• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Fröken T
    Humlan66 skrev 2011-05-03 21:42:30 följande:
    Vi gifter oss kl 17,30 och tycker det är lite väl sent, men det är ju den enda tiden som finns om vi ska ha den 6 aug så..svårt att planera kvällen, allt kommer ju att gå i ett hela tiden utan "andningpaus"

    Jag börjar bli orolig över våra kläder vi beställt från Milanno nu med. många är nöjda men många är oxå missnökda :-s

    Tror jag ska beställa en extra kläning från kina utifall
    Vi gifter oss också 17:30 de 6 augusti!
  • Humlan66
    Fröken T skrev 2011-05-03 22:00:17 följande:
    Vi gifter oss också 17:30 de 6 augusti!
    Åhh va roligt, men får jag då fråga hur ni har lagt upp eran kväll ?
  • SnartFruSir
    Summer loving skrev 2011-05-02 19:36:17 följande:
    Vilka vackra ringar. Det är en vigselring i precis den stilen jag själv letar efter. Har ni beställt via någon lokal guldsmed eller kan du tipsa mig om var???

    Ja, reaktioner har börjat trilla in. Alla tycker såklart det är jätte kul att vi ska gifta oss och PÅ TIDEN....eftersom vi hängt ihop i 8 år nu och har två barn tillsammans! Har fått jätte fina kommentarer gällande inbjudningskorten också. Så här ser de ut:
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Jättefina injudningskort! Verkligen :) Och vad roligt med kommentarer. Här tror jag det varit 3 av 90 gäster som kommenterat att det var kul... Men då visste i och för sig de flesta om det.

    Nej, ingen lokal guldsmed alls, utan på Albrekts guld faktiskt. Den kostade runt 8 000 (8200? 8600?) och stenen är 0,2 ct. På förlovningsringen är stenarna 0,07 ct, så 0,2 blev precis lagom stor till. De flesta kedjor har ju enstensringar, men jag ville ha en ring där skenan var likadan hela vägen runt. De flesta smalnar ju liksom av på toppen, eller vad man ska säga.
  • TheD
    Wedding2012 skrev 2011-05-02 18:42:22 följande:
    dom här brudparen man ska/kan ha på tårtan, måste hårfärgen stämma överrens med den man själv har?
    Det är iofs upp till er så klart :) Men personligen tycker jag det ska synas att det är brudparet på tårtan dvs, om ni båda är blonda så ska dekorationen vara detsamma osv.... :)
  • Fröken T
    Humlan66 skrev 2011-05-04 08:27:14 följande:
    Åhh va roligt, men får jag då fråga hur ni har lagt upp eran kväll ?
    Vi har inte riktigt kommit så långt... bara pratat i stora drag men nåt sånt här kanske:

    Vigseln startar 17:30. Vi gifter oss borgerligt på samma plats där vi ska ha festen.
    18:00 (senast) vigsel klar. Grillarna tänds. Bubbel och mingel i trädgården. Ev. någon aktivitet typ tipsrunda i lag.
    ca 19:00 maten börjar grillas, tillbehörsbuffé dukas fram.
    ca 19:30 gästerna börjar ta mat. Vi äter ute i trädgården (ingen bordsplacering)
    Med tal och så är min gissning att vi kommer att äta i ca 1,5 (det är ju inte flera rätter som ska dukas av och på)
    Sen mingel, kanske nån musiklek med trubaduren vi har på plats.
    Runt 21.30-22 Kaffe och tårta

    Sen PARTY!!! (dans inomhus)

    KAnske inte hjälper dig så mycket, om ni ska ha ett mer traditionellt bröllop menar jag. Vi vill ha mer sommarfest-känsla, avslappnat, inte så uppstyrt, då är det inte så noga med tiderna...
  • SnartFruSir
    Biscuit skrev 2011-05-03 21:36:46 följande:
    Vilka fina klänningar vart hittade du dem o vad kostade de?
    Jag har hittat dem på e-bay.  Säljaren kallar sig för Hoitou. Betalade 160 GPB för båda klänningarna inkl frakt, så det motsvarar ungefär 1600 kr totalt.

    Sedan tillkommer ju förmodligen moms och tull, men oavsett, så blev det mycket billigare än hemma. Var kan man hitta måttbeställda klänningar i den stil för det priset liksom?
  • SnartFruSir
    TheD skrev 2011-05-04 14:42:59 följande:
    Det är iofs upp till er så klart :) Men personligen tycker jag det ska synas att det är brudparet på tårtan dvs, om ni båda är blonda så ska dekorationen vara detsamma osv.... :)
    Håller med :) det är ju det som gör det lite kul. men, vill man vara anonym, så kan man ju köra på nallebjörnar, eller tecken istället :)
  • Summer loving
    Wedding2012 skrev 2011-05-02 18:42:22 följande:
    dom här brudparen man ska/kan ha på tårtan, måste hårfärgen stämma överrens med den man själv har?
    Hittar du ett par som ni vill ha som inte överensstämmer med er själva kan du ju alltid måla håret på figurerna med hållbar färg!!!
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • TheD
    Wedding2012 skrev 2011-05-02 18:42:22 följande:
    dom här brudparen man ska/kan ha på tårtan, måste hårfärgen stämma överrens med den man själv har?
    Eller gör egna.... Om n är pyssliga av er dvs Flört
  • Summer loving
    SnartFruSir skrev 2011-05-04 14:09:16 följande:
    Jättefina injudningskort! Verkligen :) Och vad roligt med kommentarer. Här tror jag det varit 3 av 90 gäster som kommenterat att det var kul... Men då visste i och för sig de flesta om det.

    Nej, ingen lokal guldsmed alls, utan på Albrekts guld faktiskt. Den kostade runt 8 000 (8200? 8600?) och stenen är 0,2 ct. På förlovningsringen är stenarna 0,07 ct, så 0,2 blev precis lagom stor till. De flesta kedjor har ju enstensringar, men jag ville ha en ring där skenan var likadan hela vägen runt. De flesta smalnar ju liksom av på toppen, eller vad man ska säga.
    Ja du jag såg det igårkväll att det var från Albrekts guld. Jag har nämligen sparat fotot på den på datorn när jag surfade runt för ett par veckor sedan. Jag gillar också att den är jämntjock. Den har precis samma form som min nuvarande förlovningsring. Det enda jag oroar mig för är om man kommer till att fastna med ringen (diamantupphöjningen) i olika saker som kläder m.m. Jag arbetar som fsk-lärare så dem kommer få utstå en del....men det är ju klart ingen superstor utanpåliggande diamant heller. Tror den ligger på 8 600 kr som du sa. Fiiiiiin som sagt!
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2