• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Pinkgrape
    Humlan66 skrev 2011-04-06 18:26:28 följande:
    Nä asså jag köpte ju en kinaklänning som inte blev som jag trodde, och här hemma blir det tydligen för dyrt att sy om den. Så det va billigare att försöka sälja, men inte ens det verkar ju funka
    Nu sitter jag på Div siter och letar en klänning till som jag ev kan använda mig av och helst enkelt sy om den jag har så jag får ihop drömklänningen.. Envis j*vel jag hihi
    Men vad tråkigt :/ Hoppas att du ska lyckas få en klänning du är nöjd med snart då! :D
  • Sassabrassa

    Idag ska jag och blivande svärmor till sömmerskan och fixa till min kinaklänning.
    Jag hoppas hoppas hoppas att den blir så bra som jag ahr tänkt mig. Just nu är den för stor i midjan och för lång.
    Var ett tag sen jag provade den nu. Tänk om jag inte gillar den längre??


  • Wedding2012

    nu är våra inbjudningskort äntligen helt klara.
    nu ska vi bara köpa kuvert som passar färgtemat och skicka iväg dom =)

  • Sassabrassa
    Jeliqa skrev 2011-04-06 17:44:23 följande:
    Idag skickar vi in ansökan om hindersprövning och efternamn! 
    Kollade det här med hindesrprövning och intyget gäller 4 månader efter utfärdat datum, men det står inte när man senast måste skicka in det. Någon som vet?
  • SnartFruSir
    Jeliqa skrev 2011-04-06 17:44:23 följande:
    Idag skickar vi in ansökan om hindersprövning och efternamn! 
    Tiden går ju sjukt fort. Vi väntar nog en månad till dock, för det är ju bra om den är giltig även några veckor efter bröllopet har jag förstått...

    Sassabrassa: tror jag läst handläggningstid på ca 2 veckor, men räkna med längre i semestertider. Så skicka in innan midsommar skulle jag säga...
    Wedding2012 skrev 2011-04-07 09:34:35 följande:
    nu är våra inbjudningskort äntligen helt klara.
    nu ska vi bara köpa kuvert som passar färgtemat och skicka iväg dom =)
    Härligt :) Får vi se en bild på konstverken snart? :D
    Humlan66 skrev 2011-04-06 18:26:28 följande:
    Nä asså jag köpte ju en kinaklänning som inte blev som jag trodde, och här hemma blir det tydligen för dyrt att sy om den. Så det va billigare att försöka sälja, men inte ens det verkar ju funka
    Nu sitter jag på Div siter och letar en klänning till som jag ev kan använda mig av och helst enkelt sy om den jag har så jag får ihop drömklänningen.. Envis j*vel jag hihi
    Ah, jag förstår. Himla jobbigt när det inte blir som man tänkt sig direkt.. Hoppas det löser sig!

    Blev stora citerar-dagen idag, hehe..
  • Aylas

    Sassabrassa, vad spännande att prova klänningen; kan inte vänta till min kommer hem så man får testa! 

    Hindersprövning ja, det är dax snart att ordna sånt. Vår kyrka vill ha dem en månad innan bröllopet men kanske det är bra att de är giltiga nån vecka eller tre efter den stora dagen.

    Vi är i slutfasen av inbjudningarna. Yttersidorna är klara och det är bara sista telefonnumret som saknas sen skickas de iväg

    Tänkte bjuda på en bild - men bilduppladdningen funkade inte alls... får testa igen senare

  • Humlan66
    Aylas skrev 2011-04-07 13:24:01 följande:


    Skam den som ger sig
    Gud så snygga . vi ska göra våra i helgen vi "nervöst"
  • Sassabrassa

    Nu har jag och svärmor varit hos sömmerskan och provat klänningen. Beställde ju klänningen från Kina och sömmerskan tyckte att vissa detaljer var slarvigt gjorda. Men de ändrar hon på. Kommer bli kanonfint.

    Det sömmerskan gör är att fixa till kanten på slitsen. Hon draperar också slitsen lite högre upp för att få det slätare vid magen. Hon tar in en hel del i sidorna på klänningen. Har bestämt mig för att inte ha någon underkjol eller möjligen en liten liten en.
    Sen tar sömmerskan givetvis upp den i längden.

    Vad tror ni?
    Svärmor tyckte att klänningen var fantastisk. Och hon brukar vara ärligheten själv. :)


Svar på tråden Augusti 2011 - del 2