• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Helena brud 20 aug

    Japp, i Alvik... Blir borglig vigsel utanför festlokalen.. Skrattar lite åt mitt förra inlägg som började med Bengan, skulle varit hejsan... Haha... Nåja.. Jag heter alltså inte Bengan...

  • Aylas

    SnartFruSir: Vad fin känningen blev. Funderar på att köpa samma modell själv, fast i vitt då Tänkte ha den efter bröllopsvalsen för att kunna dansa loss ordentligt, och brodera "Fru" på ryggen Helena brud 20 aug; Välkommen in! Spännande att ha en Bröllopskoordinator som vän, kan tänka att kommer en massa bra deér som man inte tänker på själv. Vi har äntligen varit och det finnbröllopsaktiva i helgen... trumpetare och sångare är ordnade til kyrkan och vi har träffat de som håller med maten och lokalen. Blev bara så glad - allt går att lösa och de är så tillmötesggående. Festen ska vara på en bygdegård, ett rött hus med vita knutar och ett underbart gräsområde med en utomhusdansbana. Först när vi pratade om mat så gick allt all lösa (5-rätter, bordserveringen, menyn osv) och att ha brudskål med snittar utomhus. I lokalen fick vi sätta upp en krok i taket för att kunna sätta upp fiberduk och de hämtar runda bord hemmifrån för att vi ska kunna ha det till alla våra gäster. Som krona på verket så väntar de med att riva dansbanan tills efter bröllopet så att vi kan dansa där på kvällen Så nu känns det som att det mesta faller på plats

  • Pinkgrape
    Pinkgrape skrev 2011-03-19 19:05:20 följande:
    Hej hej :D

    Jag och min blivande gifter oss 13 augusti :)

    Det var en hel massa sidor att läsa här, får se om jag orkar :P

    Vi har än så länge bara bokat kyrkan och håller just nu på att leta en bra lokal till middag/fest.
    Någon som har ett bra tips på vad som är det bästa att göra efter det?

    Har läst igenom ett par såna planeringslistor, men eftersom vi inte kommer ha/göra ens hälften av det som står på såna, så känns det apjobbigt att gå igenom.

    Hur långt har ni andra kommit? Fixat det mesta?
    Jag kan ju tillägga att vi är från och kommer gifta oss i Skellefteå.
    Om någon här mot all förmodan skulle veta av något bra tips på lokal för middag/fest, så är jag öppen för förslag ;P
  • SnartFruSir

    fru2011kanske : Tack så mycket:) Ja, det är ju en chansning med Kina och E-bay, men denne säljaren känns seriös.

    Aylas: Ja, den är jättefin. Hade inte min mamma paxat modellen så hade ja gabsolut kunnat tänka mig att köpa en likadan. Vi ska på bröllop i maj, och då hade något liknande varit perfekt. Däremot så tror jag att jag behåller men klänning på hela kvällen. Bara inte alla mat har sprängt dragkedjan...;)


    I helgen har det planerats badrum för vår del. För er som hängt här lite längre så fick vi en vattenskada 7 januari som tagit till nu att torka ut. Vattnet har kommit utifrån (taket) så vår försäkring täcker inget av skadorna, utan det är vår bostadsrättsförening som ansvarar för ytterväggar och yttertak. De ville dock inte betala för reparationerna, (de har rivit ut alla innerväggarna på norrsidan av lägenheten, dvs kök, badrum, hall) så vi har fått koppla in advokat. Efter det ändrade föreningen inställning och har sagt att de ska återställa till ursprungligt skick.


    Vi får besked i eftermiddag hur de kommer göra med vårt badrum (Som i dagsläget saknar 1 vägg) men oavsett så kommer vi byta ut en del sanitetsporslin. Handfatet är sprucket och wc är i original från 1967... har vi tur så gör de om hela badrummet eftersom det nuvarande är gjort 2003, och räknas som "nytt" i försäkringsvärlden. Annars kommer väggen lappas och bara de hittar rätt kakel så är väl det helt okej det med.

  • Summer loving
    Aylas skrev 2011-03-21 07:57:36 följande:
    SnartFruSir: Vad fin känningen blev. Funderar på att köpa samma modell själv, fast i vitt då Tänkte ha den efter bröllopsvalsen för att kunna dansa loss ordentligt, och brodera "Fru" på ryggen
    Gud vad häftig idé. Kör på det!!!

