Ska korta upp axelbanden lite, men det fixar ju till och med jag

    Hindersprövningen verkar vara på utflykt hos Posten, kommer den inte imorgon skulle skatteverket skicka en ny. Tur att vi är ute i god tid!
  • SnartFruSir
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-30 14:40:07 följande:
    En fråga:
    Hur många psalmer har ni alla valt?
    3 psalmer, 1 solosång. Men gud vad svårt det var!
  • SnartFruSir
    fru2011kanske skrev 2011-05-30 13:31:00 följande:

    Idag kom dotterns klänning från China, superfin! Hon blev så glad! Så nu är det bara BM som inte har kläder än.


    Vad roligt! Hur gammal är din dotter?

    Jag har också beställt tärnklänningar från china från en säljare som jag köpt av tidigare. Men eftersom jag köpte 2 samtidigt så fick jag köpa "utanför" e-bay eller vad man ska säga, så det ska bli spännande och se om vi blev blåsta nu. Märkte inte det här med e-bays policy fören för några dagar sedan. Men det går nog bra. Har ju betalt med paypal och har alla konversation sparad.
  • SnartFruSir

    Humlan, ja det är det verkligen. Men jag känner mig lite stressad ändå, för det är liksom nu all planering skall bli verklighet och saker inhandlas osv.

    Mertzi, här är en till som gifter sig 20 augusti! Välkommen :)

    Åh, idag blev jag riktigt lycklig när min blivandes bror ä n t l i g e n frågade om han kunde få en lista på namn inför svensexan. Har stundtals varit lite osäker på om brosan - tillika marsalk - skulle anordna det eller om jag skulle behöva lägga mig i och be någon annan. Vet att svensexan betyder jättemycket för min blivande så nu är jag helt varm i kroppen. Har ni andra börjat få några frågor eller rentav blivit hippade själva?

  • Mertzi
    SnartFruSir skrev 2011-05-30 18:19:09 följande:
    Humlan, ja det är det verkligen. Men jag känner mig lite stressad ändå, för det är liksom nu all planering skall bli verklighet och saker inhandlas osv.

    Mertzi, här är en till som gifter sig 20 augusti! Välkommen :)

    Åh, idag blev jag riktigt lycklig när min blivandes bror ä n t l i g e n frågade om han kunde få en lista på namn inför svensexan. Har stundtals varit lite osäker på om brosan - tillika marsalk - skulle anordna det eller om jag skulle behöva lägga mig i och be någon annan. Vet att svensexan betyder jättemycket för min blivande så nu är jag helt varm i kroppen. Har ni andra börjat få några frågor eller rentav blivit hippade själva?
    Tack! :D

    Skönt att han tog tag i det!
    Jag funderade på det senast alldeles precis och försökte förgäves komma fram till hur jag ska göra med min blivandes svensexa. Han muttrar lite buttert när det kommer på tal, att han med all sannolikhet inte kommer att bli sexad.. Men ja vet att han gärna vill.
    Ska jag ta och hinta lite till hans bror?
    Frågan är bara om hans bror verkligen kommer att ta tag i det.. han är lite handlingsförlamad ibland och låter oftast sina egna intressen gå i första hand, men man ska inte vara fördomsfull!
    Kanske styr han upp bästa svensexan om man bara får en tanke i hans skalle!

    Min egen hippa har jag faktiskt inte nån aning om ifall den blir av eller inte..
    Totalt nollställd där!
    Skulle ju vara så roligt men törs inte hoppas på något!
    Mina vänner bor dessutom 25 mil ifrån mig så vi får väl se..
  • Humlan66

    snartfrusir - Jag tror inte jag kommer att bli hippas jag , jag har nog valt världens sämsta tärnor för dom är 0 intresserade av mitt bröllop. Jag hoppas dock VERKLIGEN att m2b ska få en svensexa och det är hans bror som är bestman.Jag har köpt coola T-shirts iaf som jag ska ge till hans bror hihi .. Hoppas det går hem bara
    Såhär ser dem ut




    Sen har jag idag mejlat en frisörskola och bett dem förmedla kontakt med elever som kan tänkas vilja hjälpa och tjäna en slant och likaså danskolor  då vi letar 2 hip hop killar som drar igång festen med en cool dans .. vart söker man sånna annars lixom


  • Busmamma

    Hej på er alla augustibrudar, här är en till som hoppar in. Vi ska gifta oss den 6 aug och jag börjar känna mig lite stressad nu, men i lördags kväll hade vi träff med våra föräldrar för att diskutera och jag hade sett fram emot det jättemycket men var så ledsen igår :( De hade inga konstiga inlägg eller så men min sambo och jag var inte på samma våglängd, så som jag trodde att vi var. Så det kändes kluvet inför föräldrarna men det redde vi ut och sambon har dåligt samvete, men jag hade sett fram emot att dela våra tankar om den dagen med dem, är det typiskt oss tjejer? Sen har vi sagt att jag får göra som jag vill och sambon har tagit tag i det han tycker att han är bra på: bil, fotograf, dricka, så det är ju ok. Hur långt har ni kommit med festprogram, kyrkoprogram?

  • TheD
    Busmamma skrev 2011-05-30 18:56:24 följande:
    Hej på er alla augustibrudar, här är en till som hoppar in. Vi ska gifta oss den 6 aug och jag börjar känna mig lite stressad nu, men i lördags kväll hade vi träff med våra föräldrar för att diskutera och jag hade sett fram emot det jättemycket men var så ledsen igår :( De hade inga konstiga inlägg eller så men min sambo och jag var inte på samma våglängd, så som jag trodde att vi var. Så det kändes kluvet inför föräldrarna men det redde vi ut och sambon har dåligt samvete, men jag hade sett fram emot att dela våra tankar om den dagen med dem, är det typiskt oss tjejer? Sen har vi sagt att jag får göra som jag vill och sambon har tagit tag i det han tycker att han är bra på: bil, fotograf, dricka, så det är ju ok. Hur långt har ni kommit med festprogram, kyrkoprogram?
    Vigselprogram kan vi först sätta ihop efter onsdagen :) Vi ska träffa herr präst då haha
  • Ankie och Jocke

    Är det någon som redan fått sin möhippa?

    Jag börjar känna mig lite orolig eftersom jag är helt säker på att jag kommer att få en men är en extrem kontrollmänniska och tycker att det är ganska obehagligt att inget veta om när, var eller hur...

    Svensexan är jag inte ett dugg orolig för. Min blivande makes val av bestmen kunde inte varit bättre och jag vet att de fixar det galant. De har redan frågat mig om en lista på mannens vänner där vi bor (hans 2 bestmen och övriga vänner bor 60mil härifrån) och sagt ungefär vilken helg det lutar åt. Vet att de kommer att ha skitskoj

  • bumbibjörn

    Hej,  får man hoppa in? Är oxå en brud som gifter mig i augusti, den 27 för att vara exakt. Har lätt ångest för det där med min blivandes svensexa, vi har ingen bestman (eller tärnor) så jag är jätterädd att det ramlar mellan stolarna...han har några vänner som inte är de som får tummen ur.. Har dock blivit tillsagd att inte lägga mig i, men funderar om man inte vågar ringa iaf... Vet att han tok gärna vill ha en. Annars så börjar de stora bitarna falla på plats, men gisses man kan få psykbrytt på de små. Så fort man bockar av en grej på listan dycker de tusen små andra upp.

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2