• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • TheD
    Sassabrassa skrev 2011-03-09 15:18:45 följande:
    Alltså. Wow. Idag överraskade min blivande man mig med att ha bokat sångare till bröllopet.
    Ni kan aldrig gissa vem det är som kommer och sjunger. :)
    Har gillat den här artisten sen han slog igenom och vann Idol. Samma år som Darin blev tvåa. :)
    Han trodde inte det skulle vara några problem att sjunga de tre låtar som vi valt ut.
    Nyfiken fråga, som du inte behöver svara påGlad Vad tar han för det?
  • Skumboll
    Sassabrassa skrev 2011-03-09 15:18:45 följande:
    Alltså. Wow. Idag överraskade min blivande man mig med att ha bokat sångare till bröllopet.
    Ni kan aldrig gissa vem det är som kommer och sjunger. :)
    Har gillat den här artisten sen han slog igenom och vann Idol. Samma år som Darin blev tvåa. :)
    Han trodde inte det skulle vara några problem att sjunga de tre låtar som vi valt ut.
    Vem är det? Jag har ingen koll på idol över huvud taget...
  • Sassabrassa
    Skumboll skrev 2011-03-09 15:25:50 följande:
    Vem är det? Jag har ingen koll på idol över huvud taget...
    :) detta var 2004 så det var längesen.
    Daniel Lindström heter han. Fantastisk soulröst. :)
  • Skumboll
    Sassabrassa skrev 2011-03-09 15:30:32 följande:
    :) detta var 2004 så det var längesen.
    Daniel Lindström heter han. Fantastisk soulröst. :)
    Aha! Jag får nog googla....
  • Aylas

    Härligt att ha Daniel Lindtröm på bröllopet - grym röst Vi håller på att busa till det lite, men en manskör och trumpeter. Hoppas att allt går ihop

    Mannen har bokat band och följt med för att titta på mönsker och tyg till tärnklänningar - och tyckte det var kul!. måste säga att jag är lite stolt över honom. Massa bra ideér kommer han med också, som att rama in kärleksord och brev för att sätta upp i festlokalen

    Vi har också beställt stämpel för att emblossa vårt "märke" (något emblem är det inte riktigt) på framsidan av alla trycksaker. Jag har testat med en annan stämpel och blev förvånad över hur enkelt det blev . Papprerna är beställda och sen är det bara att ägna kvällarna åt att pyssla.

    fru2011kanske - var hittade du stämpeln? Vi har beställt en, men blir den inte bra skulle jag vilja ha en back up...
     

  • Jeliqa

    Nu har vi smakat provtårtan, gjort lite ändringar och bokat den! Känns jättebra och den är hur god som helst. 
    Varje gäst kommer få en egen tårta och så har jag och bm en större att skära i.
    Tårtan består av mörk chokladbotten, hallonmousse, passionsfruktmousse och vit choklad runt om.

    Här är en bild på provtårtan. Vår bröllopstårta blir lite annorlunda i dekorationen.



     
  • fru2011kanske
    Aylas skrev 2011-03-09 19:20:13 följande:
    Härligt att ha Daniel Lindtröm på bröllopet - grym röst Vi håller på att busa till det lite, men en manskör och trumpeter. Hoppas att allt går ihop

    Mannen har bokat band och följt med för att titta på mönsker och tyg till tärnklänningar - och tyckte det var kul!. måste säga att jag är lite stolt över honom. Massa bra ideér kommer han med också, som att rama in kärleksord och brev för att sätta upp i festlokalen

    Vi har också beställt stämpel för att emblossa vårt "märke" (något emblem är det inte riktigt) på framsidan av alla trycksaker. Jag har testat med en annan stämpel och blev förvånad över hur enkelt det blev . Papprerna är beställda och sen är det bara att ägna kvällarna åt att pyssla.

    fru2011kanske - var hittade du stämpeln? Vi har beställt en, men blir den inte bra skulle jag vilja ha en back up...
     
