• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • SnartFruSir
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-04 23:23:52 följande:
    Allting går utför och jag har varit på väg att avskriva hela bröllopet ikväll.
    Lokalen vi bokat har vi båda besökt förut så vi var övertygade om att vi skulle rymmas.
    Ikväll åkte vi dit för att mäta borden.. Vilken katastrof!

    Hur jag än tänker, planerar och gör om får jag inte alla till att rymmas!
    Vad fan ska jag göra nu? Hoppas att fok tackar nej?
    Eller åka tillbaka och provmöblera?

    HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!! 
    Har ni måtten på borden och stolarna och på lokalen? Sätt er ner med penna och papper och rita på det. Vi fick trixa fram och tillbaka många gånger, men tillslut så gick det. Tänk vad roligt att man fick användning för lite area tillslut...
    Ni kan ju köra e-bord, eller lösa långbord så får ni plats med folk på kortändorna, eller sätt ihop borden till kuber osv osv osv. Hoppas det löser sig!
  • Beautiful Disaster
    SnartFruSir skrev 2011-05-05 22:13:39 följande:
    Har ni måtten på borden och stolarna och på lokalen? Sätt er ner med penna och papper och rita på det. Vi fick trixa fram och tillbaka många gånger, men tillslut så gick det. Tänk vad roligt att man fick användning för lite area tillslut...
    Ni kan ju köra e-bord, eller lösa långbord så får ni plats med folk på kortändorna, eller sätt ihop borden till kuber osv osv osv. Hoppas det löser sig!
    Vi har mätt och mätt och mätt! Ritat, ritat om och ritat om igen

    Jag ska tillbaka dit när alla OSA:t, för faller det bort några så kanske det går :-P
    (Usch, så får man inte tänka!) 
  • Fröken T
    SnartFruSir skrev 2011-05-05 22:10:40 följande:
    Vad kul att folk har hört av sig. Hos oss har 11 av 90 svarat. Då är vi 2 av dem.. Men, det löser sig väl! Vi har osa 10 juni så mycket kan ju hända. Och min bästa vännina har anmält en + 1, men det står bara hennes namn på kuverten. Men, till saken hör ju att hon var singel när inbjudan gick ut, så hade de varit tillsammans så hade jag nog frågat henne om hon ville vi skulle bjuda honom eller inte. Har aldrig tärffat killen och de har varit ihop typ 2 månader nu. Men ändå, känns lite snopet, fast det är lika bra att släppa det och lägga krutet på annat :)
    Haha, det hände oss också. Min sambos kompis, tillika vår toastmaster, OSA:ade en flickvän trots att inbjudan bara gått ut till honom. Naturligtvis hade hon blivit bjuden om vi vetat om det men jag visste inte ens att han träffade nån och sambon visste inte att de var ett officiellt par. Klart han hade fått ta med henne om han frågat, blev så paff bara när jag kollade OSA-listan och han anmält henne.
    (de osar via ett formulär på vår sajt)
  • SnartFruSir
    Fröken T skrev 2011-05-06 06:57:38 följande:
    Haha, det hände oss också. Min sambos kompis, tillika vår toastmaster, OSA:ade en flickvän trots att inbjudan bara gått ut till honom. Naturligtvis hade hon blivit bjuden om vi vetat om det men jag visste inte ens att han träffade nån och sambon visste inte att de var ett officiellt par. Klart han hade fått ta med henne om han frågat, blev så paff bara när jag kollade OSA-listan och han anmält henne.
    (de osar via ett formulär på vår sajt)
    ah, okej. Här var det vår toastmadame som ringde oss och frågade om vi visste vem denna person var, då han inte är med på gästlistan... Hon har koll på etiketten hon, så jag blev väldigt glad att hon kollade med oss :) Då vet man verkligen att man valt rätt tjej för jobbet.
  • Sassabrassa
    Beautiful Disaster skrev 2011-05-05 22:10:45 följande:
    Åh gud vad skönt att nästan alla OSA:t. För oss har bara 6st svarat
    Min svägerska vet jag att de avvaktar då hon har beräknad födsel två dagar efter vårt bröllop

    Gud vad roligt att titta på ringar, det ska vi göra i helgen.

    Vi gifter oss om 100 dagar, WEEY! Och har såååååå mycket kvar  
    Härligt. 100 dagar går fort ju. Ser sååå fram emot dagen:)
    Ja det är kul att titta på ringen. Kommer kännas ännu bättre när den sitter på mitt finger. Den är sååå fin.

    Idag fick vi in de sista svaren med OSA. Vi gifter oss 27 augusti men satte OSA 1 maj för att vi ville ha svar innan semestern och för att vi ska kunna hinna förbereda festlokalen osv. Av 80 bjudna så har endast 4 sagt nej. det är ändå ganska bra. Vi har bara några osäkra. Två som är höggravida och ska ha ungefär samtidigt som bröllopsdagen. Sen en pågående separation, troligtvis skilsmässa. Min sambos bror som ska skiljas och min sambo har känt frun hela sitt liv så ja vi får se hur det sär löser sig.
  • Humlan66

    Nuu är jag inne med en liten lägesrapport igen

    Nu jevlaaaar är det fart på kärringen ska ni veta *S* , nu har jag vatr på shoppingrunda igen och denna gången
    har jag köpt 3 rosa filtar som vi ska ha till uteplatsen ifall nån fryser lite sent på kvällskvisten.Sen köpte jag en rulle till av den Fuschia pappersbordsduken IFALL det skulle ta slut nu. Vilket öde Köpte ju en rulle igår med. Och sen. Små rosa ljusblommor lixom, så så söta så jag kunde inte låta bli

    Köpte även små nagel pappersfilar till toakorgen, nu är den snart komplett
    what else did i buy .. Oh yeah.. Bling diamant till en tand LOL.. blev ett infall bara, få se om jag verkligen blingar mig så i munnen sen. det va ju ingen stor sten iofs, liten söt bara ( finns på citygross ) '
    Sen har jag köpt inpackning till håret för nu ska jag börja ta hand om det lite bättre hade jag tänkt

    Köpte även mörkrosa tyg färg, för jag måste färga den ena bordskjolen rosa, den som ska vara till godisbuffen
    Satt ju på förmiddagen och sydde bordskjolar för glatta livet *S* sen har jag 50 st stolsöverdrag att sy med.. shit min rygg efter det *S*

    Asså jag säger som hon på 4 bröllop. vårat bröllop kommer att bli maaaaaaagiskt


  • Helena brud 20 aug

    Finfina.... Vad kostade de? Vill ha samma lika men med en sten i den släta ringen... Åh..nu vill jag oxå kika på ringar..

  • Pinkgrape
    Helena brud 20 aug skrev 2011-05-06 22:37:57 följande:
    Finfina.... Vad kostade de? Vill ha samma lika men med en sten i den släta ringen... Åh..nu vill jag oxå kika på ringar..
    Om du menar mina ringar, så tack :) Och då kostade mina två + min blivandes, som är en 6mm slät ring, drygt 800kr, inkl gravyr och frakt.
    De är ju då i silver och med CZ-stenar. Men de är verkligen toppenfina! :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Helena brud 20 aug

    Oj jag trodde stenhårt på vitt guld med diamanter.... Hmmm ja det var ju onekligen ett bra pris....

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2