• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • fru2011kanske

    SnartFruSir, det låter som ni kommit långt ni med! Vi verkar vara i precis samma fas.


    Idag kom dotterns klänning från China, superfin! Hon blev så glad! Så nu är det bara BM som inte har kläder än.

  • Helena brud 20 aug

    Fru2011, vart hittade du klänning till dottern? Ebay? Vad betalade du och hur gammal är dottern? Är själv på jakt efter klänningar till sexåring och ettåring...

  • Pinkgrape

    Det är så tråkigt just nu. Jag har inget bröllopsrelaterat att göra känns det som :P

    Jag väntar på att min klänning ska komma och att få veta hur många som kommer på bröllopet. Vi skulle väl visserligen kunna ta itu med valet av psalmer och in- och utgångsmarsch. Något som dock kommer bli otroligt svårt, för min sambo tycker det är aptråkigt och inget duger.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Beautiful Disaster

    En fråga:
    Hur många psalmer har ni alla valt?

  • Pinkgrape
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-30 14:40:07 följande:
    En fråga:
    Hur många psalmer har ni alla valt?
    Vi kommer ha två, men inte valt vilka ännu :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Humlan66
    SnartFruSir skrev 2011-05-30 13:23:54 följande:
    Oj vad alla har hunnit med mycket sedan senast jag läste (i torsdags :p). Jag vill gärna dela med mig av våra äventyr i helgen, så för er som orkar:

    I fredags visade jag upp tänkt frisyr för min frisörska. Hon blev eld och lågor och tror att de tkommer passa jättebra med klänningen och såg jättemycket fram emot att få göra frisyren. Så det kändes riktigt skönt! :)

    Make-up tjejen som ska göra mig vacker som en brud (och sminka tärnor x2, mammor x2 och toastmadame) kom och så testade vi ut mitt smink. Blev jättenöjd med resultat och hennes sätt att arbeta på - så det känns jättebra!

    Vi var i lokalen och kikade. Där märkte vi att vår tänkta bordsplacering inte kommer att fungera (attans!) så det är bara att tänka om...

    Vi provfotades av fotografen på de ställen vi pratat om och bilderna blev jättefina. Nu ber jag bara till Gud om fint väder alla lördagar i augusti för det underlättar verkligen! Vi har än så länge inga inomhusalternativ, så det får vi fundera på.

    Slutligen så fick vi provsmaka vår tårta. Den blir helt ljuvlig och helt perfekt, och allt känns jättebra!

    Vi hann även med att gå på bröllop i lördags. Det var det roligaste bröllop jag någonsin varit på och vi hoppas verkligen att vi kan få lika glad och kärleksfull stämning på vår stora dag :)
    men va skönt för er att allt klaffar som det ska =)
  • Aylas

    Gud vad det händer saker!

    Här har planeringen stått lite stilla, eller gått bakåt. Vi ska leta upp en ny solist i kyrkan... Men annars är det klart med att det blir distans i sommar, ska bli kul att jobba "på riktigt" igen - har saknat det efter tre år i skolbänken.

    Också vi hann med bröllop i helgen, så vackert. Vi fick den stora äran att bara toastmaster och så mycket det var att tänka på! fixa aktiviteter, hålla tidsschema, se till att alla är där de ska och att alla får rätt man och att trycka in 20 tal på tre rätter... Så nu är jag helt slut och ska fixa middag till gästerna som kommer ikväll, bröllopsplaneringen skjuter vi upp till imorgon och sovandet till graven

  • Mertzi

    Hej allihopa!
    Är det okej att bryskt kliva in här och vara med och bolla idéer inför augustibröllop?
    Vi gifter oss den 20 aug.

    Just nu står det stilla!
    Jag känner mig lite lätt förvirrad och vet inte riktigt vad jag ska ta tag i.
    Många saker är klara, och andra saker känns för tidigt att börja med.

    Nu går jag tex på nålar i väntan på min klänning som förväntas anlända om några veckor.
    Hur får man nerverna att hålla hela vägen?
    Haha :)

  • Helena brud 20 aug

    Hej mertzi. Kliv på du. Vi har samma datum som er... Har rätt bra koll på det mesta men samtidigt tusen små saker kvar....

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2