• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • 20110820

    Idag åkte vi till Ruths i Västerås för att hitta kläder till brudgummen. Han kommer bli världens stiligaste i sin frockcoat! Lite oväntat hittade även jag min klänning, jag hade tänkt köpa en Kinaklänning men nu blir det istället att jag hyr min klänning från Ruths, känns himla bra med tanke på att de syr in den och jag har ingen aning om hur många fler kg jag kommer hinna tappa tack vare min operation.

    Så nu är ytterligare ett stressmoment löst

  • Nikeh

    Jag var hos skräddaren idag för den andra provningen. 

    Jag vet att jag är partisk men åh, vad jag ÄLSKAR min klänning! Glad 
    Och med skorna så behöver den inte läggas upp heller. Helt perfekt med andra ord! Enligt mig då... Glad 

    Vi kommer va så snygga tjejer!  

  • labbalabba
    20110820 skrev 2011-05-27 15:26:37 följande:
    Riktigt snygg klänning!

    Idag fick jag brev från PRV, mitt nya efternamn kungörs på måndag så det verkar ha gått riktigt snabbt, går det igenom kommer jag få heta mitt nya namn 1,5 månad innan bröllopet
    Byter man namn redan innan bröllopet om man skickar in papprena i god tid?? vad händer om man då inte skulle gifta sig? Vi skickade in alla papper för typ två veckor sedan och har inte hört nåt än men tog för givet att efternamnet inte byts förrän man är gifta. Inte för att det spelar så stor roll men.. ??
  • fru2011kanske

    Nu har vi varit och kollat lokalen igen, och den var fräschare än vad jag mindes, och låg närmre vattnet än jag hade för mig


    Det kommer däremot inte funka med min tanke om att duka i "öar", utan det får bli en klassisk "E" dukning (eller om det blir 4 tungor)


    Sedan var vi och provsmakade bröllopstårtan. Mums! Chokladmousse tårta och Therese på cateringen gav verkligen ett bra intryck.


    Känner mig betydligt lugnare nu, och ser fram emot sommarens pyssel med rumsfördelning och bordsplacering

  • Humlan66

     Åhh nu har min klänning anlänt till tyskland, har jag tur så får jag den imorgon eller på onsdag .
    Weeeee va spännande .Gubben ska få hem sin kostym idag .Hoppas allt passar nu


  • 20110820
    labbalabba skrev 2011-05-29 19:34:36 följande:
    Byter man namn redan innan bröllopet om man skickar in papprena i god tid?? vad händer om man då inte skulle gifta sig? Vi skickade in alla papper för typ två veckor sedan och har inte hört nåt än men tog för givet att efternamnet inte byts förrän man är gifta. Inte för att det spelar så stor roll men.. ??
    Namnet går igenom oavsett om vi skulle ställa in bröllopet eller inte, vem som helst kan ju söka om namnbyte, inte bara de som gifter sig.

    Lite av den anledningen sökte bara jag och inte vi båda, det skulle kännas konstigt att vi båda heter samma namn innan vi gifter oss. Nu byter jag och min blivande tar mitt namn vid vigseln.
  • Beautiful Disaster

    Äntligen hittade vi en låt som verkligen stämmer in på oss,
    trots att det inte går att valsa till den låten så blir det vår låt

    Ron Pope - Perfect to me 

  • SnartFruSir

    Oj vad alla har hunnit med mycket sedan senast jag läste (i torsdags :p). Jag vill gärna dela med mig av våra äventyr i helgen, så för er som orkar:

    I fredags visade jag upp tänkt frisyr för min frisörska. Hon blev eld och lågor och tror att de tkommer passa jättebra med klänningen och såg jättemycket fram emot att få göra frisyren. Så det kändes riktigt skönt! :)

    Make-up tjejen som ska göra mig vacker som en brud (och sminka tärnor x2, mammor x2 och toastmadame) kom och så testade vi ut mitt smink. Blev jättenöjd med resultat och hennes sätt att arbeta på - så det känns jättebra!

    Vi var i lokalen och kikade. Där märkte vi att vår tänkta bordsplacering inte kommer att fungera (attans!) så det är bara att tänka om...

    Vi provfotades av fotografen på de ställen vi pratat om och bilderna blev jättefina. Nu ber jag bara till Gud om fint väder alla lördagar i augusti för det underlättar verkligen! Vi har än så länge inga inomhusalternativ, så det får vi fundera på.

    Slutligen så fick vi provsmaka vår tårta. Den blir helt ljuvlig och helt perfekt, och allt känns jättebra!

    Vi hann även med att gå på bröllop i lördags. Det var det roligaste bröllop jag någonsin varit på och vi hoppas verkligen att vi kan få lika glad och kärleksfull stämning på vår stora dag :)

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2