• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Sassabrassa

    Var på testmake idag. Konstaterade att Nej det där sköter ingen annan än min syster.
    Kan irritera mig så på sminköser och frisörer som står och babblar och tycker att allt är sååå fint och ooooh så snyggt. Det var inte snyggt. Punkt slut.
    Men men nu har jag gjort det iallafall och en del tips som jag kan använda fick jag. Men det blir min syster som sminkar mig på den stora dagen. :)
    Hon vet vad hon gör och hon vet vad jag passar i. :)

  • Pinkgrape
    Sassabrassa skrev 2011-03-31 19:49:50 följande:
    Var på testmake idag. Konstaterade att Nej det där sköter ingen annan än min syster.
    Kan irritera mig så på sminköser och frisörer som står och babblar och tycker att allt är sååå fint och ooooh så snyggt. Det var inte snyggt. Punkt slut.
    Men men nu har jag gjort det iallafall och en del tips som jag kan använda fick jag. Men det blir min syster som sminkar mig på den stora dagen. :)
    Hon vet vad hon gör och hon vet vad jag passar i. :)
    Haha jag tycker det är modigt av dig som ens gick på testmake :P Jag tycker inte om när andra sminkar mig, så kommer göra det själv med hjälp av syster på dagen till ära.

    Vad skönt att du har sånt förtroende för din syster iaf :)
  • Summer loving
    Skumboll skrev 2011-03-31 17:48:32 följande:
    Har beställt en brudbukett med ljusrosa pioner!

    Åh, det blir kanonfint, pioner är så vackra!


    Här blir det en dropformad bukett med vitt som huvudfärg och limegrönt och ljusrosa som tillägg. Vet inte riktigt vilka sorts blommor än. Orkidéer ska jag i allfall ha med, några rosor kanske, möjligtvis lite murgröna. Kala tycker jag också mycket om och liljor. Brudslöja (blomman alltså) blir det i allafall inte, den klassiska brudbukettsblomman är jag inte speciellt förtjust i! Men smaken är som baken...delad!


    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • Skumboll
    Summer loving skrev 2011-03-31 22:41:27 följande:

    Åh, det blir kanonfint, pioner är så vackra!


    Här blir det en dropformad bukett med vitt som huvudfärg och limegrönt och ljusrosa som tillägg. Vet inte riktigt vilka sorts blommor än. Orkidéer ska jag i allfall ha med, några rosor kanske, möjligtvis lite murgröna. Kala tycker jag också mycket om och liljor. Brudslöja (blomman alltså) blir det i allafall inte, den klassiska brudbukettsblomman är jag inte speciellt förtjust i! Men smaken är som baken...delad!


    Tur är väl det, att smaken inte är likadan! Vore ju trist att gå på bröllop/gifta sig om allt är samma hela tiden....
    Låter som en väldigt vacker bukett, man ska välja det man tycker bäst om!

    Slänger in en bild av den bukett jag ska ha, floristen blev helt salig. Hon var också lite extra förtjust i pioner.

  • SnartFruSir

     


    Pinkgrape skrev 2011-03-31 17:37:54 följande:
    Augustibrudar, vad ska ni ha för brudbuketter?

    Jag tycker det är jättesvårt med blommor i augusti...
    Jag vill ha enbart rosor i min, gärna lila och gammelrosa. Så något åt detta hållet hade jag tänkt mig:
    '
    Bilden är lånad av fröken Skruttis, vet inte om hon hänger kvar på BT ännu :)
  • Sassabrassa
    Pinkgrape skrev 2011-03-31 20:14:35 följande:
    Haha jag tycker det är modigt av dig som ens gick på testmake :P Jag tycker inte om när andra sminkar mig, så kommer göra det själv med hjälp av syster på dagen till ära.

    Vad skönt att du har sånt förtroende för din syster iaf :)
    Ja jag är väldigt glad som har henne att ta hjälp av. Efter den här testmaken tycker jag at jag har fått framträdande påsar under ögonen. Har aldrig tänkt på det tidigare. Undrar om jag reagerar på den svindyra krämen jag köpte av henne eller foundationen. Suck.
  • Beautiful Disaster

    Som Sassabrassa säger, sminköser är inget jag heller har förtroende för så låter min syster lägga sminket eller jag själv. Frisyren blir det iallafall lillasyster som fixar

    Klänningen är äntligen beställd, så nu hoppas jag att den kommer och att den är FIN!

    Bukett har jag ingen aning om, någon som kan ge ett tips? Vi har tema Guld, svart och vitt? 

  • Helena brud 20 aug

    Hoppa in du!! Välkommen! Jagkommer ha mörklila ljuslila och vitt i min bukett, gissar att det blir en del rosor.. Såg en snygg bukett med ovan bända samt murgröna och mörk lila kalla, visst är det kalla som är lite strutformade liksom? Själv har jag nu fått lokalångest...haha... Ena sekunden så tycker jag att vår lokal blir lite för dyr och att jag inte kan bjuda alla som jag vill, och har nu hittat en riktigt billig lokal där man får ta med både mat och dryck.. Men ack så ful den är utvändigt.. Vi som tänkte viga oss utanför lokalen vilket går jättebra på den första som har fin utsikt.. I nästa veva halkar jag in på ms borgila som är en suuuuuuperfin båt som ligger inne i stan.. Och vill verkligen boka den.. Kan tom tänka mig byta datum för att få ha den.. Tänk er att viga sig på deras utedäck... Åhhhhh.... Varför ska det va så svårt? Och varför är jag inte miljonär?

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2