    My Cards tror jag det hette.

    Nu har jag hämtat ut allt material till inbjudningarna, så nu ska det börjas pysslas här hemma...

    Tycker vi har rätt bra fart på planeringen just nu
  • SnartFruSir
    Jeliqa skrev 2011-03-09 20:52:14 följande:
    Nu har vi smakat provtårtan, gjort lite ändringar och bokat den! Känns jättebra och den är hur god som helst. 
    Varje gäst kommer få en egen tårta och så har jag och bm en större att skära i.
    Tårtan består av mörk chokladbotten, hallonmousse, passionsfruktmousse och vit choklad runt om.

    Här är en bild på provtårtan. Vår bröllopstårta blir lite annorlunda i dekorationen.

     


     
    Mm, ser jättegod ut:) Helt i våran smak! blir det något "tryck" i passionsmoussen? Tycker alltid det varit så lite smak i de fyllningar jag smakat på.
  • Jeliqa
    SnartFruSir skrev 2011-03-09 21:54:51 följande:
    Mm, ser jättegod ut:) Helt i våran smak! blir det något "tryck" i passionsmoussen? Tycker alltid det varit så lite smak i de fyllningar jag smakat på.
    Vår passionsmousse är underbar. Den är verkligen syrlig och full av smak. Vi bad om lite mer hallonsmak i tårtan så inte passionen skulle ta över för mycket eftersom den var så smakfull.
  • Summer loving

    Hej alla blivande brudar!


    Ser att det pratas tårta. Vi måste ta oss i kragen och komma iväg och beställa bröllopstårta nu känner jag. Jag har kollat upp flera olika ställen och alternativ och hört mig för bland vänner och bekanta....och då hör man både positiva och negativa omdömen så klart. Det konditori vi kanske tänkt oss från början har naturligtvis semesterstängt  kring vårt bröllop så nu får det bli något annat. Ni som beställt...vad ger ni för kr/bit och vad har ni valt för typ av tårta? Söker tips och inspiration och vill gärna höra vad ni bestämt er för. Utseendemässigt vet vi nog på ett ungefär hur vi vill ha det...men fyllnigen är svårare!

    I förra veckan fick jag hem de sista sakerna från Panduro Hobby så nu är det bara till att sätta fart med inbjudningarna. Min yngsta fyllde 1 år nu i veckan och vi har haft kalas i helgen + att vi är mitt uppe i en större renovering på ovanvåningen...ja hela ovanvåningen renoveras egentligen förutom badrummet. Vi har bl.a. flyttat ut ytterväggar och byggt 2 nya sovrum osv så tiden bara rusar iväg...framför allt på helgerna. Känner att jag vill få bockat av några saker på the-to-do-list nu innan aprilmånad är här. Bl.a tårtan, vigselringar och min M2be:s klädsel....och så måste inbjudningarna iväg. En duktig och tevlig Dj till bröllopet fick vi bokat  idag i allafall, så det känns skönt. Transport blev också äntligen ordnad här om veckan, en ljusbeige pärla från -66.

    Finns det fler som känner att ni vill få avklarat några flera saker på the-to-do-list, eller ligger alla långt långt långt framme i planeringen? I och för sig hade vi väl lagt betydligt längre fram i vår planering om vi inte renoverat just nu och inte haft två små underbaringar som behöver sitt. Hjärta

    Jag kikar in på era bröllopsbloggar då och då...roligt att få ta del av er planering...ni är så duktiga och flitiga. Jag bloggar också flitigt och ofta men har inte en särskild bröllopsblogg. Däremot har jag etiketter längre ner (läs: väldigt långt ner) på på sidan i vänsterspalten där man kan klicka på en etikett som heter just Bröllop där all bröllopsplanering osv ligger. Välkommen att kika: http://tosaos-en-mammas-bloggande-i-vardagen.blogspot.com/


    Jag behöver aldrig undra...jag vet hur underbar du e´!
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2