• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • SnartFruSir

    Idag ringde dom från tullverket. Mammas klänning är här... Men företaget hade inte skickat med något kvitto, så nu sitter jag och är nervös över om de kommer acceptera mitt paypal-kvitto eller inte. Jag åker defintivt på moms och tull iaf, den saken är säker... Bara klänningen kommer fram så!

    Nu har det gått snart 2 veckor sedan vi skickade ut inbjudningarna och 1/3 har svarat, så det känns bra. Tyvärr tackade min gammelfarmor på 96 år nej. Hon känner sig inte bra och hemtjänsten är där 5 ggr om dagen nu. Verkar tyvärr som att åldern börjar ta ut sin rätt. Jag hade hoppats  att hon kunde vara med på bröllopet men samtidigt är jag glad att hon är så tydlig själv.

    För att återknyta till Summer Loving så kostar de tårtor vi titta på 47 kr/bit eller 57 kr/bit. Men då har vi tittat på lite mer prestigeställen, eftersom tårtan är en av de viktigaste sakerna på hela kvällen enligt oss.. Vi gillar heller inte marsipan så en princesstårta är utesluten.

    Nästa grej att bocka av på to do listan är min ring. Den skall påbörjas i april och jag har fått jättefint förtroende för en guldsmed i Kungsbacka. Dock sa han att det krävs 25 g guld för att tillverka min ring på omkring 4 g, vilket låter väldigt konstigt i mina öron, så jag får spana runt mer. Det är viktigt att det är just mitt guld som skall användas, så därför måste de ha egen smältugn, vilket har visat sig vara lite ovanligare än vad jag trodde...

  • TheD

    Då är solist klar för kyrkan och vi har bestämt sånger. Prästen kvar som ska godkänna haha men det lär dröja några månader innan vi hör något från den som ska viga oss.

  • Jeliqa
    Summer loving skrev 2011-03-14 12:38:09 följande:

    Ni som beställt...vad ger ni för kr/bit och vad har ni valt för typ av tårta? Söker tips och inspiration och vill gärna höra vad ni bestämt er för. Utseendemässigt vet vi nog på ett ungefär hur vi vill ha det...men fyllnigen är svårare!


     


    Vi har beställt en moussetårta i bakelseform, så varje gäst får en egen liten tårta. Det ökade priset lite men är helt klart värt det i våra ögon eftersom det blir så himla snyggt. Vi betalar 45:-/bit
     
  • Aylas

    Tårtan är mitt dåliga samvete - jag gillar inte tårta, men känner att man ska ha en. Jag behöver inte äta så mycket - bara skära  men den borde fixas snart, så att det kan bockas av. Vilken pina, smaka massa tårtor

    @fru2011kanske. Jag har hört att de har stämplar - man kan inte hitta dem på hemsidan. Vår borde komma vilken dag som helst och papprena kommer hit imorgon... Sen blir det pyssel av!

  • Wedding2012

    nästa fredag ska vi kolla på församlingshemmet vi har bokat.
    då kan vi planera dekorationen mer =) sen är vi klara typ haha =).
    Inbjudningskorten är i full tillverkning just nu också

  • Jenny P

    Aylas: Vi gillar inte heller tårta! Så det blir ingen under vår fest. Glad Varför klämma i sig en tårta (som vi inte gillar) efter en trerätters middag med efterrätt och sedan äta vickning vid midnatt, bara för att "det ska vara så" ?
    När min mamma hörde att vi inte skulle ha tårta, så tyckte hon att hon skulle köpa en åt oss... Suck.

  • Aylas
    Jenny P skrev 2011-03-15 18:44:01 följande:
    Aylas: Vi gillar inte heller tårta! Så det blir ingen under vår fest. Glad Varför klämma i sig en tårta (som vi inte gillar) efter en trerätters middag med efterrätt och sedan äta vickning vid midnatt, bara för att "det ska vara så" ?
    När min mamma hörde att vi inte skulle ha tårta, så tyckte hon att hon skulle köpa en åt oss... Suck.
    hihi, det är lite så vi ska göra, klämma in en tårta "bara för att" men jag tror att det är viktigt för många - framförallt den äldre generationen... Så det får bli så!
  • fru2011kanske
    Aylas skrev 2011-03-15 07:50:48 följande:
    Tårtan är mitt dåliga samvete - jag gillar inte tårta, men känner att man ska ha en. Jag behöver inte äta så mycket - bara skära  men den borde fixas snart, så att det kan bockas av. Vilken pina, smaka massa tårtor

    @fru2011kanske. Jag har hört att de har stämplar - man kan inte hitta dem på hemsidan. Vår borde komma vilken dag som helst och papprena kommer hit imorgon... Sen blir det pyssel av!
    Rubriken i vänstermarginalen heter typ kurser och stämplar eller liknande.
  • Summer loving
    Aylas skrev 2011-03-15 07:50:48 följande:
    Tårtan är mitt dåliga samvete - jag gillar inte tårta, men känner att man ska ha en. Jag behöver inte äta så mycket - bara skära  men den borde fixas snart, så att det kan bockas av. Vilken pina, smaka massa tårtor
    Hihi...lite som här då. Jag är inte så mycket för tårtor och kakor, kanske därför vi inte heller kommit vidare på den punkten än! Eller...hrm...karlen är ju egentligen ett kakmonster...så han får väl bestämma fyllningen då! Drömmer
    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
  • 20110820

    Idag ska våra gäster ha fått sina inbjudningar, jag la dem på lådan igår. 20 månaders hemlighetsmakeri är över för vår del, nu kan vi äntligen vara offentliga och prata öppet om vårt stundande bröllop


Svar på tråden Augusti 2011 - del 2