• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Ankie och Jocke
    TheD skrev 2011-04-05 21:17:08 följande:
    MEN ÅÅÅHHH!!! FEL KNAPP!

    Här är den:


    Vart hittar man denna?
  • 20110820
    SnartFruSir skrev 2011-04-05 16:34:31 följande:
    Mitt enda framsteg är att jag hittat mina bröllopsskor. Just det. vi funderar på att fira bröllopsnatten hemma istället, enbart för att slippa förflytta oss från hotellet och hem dagen efter... Är det höjden av lathet eller? jag vet inte hur vi skulle hinna med att checka in och ha väska för kläderna, och klädgarderober och dylikt på plats. och visst, det finns taxi hem men då undrar jag om vi inte får en lugnare och mer harmoniska start på vårt nya liv om vi börjar hemma.

    Hur tänker ni andra?
    Vi har bokat hotell fredag-söndag, känns skönt att vakna upp även vår bröllopsdag på hotell. En av anledningarna till att vi väljer att bo på hotell istället för att bo hemma är för att alla på min sida är långväga gäster och min familj kommer att bo hos oss så då flyr vi fältet
  • Sassabrassa
    20110820 skrev 2011-04-06 07:59:54 följande:
    Vi har bokat hotell fredag-söndag, känns skönt att vakna upp även vår bröllopsdag på hotell. En av anledningarna till att vi väljer att bo på hotell istället för att bo hemma är för att alla på min sida är långväga gäster och min familj kommer att bo hos oss så då flyr vi fältet
    Vi har också bokat hotellrum. På samma hotell som festen är och flera av våra gäster kommer att bo på samma hotell. På eftermiddagen dagen efter bröllopet har vi funderat på att ha gemensam brunch för de som vill där vi öppnar bröllopspresenterna. Men vi har inte bestämt något än. Vad tycker ni?
  • SnartFruSir

    Tack snälla får era svar och funderingar!

    Usch! Detta är riktigt svårt. Vi hade tyckt det var urmysigt med hotell (och frukosten...) men nu har vi bröllop och fest på en annan ort än där vi bor, så det kommer varken vara släktingar i närheten oavsett om vi bor på hotell eller hemma.

    Sedan kommer vi behöva åka taxi eller bröllopsbil från festen ändå, och då känns det lite som det kvittar och att vi ändå kan åka hem. Då har vi å andra sidan inte samma service dagen efter, men slipper stressa och hålla tider + att vi inte behöver ta oss någonstans. Vi får prata igenom hur vi vill ha det helt enkelt.

  • Humlan66

    Här hoppat jag in igen som skriver så himla mycket hehe ( kanske beror på att det inte är så många som svarar på mina inlägg )

    Hände en rolig grej idag som jag vill dela med mig av bara. Jag hade satt ut min brudklänning på blocket och en reporter såg det och skrev och ville göra en intervju i tidningen - Jag tackade ja och vi ska ses nästa vecka
    Så nu blir man kändis oxå fniss -Undrar om jag ska vinka som prinsessan viktoria på bröllopsdagen och ha kortage genom stan LOL- skämt å sido

    Lite lustigt det där för nyss va vi på mässa och då kom det fram 2 killar från en tidning och ville göra en intervju, men vi tackade nej då eftersom inga visste om planerna ännu. Gör dom fortfarande inte :-d Men snaaart . ödet det där som SKA ha in oss i nån tidning verkar det som LOL
    men va nervöst ändå

  • SnartFruSir
    Humlan66 skrev 2011-04-06 14:26:06 följande:
    Här hoppat jag in igen som skriver så himla mycket hehe ( kanske beror på att det inte är så många som svarar på mina inlägg )

    Hände en rolig grej idag som jag vill dela med mig av bara. Jag hade satt ut min brudklänning på blocket och en reporter såg det och skrev och ville göra en intervju i tidningen - Jag tackade ja och vi ska ses nästa vecka
    Så nu blir man kändis oxå fniss -Undrar om jag ska vinka som prinsessan viktoria på bröllopsdagen och ha kortage genom stan LOL- skämt å sido

    Lite lustigt det där för nyss va vi på mässa och då kom det fram 2 killar från en tidning och ville göra en intervju, men vi tackade nej då eftersom inga visste om planerna ännu. Gör dom fortfarande inte :-d Men snaaart . ödet det där som SKA ha in oss i nån tidning verkar det som LOL
    men va nervöst ändå
    Låter ju skitkul. Men har du satt ut din klänning på blocket redan innan ni är gifta, eller hade du köpt flera? Jag har varit så inne i allt annat att jag inte heller hängt med riktigt i tråden känner jag...
  • Humlan66
    SnartFruSir skrev 2011-04-06 15:45:07 följande:
    Låter ju skitkul. Men har du satt ut din klänning på blocket redan innan ni är gifta, eller hade du köpt flera? Jag har varit så inne i allt annat att jag inte heller hängt med riktigt i tråden känner jag...
    Nä asså jag köpte ju en kinaklänning som inte blev som jag trodde, och här hemma blir det tydligen för dyrt att sy om den. Så det va billigare att försöka sälja, men inte ens det verkar ju funka
    Nu sitter jag på Div siter och letar en klänning till som jag ev kan använda mig av och helst enkelt sy om den jag har så jag får ihop drömklänningen.. Envis j*vel jag hihi
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2