    Välkommen alla nya till tråden Här är en till med 6 augusti som bröllopsdatum.

    Igår fick jag äntligen påbörjat inbjudningarna. Tog BARA 3,5 timmar innan jag fått bestämt ut alla mått, typsnitt, stl,innehåll av text, färgnyans osv. *FNISS* Men nu när allt sånt är bestämt rullar pysselverkstan´ på och jag hoppas på att kunna få iväg dem runt 1 april.

    Beställde strumpeband idag, vit spets med blått band. Hur tänkte ni andra få till det med "something old, something new, something borred something blue"...och för dem som vill tillägget " and a silver sixpence in her shoe"???
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • cc2011

    Vi måste också börja med våra inbjudningskort. Suck det känns lite jobbigt, inget hittills har kännts särskilt jobbigt med vad ska man skriva?! Vi måste skriva de på tre språk dessutom. Till mina släktingar som bor i Chile så på spanska och till min blivandes på Tyska då han är tysk och på svenska såklart men det blir enklast.

    Annars är det full rulle här tycker jag ändå. Jag har en 7-månaders bebis Glad, jag har börjat jobba varann helg och så säljer jag en massa saker till bröllop (mest på tradera). Jag klagar inte för att jag tycker att det är jätteroligt men det blir lite mycket ibland.


    Summer loving skrev 2011-03-21 12:23:06 följande:
    Gud vad häftig idé. Kör på det!!!

    Välkommen alla nya till tråden Här är en till med 6 augusti som bröllopsdatum.

    Igår fick jag äntligen påbörjat inbjudningarna. Tog BARA 3,5 timmar innan jag fått bestämt ut alla mått, typsnitt, stl,innehåll av text, färgnyans osv. *FNISS* Men nu när allt sånt är bestämt rullar pysselverkstan´ på och jag hoppas på att kunna få iväg dem runt 1 april.

    Beställde strumpeband idag, vit spets med blått band. Hur tänkte ni andra få till det med "something old, something new, something borred something blue"...och för dem som vill tillägget " and a silver sixpence in her shoe"???
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Jaaa du hur gör man? Något gammalt? Jag har inte hittat något gammalt, jag vill inte ha något gammalt smycke annars är ju det ett bra alternativ. Något lånat Drömmer Jag tänker ge mina bröllopsörhängen till min syster och sen låna de haha! Blå, jag ska hitta ett bra strumpeband, nytt är ju enkelt! Allt är ju nytt!

    Hur ska du göra?
  • Jeliqa
    Summer loving skrev 2011-03-21 12:23:06 följande:
    Beställde strumpeband idag, vit spets med blått band. Hur tänkte ni andra få till det med "something old, something new, something borred something blue"...och för dem som vill tillägget " and a silver sixpence in her shoe"???
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Jag har gjort så här;
    Something old; Min klänning, som är en vintageklänning från 50-talet
    Something new; Mina smycken
    Something borrowed; Hårnålarna till uppsättningen
    Something blue; Strumpebandet som har ett blått band
  • TheD
    Summer loving skrev 2011-03-21 12:23:06 följande:
    Beställde strumpeband idag, vit spets med blått band. Hur tänkte ni andra få till det med "something old, something new, something borred something blue"...och för dem som vill tillägget " and a silver sixpence in her shoe"???
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Jag kommer inte köra med det. För mig känns det fånigt :)
  • Pinkgrape
    TheD skrev 2011-03-22 20:19:24 följande:
    Jag kommer inte köra med det. För mig känns det fånigt :)
    Jag håller med.

    Är det ens en svensk tradition? Jag har ingen koll, men jag har fått för mig att det inte är det.
  • fru2011kanske
    Summer loving skrev 2011-03-21 12:23:06 följande:
    Beställde strumpeband idag, vit spets med blått band. Hur tänkte ni andra få till det med "something old, something new, something borred something blue"...och för dem som vill tillägget " and a silver sixpence in her shoe"???
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
    Jag har Ny klänning, blåa skor (hoppas jag, ska hitta ett par bara) och sedan lånar jag gammelfarmors diadem
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2