• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Pinkgrape

    Idag firar jag. Min blivande köpte sin kostym och skjorta idag och han var så snygg!

    Vi beställde dessutom en väst med matchande kravatt till honom och 4st slipsar till marskalkerna, för allt det betalade vi 460kr inklusive frakt. Jag måste säga att jag är nöjd :D

    Nu är allt som ska fixas med pojkarnas klädsel klart. Bara att invänta slipsarna och det såklart, men de skulle komma om ca 2 veckor.

    För varje sak som görs klart, desto mer på riktigt känns det och ju mer nervös blir jag. Huuua! hihi


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Beautiful Disaster

    Allting går utför och jag har varit på väg att avskriva hela bröllopet ikväll.
    Lokalen vi bokat har vi båda besökt förut så vi var övertygade om att vi skulle rymmas.
    Ikväll åkte vi dit för att mäta borden.. Vilken katastrof!

    Hur jag än tänker, planerar och gör om får jag inte alla till att rymmas!
    Vad fan ska jag göra nu? Hoppas att fok tackar nej?
    Eller åka tillbaka och provmöblera?

    HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

  • skruttisOmuffis

    Halloj allihopa.

    Jag har verkligen haft en ordentlig bröllops-paus....
    Min bm fyllde 30 och så har mitt jobb krävt en hel del av min tid. Jag har bara planerat och fixat det precis nödvändigaste till bröllopet, men nu är jag "back on track" igen

    Vi har fixat alla kläder till min bm och min brudklänning är färdig att hämtas. Vi har nu i dagana fixat vigselmusik och en duo som ska framföra den. ...jag har varit lite stressad och kännt att jag halkat efter, men nu känns allt toppen.

    Dags att skicka in hindersprövningen kanske? Är det någon som har gjort det?

  • Humlan66
    Fröken T skrev 2011-05-04 15:31:47 följande:
    Vi har inte riktigt kommit så långt... bara pratat i stora drag men nåt sånt här kanske:

    Vigseln startar 17:30. Vi gifter oss borgerligt på samma plats där vi ska ha festen.
    18:00 (senast) vigsel klar. Grillarna tänds. Bubbel och mingel i trädgården. Ev. någon aktivitet typ tipsrunda i lag.
    ca 19:00 maten börjar grillas, tillbehörsbuffé dukas fram.
    ca 19:30 gästerna börjar ta mat. Vi äter ute i trädgården (ingen bordsplacering)
    Med tal och så är min gissning att vi kommer att äta i ca 1,5 (det är ju inte flera rätter som ska dukas av och på)
    Sen mingel, kanske nån musiklek med trubaduren vi har på plats.
    Runt 21.30-22 Kaffe och tårta

    Sen PARTY!!! (dans inomhus)

    KAnske inte hjälper dig så mycket, om ni ska ha ett mer traditionellt bröllop menar jag. Vi vill ha mer sommarfest-känsla, avslappnat, inte så uppstyrt, då är det inte så noga med tiderna...
    Tack för svaret och nää det va inte mkt till hjälp *S*
     Vi har ju en bit mellan kyrkan och festlokalen. Vi funderar på att hyra en buss som alla gästerna får plats i så folk slipper krångla med bilar etc, och dessutom spar vi tid. festen kommer ju att komma igång så sent annars :-s

    Nån mer som hyrt buss att förflytta gästerna i ?
  • Skumboll
    skruttisOmuffis skrev 2011-05-05 09:37:27 följande:
    Halloj allihopa.

    Jag har verkligen haft en ordentlig bröllops-paus....
    Min bm fyllde 30 och så har mitt jobb krävt en hel del av min tid. Jag har bara planerat och fixat det precis nödvändigaste till bröllopet, men nu är jag "back on track" igen

    Vi har fixat alla kläder till min bm och min brudklänning är färdig att hämtas. Vi har nu i dagana fixat vigselmusik och en duo som ska framföra den. ...jag har varit lite stressad och kännt att jag halkat efter, men nu känns allt toppen.

    Dags att skicka in hindersprövningen kanske? Är det någon som har gjort det?
    Yes, hindersprövningen skickade jag in förra veckan....
  • 20110820
    skruttisOmuffis skrev 2011-05-05 09:37:27 följande:
    Dags att skicka in hindersprövningen kanske? Är det någon som har gjort det?
    Den är utskriven och ifylld, vi skickar den nog om någon vecka. Ska också skicka ansökan om efternamnsbyte men det är så svårt att veta när det är dags att skicka!
  • Sassabrassa

    Nu närmar det sig. :)
    Nu har snart alla gäster OSA:t.
    Återstår två par som inte hört av sig. Ett av dem är min kusin och hennes man. De ska ha barn veckan innan så jag förstår att de har svårt att ge ett svar.
    Det andra paret är en väninna till mig. Inte jättenära längre, men jag var på deras bröllop för två år sen. Har inte hört något från dem alls. Känns lite dåligt.

