• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Summer loving
    SnartFruSir skrev 2011-04-26 16:58:39 följande:
    Sedan köpte vi min ring i helgen med. Både min killes mamma och min mamma var med, (och jag och killen då) så vi stod och var lite blödiga hela gänget. Men det var jättemysigt nu ändå. Så nu ligger den väl inslagen där hemma och väntar på att det ska bli den 20 augusti. :)
    Att fixa ringar står överst på vår lista just nu. Vad härligt att ni hittat ring, av reaktionerna att döma hittade ni helt rätt förstår jag.

    Här har vi äntligen blivit färdiga med inbjudningskorten. Det tog sin lilla tid när man tillverkat dem helt på egen hand. De sändes iväg i tisdags i förra i allafall så nu har alla fått dem.
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • SnartFruSir

    Jag har ingen bild på hur det ser ut på mig, så ni får hålla er till godo med tillverkarens bilder:

    Den vänstra är förlovningsringen och den högra vigselringen.



    Och här är tärnornas klänningar, fast skiftning i lila istället då:=)


    Wedding2012 skrev 2011-05-02 08:12:44 följande:
    mina brudskor är inhandlade =)
    Åh, vad roligt! Har du bild ? :)
  • SnartFruSir
    Summer loving skrev 2011-05-01 21:23:05 följande:
    Att fixa ringar står överst på vår lista just nu. Vad härligt att ni hittat ring, av reaktionerna att döma hittade ni helt rätt förstår jag.

    Här har vi äntligen blivit färdiga med inbjudningskorten. Det tog sin lilla tid när man tillverkat dem helt på egen hand. De sändes iväg i tisdags i förra i allafall så nu har alla fått dem.
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Ja, det känns jättebra. Vigselringen har samma skena som förlovningsringen, så de passar jättefint ihop. Jag har ju varit inne på att smälta ner min mormors ringar för att skapa en egen, men jag fick så många olika besked om priser och guldmängd, och garanti att samma guld användes och bla bla bla, så jag blev helt överlycklig när vi sprang på den här.

    Vad kul med inbjudningskorten! Har ni hunnit få några reaktioner ännu? :)
    Helena brud 20 aug skrev 2011-04-26 20:17:49 följande:
    Min ring kommer vara i vitguld, har lite ångest bara om jag ska ha en el två ringar... Är ju helt klart en prisfråga oxå... Hur mycket pengar lägger ni på ringarna?
    Fullpris hade varit ca 17 000 för mina ringar och 9 500 för min blivandes. Men tack vare trevliga rabatter, bonusar osv så tror jag vi betalat 17 000 allt som allt.
  • Wedding2012
    SnartFruSir skrev 2011-05-02 14:14:06 följande:
    Jag har ingen bild på hur det ser ut på mig, så ni får hålla er till godo med tillverkarens bilder:

    Den vänstra är förlovningsringen och den högra vigselringen.



    Och här är tärnornas klänningar, fast skiftning i lila istället då:=)Åh, vad roligt! Har du bild ? :)
    nej tyvärr inte, just dom finns inte att hitta på internet någonstans av någon anledning tyvärr, men dom är vita med stenar framtill och på sidan
  • Wedding2012

    dom här brudparen man ska/kan ha på tårtan, måste hårfärgen stämma överrens med den man själv har?

  • MickeAngelica2011

    Hej alla blivande brudar
    får man hoppas in så här sent....hoppas det! :)

    Vi gifter oss 27 aug i bålsta och nästan alla stora saker är klara.
    Min klänning hämtade jag i torsdag, ska tillbaka i slutet av juli och göra om ryggen, vill har snörning och nu är det dragkedja. Håret o sminket fixar en kompis. kyrkan och festlokal bokad. blomsterarregemang och alla blommor gör jag själv och blommorna är bokade.

    Det som inte alls är klart är min ring................ska smälta ner min mormors vigselring och morfars förlovningsring till min, men har ingen aning :(

  • Summer loving

     


    SnartFruSir skrev 2011-05-02 14:18:52 följande:
    Ja, det känns jättebra. Vigselringen har samma skena som förlovningsringen, så de passar jättefint ihop. Jag har ju varit inne på att smälta ner min mormors ringar för att skapa en egen, men jag fick så många olika besked om priser och guldmängd, och garanti att samma guld användes och bla bla bla, så jag blev helt överlycklig när vi sprang på den här.

    Vad kul med inbjudningskorten! Har ni hunnit få några reaktioner ännu? :)

    Fullpris hade varit ca 17 000 för mina ringar och 9 500 för min blivandes. Men tack vare trevliga rabatter, bonusar osv så tror jag vi betalat 17 000 allt som allt.


    Vilka vackra ringar. Det är en vigselring i precis den stilen jag själv letar efter. Har ni beställt via någon lokal guldsmed eller kan du tipsa mig om var???

    Ja, reaktioner har börjat trilla in. Alla tycker såklart det är jätte kul att vi ska gifta oss och PÅ TIDEN....eftersom vi hängt ihop i 8 år nu och har två barn tillsammans! Har fått jätte fina kommentarer gällande inbjudningskorten också. Så här ser de ut:


    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • Biscuit
    SnartFruSir skrev 2011-05-02 14:14:06 följande:
    Jag har ingen bild på hur det ser ut på mig, så ni får hålla er till godo med tillverkarens bilder:

    Den vänstra är förlovningsringen och den högra vigselringen.



    Och här är tärnornas klänningar, fast skiftning i lila istället då:=)Åh, vad roligt! Har du bild ? :)
    Vilka fina klänningar vart hittade du dem o vad kostade de?
  • Humlan66

    Vi gifter oss kl 17,30 och tycker det är lite väl sent, men det är ju den enda tiden som finns om vi ska ha den 6 aug så..svårt att planera kvällen, allt kommer ju att gå i ett hela tiden utan "andningpaus"

    Jag börjar bli orolig över våra kläder vi beställt från Milanno nu med. många är nöjda men många är oxå missnökda :-s

    Tror jag ska beställa en extra kläning från kina utifall


Svar på tråden Augusti 2011 - del 2