• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • cc2011
    SnartFruSir skrev 2011-03-24 11:52:33 följande:
    mm, jag gråter så fort jag kommer in i en kyrka... Så vattenfast maskara är definitivt ett måste!
    Ja men vilken? Jag använder ALDRIG vattenfast mascara...
  • SnartFruSir
    cc2011 skrev 2011-03-24 15:26:09 följande:
    Ja men vilken? Jag använder ALDRIG vattenfast mascara...
    Köp samma som du har fast i vattenfast variant. Då är du redan van vid borsten osv. Jag använder Lancomes Hypnosemaskara, men har förstått här på BT att det är blandade känslor om den :) Jag trivs dock skitbra med den.
  • cc2011
    SnartFruSir skrev 2011-03-24 18:55:12 följande:
    Köp samma som du har fast i vattenfast variant. Då är du redan van vid borsten osv. Jag använder Lancomes Hypnosemaskara, men har förstått här på BT att det är blandade känslor om den :) Jag trivs dock skitbra med den.
    Alla tycker ju olika Glad Jag använde också lancome förut och tyckte att den var bra men att den torkade lite snabbt bara så jag bytte. Jag ska kolla om det finns vattenfast av min sort. Tack för tipset!
  • TheD
    cc2011 skrev 2011-03-24 15:26:09 följande:
    Ja men vilken? Jag använder ALDRIG vattenfast mascara...
    Min kille tycker vi tjejer är knäppa som inte ALLTID använder vattenfasta mascaror och jag förstår honom så nu tänker jag endast köpa vattenfasta. Det är sämst vintertid eller när det regnar att ha vanlig mascara på sig.

    Ibland använder jag två mascaror en vattenfast och en vanlig, men det är pga bortsten i varje tub....heter det tub? Hm...
  • Summer loving

    Hejsan hoppsan!

    Hur står det till med planering och förberedelser hos er alla?
    Vad är det senaste ni "klarat av" på listan och vilka saker ligger närmast att fixa med?
    Snart kan vi alla fixa med hindersprövningen i allafall!

    De senaste jag bockat av på listan är beställning av tårta och bokning av makeup-artist. Stod i valet och kvalet om jag skulle sminka mig själv eller låta en makeupartist lägga brudsminkningen. Har sökt runt en hel del, men tycker det har varit svårt att hitta makeupartister här nere. Men så tipsade vår fotograf oss om en duktig tjej så nu blir det så att både hår och smink kommer till att göras i hennes studio. Känns jätte bra.

    De jag håller på med just nu är inbjudningskorten. Har kommit lite mer än halvvägs. Några timmar till och sen är dem redo att skickas iväg!

    Nästa sak att ta tag i är kläder till min blivande make och åt barnen + vigselringar.

    Helgerna går mycket till renovering och mys och lek med barnen. Men jag försöker hitta luckor här och där för att hela tiden komma vidare med allt som ska fixas! Större delen av den här helgen har jag dessutom tillbringat inne på förlossningen där jag fungerat som stöd/förlossningsdoula åt mina vänner som fick sitt 2:a barn! Vilken upplevelse, helt underbart! Gillar ni att läsa förlossningsberättelser kan ni läsa om denna i min blogg: http://tosaos-en-mammas-bloggande-i-vardagen.blogspot.com/

    Ha en fortsatt trevlig vecka alla blivande brudar!


    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • Pinkgrape

    Vi har ännu inte hunnit jättelångt.


    Kyrkan är bokad Solister till kyrkan är fixat och låtar bestämda Lokal för middag/fest är bokad Näbbklänning är inköpt Örhängen till mig + armband till tärnor är inhandlat Skor till mig har jag grävt fram
    Det som ska göras nu under april är att köpa tärnklänningar och fixa inbjudningarna.
    Ja, en bröllopshemsida ska också snickras ihop och boka catering.
    Vi kommer kanske hinna med något mer, men det är vad som är inplanerat nu.

    Det svåraste som ska göras är att bestämma efternamn, det är ett h-vete!
  • Helena brud 20 aug

    Vi har Bokat vigselförättare Bokat festlokal Köpt brudkänning Ev hittat sångare till vigseln Hittat dj, men måste hyra utrustning Nästan köpt allt till inbjudningskorten.. Vart inte så billigt som jag Hade hoppats på, men å andra sidan har jag ju stämplar och sånt kvar alt kan sälja vidare sen.. Tårta bokad hos min syster Bukett fixar en kompis ochjag trooor kaaanske att jag hittat hur den ska se ut... Kvar är klänningar till tjejerna, letar på ebay Kläder till sonen, ska köpa kostym uppe i Tensta för 300-400. Skor till både mig och m2b Tärnklänning... Och här har jag problem, min syster är tillfrågad och har tackat ja, men sen är jag lite sugen att fråga två kompisar oxå... Tre tärnor i samma klänning skulle va så fint, men samtidigt har båda de precis fått barn för några veckor sen och det kan ju bli bökigt för dom om de ska vara med och fotas mm... Hur många ska ni ha? Sen tänkte jag testa body and Facebook eller make up store och göra en sån provsminkning och skaffa lite nytt make up och idéer om hur man kan se ut... Och jo vi har ju köpt en soffa att fota alla gäster i utanför festlokalen..hahaha, var sambon som fick ett infall när han såg den på blocket... Kolla på bloggen så ser ni den... Www.famfag.blogspot.com Vad mer, har säkert glömt massor...

  • Helena brud 20 aug

    Men vad hoptryckt texten blev? Så skrev jag inte???

  • TheD
    Helena brud 20 aug skrev 2011-03-31 00:51:20 följande:
    Men vad hoptryckt texten blev? Så skrev jag inte???
    Teknikens värld är inte felfri! Flört
  • Wedding2012

    Upptäckte idag att det är 5 månader kvar bara! shit, vart har tiden tagit vägen? var ju nyss augusti då sambon friade..

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2