    Idag ska vi kolla på alliansringen igen. det är tredje gången vi är inne och bara tittar på den. Den är så fin. Vi känner guldsmeden coh det är tur att han kan ge oss ett bra pris för jag tycker det är lite otäckt att gå omkring med jättedyra ringar på fingret.

    Förlovningsringarna fick vi för 16 000:- de kostade egentligen 28 000. Den ringen jag vill ha som alliansring kostar egentligen 18 000. Vi vet inte än vad det slutliga priset blir.

    Sen närmar det sig snart träff med vår vigselförrättare. de skulle höra av sig i maj. Spännande :)

    I övrigt så känns så mycket som att det redan är klart... fast jag vet att det återstår en massa. Men vi kan inte göra så mycket mer nu. 114 dagar kvar idag :) Lääängtar.


  • SnartFruSir
    Humlan66 skrev 2011-05-05 09:50:19 följande:
    Tack för svaret och nää det va inte mkt till hjälp *S*
     Vi har ju en bit mellan kyrkan och festlokalen. Vi funderar på att hyra en buss som alla gästerna får plats i så folk slipper krångla med bilar etc, och dessutom spar vi tid. festen kommer ju att komma igång så sent annars :-s

    Nån mer som hyrt buss att förflytta gästerna i ?
    Yes! Man får anmäla om man vill åka med bara, och den går bara från kyrkan till lokalen. Hem får folk ta sig själva, eftersom vi kan ha lokalen hela natten. Då kändes det lite dumt att på förväg bestämma när det ska vara slutdansat.
  • SnartFruSir
    Sassabrassa skrev 2011-05-05 15:25:22 följande:
    Nu närmar det sig. :)
    Nu har snart alla gäster OSA:t.
    Återstår två par som inte hört av sig. Ett av dem är min kusin och hennes man. De ska ha barn veckan innan så jag förstår att de har svårt att ge ett svar.
    Det andra paret är en väninna till mig. Inte jättenära längre, men jag var på deras bröllop för två år sen. Har inte hört något från dem alls. Känns lite dåligt.

    Idag ska vi kolla på alliansringen igen. det är tredje gången vi är inne och bara tittar på den. Den är så fin. Vi känner guldsmeden coh det är tur att han kan ge oss ett bra pris för jag tycker det är lite otäckt att gå omkring med jättedyra ringar på fingret.

    Förlovningsringarna fick vi för 16 000:- de kostade egentligen 28 000. Den ringen jag vill ha som alliansring kostar egentligen 18 000. Vi vet inte än vad det slutliga priset blir.

    Sen närmar det sig snart träff med vår vigselförrättare. de skulle höra av sig i maj. Spännande :)

    I övrigt så känns så mycket som att det redan är klart... fast jag vet att det återstår en massa. Men vi kan inte göra så mycket mer nu. 114 dagar kvar idag :) Lääängtar.
    Vad kul att folk har hört av sig. Hos oss har 11 av 90 svarat. Då är vi 2 av dem.. Men, det löser sig väl! Vi har osa 10 juni så mycket kan ju hända. Och min bästa vännina har anmält en + 1, men det står bara hennes namn på kuverten. Men, till saken hör ju att hon var singel när inbjudan gick ut, så hade de varit tillsammans så hade jag nog frågat henne om hon ville vi skulle bjuda honom eller inte. Har aldrig tärffat killen och de har varit ihop typ 2 månader nu. Men ändå, känns lite snopet, fast det är lika bra att släppa det och lägga krutet på annat :)
  • Beautiful Disaster
    Sassabrassa skrev 2011-05-05 15:25:22 följande:
    Nu närmar det sig. :)
    Nu har snart alla gäster OSA:t.
    Återstår två par som inte hört av sig. Ett av dem är min kusin och hennes man. De ska ha barn veckan innan så jag förstår att de har svårt att ge ett svar.
    Det andra paret är en väninna till mig. Inte jättenära längre, men jag var på deras bröllop för två år sen. Har inte hört något från dem alls. Känns lite dåligt.

    Idag ska vi kolla på alliansringen igen. det är tredje gången vi är inne och bara tittar på den. Den är så fin. Vi känner guldsmeden coh det är tur att han kan ge oss ett bra pris för jag tycker det är lite otäckt att gå omkring med jättedyra ringar på fingret.

    Förlovningsringarna fick vi för 16 000:- de kostade egentligen 28 000. Den ringen jag vill ha som alliansring kostar egentligen 18 000. Vi vet inte än vad det slutliga priset blir.

    Sen närmar det sig snart träff med vår vigselförrättare. de skulle höra av sig i maj. Spännande :)

    I övrigt så känns så mycket som att det redan är klart... fast jag vet att det återstår en massa. Men vi kan inte göra så mycket mer nu. 114 dagar kvar idag :) Lääängtar.
    Åh gud vad skönt att nästan alla OSA:t. För oss har bara 6st svarat
    Min svägerska vet jag att de avvaktar då hon har beräknad födsel två dagar efter vårt bröllop

    Gud vad roligt att titta på ringar, det ska vi göra i helgen.

    Vi gifter oss om 100 dagar, WEEY! Och har såååååå mycket kvar  
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2