• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Smuppra
    ClaraH skrev 2011-04-03 10:08:07 följande:
    OK, då finns det en lösning i alla fall. Som det ser ut just nu kommer jag inte att veta hur brudbuketten ska se ut. Jag har överlåtit inköpet till min blivande, men jag har visat honom lite inspirationsbilder.
    Häftigt! Får han se dig i din klänning innan? Tänkte att han överraskar dig med blommor och du med din vackra uppenbarelse liksom :-P

    Undrar just vad min MB skulle hitta på om jag släppte lös honom. Skulle säkert få en jättestor röd ros eller något. Han tycker att brudbuketter är alldeles för dyrt! Och han vet att jag älskar röda rosor... :-P Men faktiskt blir det inga röda rosor i min bukett, trots att det var vad jag hade siktet inställt på länge.
  • Beautiful Disaster

    Gud vad svårt med bukett! Någon som har tips på en bukett när man har tema guld, svart och vitt?

  • Pinkgrape
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-03 22:47:50 följande:
    Gud vad svårt med bukett! Någon som har tips på en bukett när man har tema guld, svart och vitt?
    Jag tänker ju direkt något sånt här, fast med guldband i blommorna. Man kan ju blanda svarta och vita kallor också. Kanske lite tråkigt, men det borde ju passa färgtemat iaf :)



  • Beautiful Disaster
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 23:09:43 följande:
    Jag tänker ju direkt något sånt här, fast med guldband i blommorna. Man kan ju blanda svarta och vita kallor också. Kanske lite tråkigt, men det borde ju passa färgtemat iaf :)

     




     


    Tack för idéen :D
  • SnartFruSir

    Jag kan väl helt ärligt säga att jag tagit en rejäl paus från allt planerande. Det kom ett badrum i mellan. Så nu har vi varit runt och köpt duschväggar och jadda jadda. Men nu är vi experter på golvstående toaletter med väggavlopp och helkromade takduschar - men oj vad mycket tid det tar.

    Samtidigt känns det väl inte som att det är någon katastrof att bröllopsplanerna ligger på hyllan. Jag ska försöka ringa bageriet för att prata om tårtan, men det är 4, 5 månader kvar så vad kan hända? Är det semesterstängt får vi väl gå till ett annat ställe.

    Mitt enda framsteg är att jag hittat mina bröllopsskor. Just det. vi funderar på att fira bröllopsnatten hemma istället, enbart för att slippa förflytta oss från hotellet och hem dagen efter... Är det höjden av lathet eller? jag vet inte hur vi skulle hinna med att checka in och ha väska för kläderna, och klädgarderober och dylikt på plats. och visst, det finns taxi hem men då undrar jag om vi inte får en lugnare och mer harmoniska start på vårt nya liv om vi börjar hemma.

    Hur tänker ni andra?

  • Pinkgrape
    SnartFruSir skrev 2011-04-05 16:34:31 följande:
    Jag kan väl helt ärligt säga att jag tagit en rejäl paus från allt planerande. Det kom ett badrum i mellan. Så nu har vi varit runt och köpt duschväggar och jadda jadda. Men nu är vi experter på golvstående toaletter med väggavlopp och helkromade takduschar - men oj vad mycket tid det tar.

    Samtidigt känns det väl inte som att det är någon katastrof att bröllopsplanerna ligger på hyllan. Jag ska försöka ringa bageriet för att prata om tårtan, men det är 4, 5 månader kvar så vad kan hända? Är det semesterstängt får vi väl gå till ett annat ställe.

    Mitt enda framsteg är att jag hittat mina bröllopsskor. Just det. vi funderar på att fira bröllopsnatten hemma istället, enbart för att slippa förflytta oss från hotellet och hem dagen efter... Är det höjden av lathet eller? jag vet inte hur vi skulle hinna med att checka in och ha väska för kläderna, och klädgarderober och dylikt på plats. och visst, det finns taxi hem men då undrar jag om vi inte får en lugnare och mer harmoniska start på vårt nya liv om vi börjar hemma.

    Hur tänker ni andra?
    Vi lutar åt att spendera natten hemma. Dels med allt det där med kläder och hur smidigt det skulle vara osv. Dels för att vi har betydligt närmare hem från festlokalen (ca 2min promenad) än vad det är till hotellet. Dessutom måste vi upp morgonen efter och städa lokalen. Inte direkt hur jag hade tänkt mig att dagen efter skulle starta, men vi har inget alternativ.
  • TheD
    Wedding2012 skrev 2011-04-05 12:51:23 följande:
    vad ska ni ha för låt som bröllopsvals?
    "Tulpen aus Amsterdam"
  • fru2011kanske
    SnartFruSir skrev 2011-04-05 16:34:31 följande:
    Jag kan väl helt ärligt säga att jag tagit en rejäl paus från allt planerande. Det kom ett badrum i mellan. Så nu har vi varit runt och köpt duschväggar och jadda jadda. Men nu är vi experter på golvstående toaletter med väggavlopp och helkromade takduschar - men oj vad mycket tid det tar.

    Samtidigt känns det väl inte som att det är någon katastrof att bröllopsplanerna ligger på hyllan. Jag ska försöka ringa bageriet för att prata om tårtan, men det är 4, 5 månader kvar så vad kan hända? Är det semesterstängt får vi väl gå till ett annat ställe.

    Mitt enda framsteg är att jag hittat mina bröllopsskor. Just det. vi funderar på att fira bröllopsnatten hemma istället, enbart för att slippa förflytta oss från hotellet och hem dagen efter... Är det höjden av lathet eller? jag vet inte hur vi skulle hinna med att checka in och ha väska för kläderna, och klädgarderober och dylikt på plats. och visst, det finns taxi hem men då undrar jag om vi inte får en lugnare och mer harmoniska start på vårt nya liv om vi börjar hemma.

    Hur tänker ni andra?
    Vi har ju övernattning vid lokalen med gästerna så vi sover ju där, men funderar på att sova hemma natten sön-mån (så att hela familjen är hemma när skola och dagis börjar efter långt sommarlov) och sedan åka iväg och bo på hotell mellan mån-tis, för att hinna prata, smälta allt och få rå om varann lite.
    Wedding2012 skrev 2011-04-05 12:51:23 följande:
    vad ska ni ha för låt som bröllopsvals?
    Vi varken kan eller vill dansa vals, så det lutar åt en tryckare till Tycker om dig m Gessle
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2