• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • fru2011kanske
    Pinkgrape skrev 2011-05-06 19:30:22 följande:
    Idag kom våra ringar, här är mina! :D


    Den släta med gravyr, "Vi mot världen".
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Jättefnt! Jag vill ha liknande. Har mammas vigsel och förlovningsring hemma som påminner om dessa, men förlovningsring är mer rundad så jag ska kolla ad det kostar och om det går att få den mer som dina ringar, tycker de passar bättre ihop då.

    Vi har sista OSA 31 maj, och 48 av 119 har OSAt (varav vi är 5 i familjen) Jag vill ju helst att folk svara typ nu, så jag kan fixa med presentationer och liknande

    Ska boka tid för att kolla lokalen igen, smaka på tårtan och prata med kyrkan. Det är ju så mycket som ska göras på våren bara.. 

    Jag pendlar från att vara lugn, känna att jag har koll på läget, till att få frispel över detaljer som verkligen inte behöver lösas nu (tex om vi ska ha färdigblandad juice eller inte på brunchen på söndan..). Bridezilla? Och hur ska det bli i sommar när det inte är så långt kvar... 
  • Pinkgrape

    Haha ja, om man, som vi, kan leva med att det är fejk stenar och silver istället för guld, så kan man få jättefina ringar till riktigt bra priser. Just nu är det lite ett ekonomiskt val, då vi absolut inte har råd att spendera större summor på ringar och dels är det lite för att ingen av skulle våga gå runt med en så dyr ring på fingret.

    Vi har sagt att om ekonomin tillåter och ifall vi då vill, så ska vi byta dom på vår bröllopsdag om 10år, då till vitguld och diamanter. Hm. Men vi tror inte att vi kommer vilja göra den prioriteringen, då vi anser att det finns så mycket annat som vi hellre spenderar de summorna på än ringar.

    Nåja, tack så mycket, jag tycker de är jättefina och känner mig väldigt nöjd :D


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • TheD

    Igår bokades Sviten!!! Vad fin den är :D med bastu, vardagsrum, sovrum, toadel och sen det ENORMA badrummet med en det stora "badkaret" med bubbel osv!!!  Vi sa på en gång att efter att vi har ätit tårta så hoppar vi i bubblet och dricker champagne haha

    På måndag blir det att skicka in hindersprövning och anmälan för efternamn :) Vi ska träffa herr präst den 1:a juni så han vill  gärna ha papperet om det har hunnit komma.

  • Pinkgrape
    TheD skrev 2011-05-07 09:46:12 följande:
    Igår bokades Sviten!!! Vad fin den är :D med bastu, vardagsrum, sovrum, toadel och sen det ENORMA badrummet med en det stora "badkaret" med bubbel osv!!!  Vi sa på en gång att efter att vi har ätit tårta så hoppar vi i bubblet och dricker champagne haha

    På måndag blir det att skicka in hindersprövning och anmälan för efternamn :) Vi ska träffa herr präst den 1:a juni så han vill  gärna ha papperet om det har hunnit komma.
    Åh, vad härligt :D Vi är just i valet och kvalet om hur vi ska göra med hotell. Jag vill också ha en såndär svit, men då måste vi nog åka till grannstaden och det vette tusiken om vi orkar :P Låter ju toppenfint iaf :)

    Vad skönt att få det gjort med hindersprövningen. Känns som vi kommer behöva göra en akut samma vecka som vi gifter oss :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-05-07 09:48:09 följande:
    Vad skönt att få det gjort med hindersprövningen. Känns som vi kommer behöva göra en akut samma vecka som vi gifter oss :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Hahaha :)

    Men gör den nu!!!! Så att det inte blir stress stress. Fyll i papperena på datorn, skriv ut, skriv på och posta Glad
  • Pinkgrape
    TheD skrev 2011-05-07 09:51:44 följande:
    Hahaha :)

    Men gör den nu!!!! Så att det inte blir stress stress. Fyll i papperena på datorn, skriv ut, skriv på och posta Glad
    Vi håller ju på att gå igenom processen med namnbyte för min del och det måste bli klart innan vi kan skicka in den, annars hade vi nog redan gjort det :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-05-07 09:55:18 följande:
    Vi håller ju på att gå igenom processen med namnbyte för min del och det måste bli klart innan vi kan skicka in den, annars hade vi nog redan gjort det :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Hm... Kan vara bra att ha det klart för sig Flört
  • Pinkgrape

    Kan ju dock tala om att stressen börjar infinna sig lite angående solist till kyrkan, då alla tre av våra tilltänkta har hoppat av. Vi vet inte riktigt hur vi nu ska lösa detta, då det absolut inte finns i stort sett något utrymme för den saken. Tyvärr. Eftersom de tre vi frågat skulle göra det gratis, så hade vi inte räknat in det. Nåja... i värsta fall får vi skippa det.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Beautiful Disaster

    Gud vad jag är lycklig idag! Var och provade brudklänningen jag hittat på Blocket
    VILKEN DRÖM! Så imorgon åker jag dit med pengar och hämtar den!

    Plus att det känns som att saker och ting vänder. Har funderat mer på dukningen
    och det kommer bli så otroligt fint. Köpte superfina fejkrosor idag som jag ska ha
    i glas på borden

    Dessutom kikade jag på min blivande vigselring och den var makalös!

    Så idag är jag verkligen lycklig!


    Pinkgrape skrev 2011-05-06 19:30:22 följande:
    Idag kom våra ringar, här är mina! :D


    Den släta med gravyr, "Vi mot världen".
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Vars har du hittat ringarna?
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2