• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • SnartFruSir
    Sassabrassa skrev 2011-04-07 17:18:08 följande:

    Nu har jag och svärmor varit hos sömmerskan och provat klänningen. Beställde ju klänningen från Kina och sömmerskan tyckte att vissa detaljer var slarvigt gjorda. Men de ändrar hon på. Kommer bli kanonfint.

    Det sömmerskan gör är att fixa till kanten på slitsen. Hon draperar också slitsen lite högre upp för att få det slätare vid magen. Hon tar in en hel del i sidorna på klänningen. Har bestämt mig för att inte ha någon underkjol eller möjligen en liten liten en.
    Sen tar sömmerskan givetvis upp den i längden.

    Vad tror ni?
    Svärmor tyckte att klänningen var fantastisk. Och hon brukar vara ärligheten själv. :)


    Jätte jätte jättefin :)
  • Pinkgrape
    Sassabrassa skrev 2011-04-07 17:18:08 följande:

    Nu har jag och svärmor varit hos sömmerskan och provat klänningen. Beställde ju klänningen från Kina och sömmerskan tyckte att vissa detaljer var slarvigt gjorda. Men de ändrar hon på. Kommer bli kanonfint.

    Det sömmerskan gör är att fixa till kanten på slitsen. Hon draperar också slitsen lite högre upp för att få det slätare vid magen. Hon tar in en hel del i sidorna på klänningen. Har bestämt mig för att inte ha någon underkjol eller möjligen en liten liten en.
    Sen tar sömmerskan givetvis upp den i längden.

    Vad tror ni?
    Svärmor tyckte att klänningen var fantastisk. Och hon brukar vara ärligheten själv. :)


    Tycker det var fantastiskt fint :D Jättevacker!
  • Smuppra

    MB ska byta namn tills in mammas flicknamn. Blanketten är utskriven, påskriven, nerlagd i kuvert som är igenklistrad, frankerad och adresserad. Men det känns så himla nervöst att skicka iväg den! Faktiskt är det jag som är nervös inte han. Jag har i över 6 år tänkt att när jag gifter mig ska det vara hans nuvarande efternamn som sägs vid "tager du...". Men det får man ju inte när han har bytt namn, så klart. Han tror att vi hinner vänja oss vid nya efternamnet och att det inte blir några problem. Det är säkert sant och jag känner mig löjlig ^^ Men när hans namnprövning gått igenom ska vi också skicka in hindersprövning och efternamnsblanketten. Den brukar ta ca 2 v vad jag förstår, men vi gör de nog under våren så slipper vi tänka på det sedan

  • Helena brud 20 aug

    Suck... Vi är utan festlokal... Den vi hade ändrade villkoren.. Så nu har jag som back up en lokal bokad, men den är inte alls så där superfin och rätt som man vill att lokaler ska va.. Så nu har jag letat festlokaler i all evighet och alla är uppbokade tjugonde augusti... Blääää... Känns skittrist.. Funderar på att byta till trettonde augusti istället.. Är ju inte hela världen men vi träffades den tjugonde augusti så det hade ju varit lite kul med det datumet.. Och så har ju alla frågat om vilket datum och bokat in det... Nu kanske folk inte kan om vi byter helg... Får magsår av detta snart... :(

  • TheD
    Helena brud 20 aug skrev 2011-04-08 21:27:51 följande:
    Suck... Vi är utan festlokal... Den vi hade ändrade villkoren.. Så nu har jag som back up en lokal bokad, men den är inte alls så där superfin och rätt som man vill att lokaler ska va.. Så nu har jag letat festlokaler i all evighet och alla är uppbokade tjugonde augusti... Blääää... Känns skittrist.. Funderar på att byta till trettonde augusti istället.. Är ju inte hela världen men vi träffades den tjugonde augusti så det hade ju varit lite kul med det datumet.. Och så har ju alla frågat om vilket datum och bokat in det... Nu kanske folk inte kan om vi byter helg... Får magsår av detta snart... :(
    Hm. Har ni skickat inbjudningar?
  • 20110820
    Helena brud 20 aug skrev 2011-04-08 21:27:51 följande:
    Suck... Vi är utan festlokal... Den vi hade ändrade villkoren.. Så nu har jag som back up en lokal bokad, men den är inte alls så där superfin och rätt som man vill att lokaler ska va.. Så nu har jag letat festlokaler i all evighet och alla är uppbokade tjugonde augusti... Blääää... Känns skittrist.. Funderar på att byta till trettonde augusti istället.. Är ju inte hela världen men vi träffades den tjugonde augusti så det hade ju varit lite kul med det datumet.. Och så har ju alla frågat om vilket datum och bokat in det... Nu kanske folk inte kan om vi byter helg... Får magsår av detta snart... :(
    Usch vad hemskt, hoppas det löser sig för er utan att ni behöver byta datum! Vi har också 20 augusti och det är "vår" dag, vi träffades den 20 augusti 2005 och vi förlovade oss 20 augusti 2007. Håller tummarna för att det löser sig!
  • Helena brud 20 aug

    Nej inga inbjudningar skickade än som tur är... Har nästan gjort dom klara bortsett från att skriva ut isättsbladet, tur de, då det ju blir ny text nu... Nja vi har fortfarande kvar bokningen... Men det blir lite dyrare än vad vi tänkt.. Vi skulle fått ta med egen dricka till maten iaf från början, men nu måste vi köpa allt från dom, till rätt dyra priser... :( Har hittat en hel del andra fina lokaler nu så få se om jag hittar nån på rätt datum el om vi får byta...

  • Fröken T

    Idag skickade jag inbjudningarna! Eller de flesta i alla fall, några kvar som jag inte har adress till än.

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2