• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Mini2011

    Här är en till augustibrud. Vi gifter oss i Gävle den 13 augusti. Finns det några fler Gävle-brudar i den här tråden.


    Jag är en riktig planeringsmänniska, så att mycket är fixat. Kyrkan, präst och kantor är bokad. Vi har lite lokalproblem (men har 3 preliminärbokade, så det är egentligen inget stort problem) Min klänning, skor, slöja och accessoarer är fixade, sambos kläder lika så. Tärnor, best mens och toastmaster är klara. Kläder till best mens är bokade, dock inte tärnklänningarna. Inbjudningarna är utskickade, och många har redan svarat. Festhäftet är på G, dock kan ju inte det tryckas förrän i mitten av sommaren, men det är skönt att ha det klart. Florist, fotograf, frisör och sminkös är bokade, Bröllopsresan är bokad (en av de svåraste sakerna var ju att välja resmål)

    Jag tycker absolut inte att man ska få panik för att man inte har kommit lika långt i planeringen som någon annan. Det är ju så individuellt hur man är som person, vissa gillar att planera, andra inte.

  • Sassabrassa

     


    Har en bröllopsplanerarsöndag idag :) 
    Här är lite saker jag funderar på. 
    Frisyr. Tror jag ska ha ett litet närr diadem till.

    Skor

    Armband till min tärna. Har inspirerats av det här armbandet. Har gjort en egen berlock (hjärta med texten Tack) i silverlera och har precis beställt pärlorna för att göra armbandet själv. Ska givetvis ha en röd pärla. :) Ska även göra ett likadant armband till mig själv med ett hjärta, men istället för tack har jag stansat in vårt bröllopsdatum. Till min m2b har jag gjort ett halssmycke som jag har stansat in datumet i. Ska sätta halssmycket i ett fint läderband. Tror det får bli morgongåvan.
      


  • Motorbruttan

    Liten uppdatering här med... tyvärr lite tråkig sådan

    Ser ut som att vi måste skjuta upp vårt bröllop Gråter Pga att vi har haft det väldigt skärvt med ekonomin som har sjort att vi varit tvungna att använda våra sparade pengar som var tänkt till bröllopet.

    Jag ber och hoppas att vi fortfarande kommer kunna genomföra det när det är tänkt.

    Är så sjukt ledsen just nu Gråter 

  • ClaraH

    Jag ska sy min klänning och var och köpte tyg i förra veckan. I dag ska vi åka in till Gamla Stan och köpa en BH så att jag kan börja prova ut mönstret till klänningen ordentligt. Jag såg också ett par fina örhängen på Bröllopsmässan i Sickla, så vi tar en sväng dit också.

    Håller annars på och planerar trycksakerna.Har lite problem med att få till vårt monogram som vi tänkte embossa på framsidan. Någon som gjort något liknande?

    I veckan var vi och tittade på vår lokal igen, senaste gången var augusti 2010 och fast vi hade tagit en massa bilder då kom jag inte riktigt ihåg hur det var. Det var kul, så nu kan vi fortsätta att planera dekorationer.


  • SnartFruSir
    Motorbruttan skrev 2011-03-05 02:03:47 följande:
    Liten uppdatering här med... tyvärr lite tråkig sådan

    Ser ut som att vi måste skjuta upp vårt bröllop Gråter Pga att vi har haft det väldigt skärvt med ekonomin som har sjort att vi varit tvungna att använda våra sparade pengar som var tänkt till bröllopet.

    Jag ber och hoppas att vi fortfarande kommer kunna genomföra det när det är tänkt.

    Är så sjukt ledsen just nu Gråter 
    Åh, fy vad tråkigt. Jag förstår hur du känner dig. Trodde det var kört när vatten läckte in och skadade ytterväggen i både kök, badrum och hall. Först vägrade föreningen att stå för kostnaden (utifrånkommande vatten är föreningens ansvar, så vår försäkring täcker inte något alls), så vi fick anlita advokat. Nu har föreningen ändrat sig efter det, men det har varit en riktig nervpers.

    Det flesta företag annonserar ju ut sina sommarjobb nu. Så om någon blivit arbetslös kanske ni kan få in lite extrapengar på ett säsongsjobb? Det är ju en bit till augusti... Men i värsta fall  kan ni väl ha som en vanlig fest efteråt? Folk tar med sig det de själva vill dricka, så kan ni stå för snacks och stereo på full volym!

    Jag hoppas det löser sig för er!
  • SnartFruSir

    Vi skickade ut vår inbjudan i tisdags morse. Några har hört av sig och sagt att gud vad roligt, men från de flesta har det varit tyst. Antar att det beror på att de flesta faktiskt visste om det och även dagen i förväg.

    Jag och mamma har köpt ytterligare 40 m tyg från Ellos, hehe. Nu ska vi sy långdukar till borden. Jag hade först tänkt sy 18 st dukar, en till varje bord, men fick rådet att det är snyggare med att ha en duk som täcker hela bordet. Så sagt och gjort. 1300 kr gick det på. Ellos hade tyvärr inga 20-bitar kvar, så jag har istället fått 2 bitar på 10,5 och två på 11 m. Men det är ju bara ännu bättre för vår del. Borden kommer vara ca 9 - 9,5 m långa, så detta blir ju bara ännu bättre. Så syjunta är på g igen.

    Vi beställde även en klänning till mamma på e-bay. En kinaklänning som är helt ljuvlig, fast i orange färg. Betalade 875 kr för den inkl. frakt, så sedan får vi se vad tullen säger om detta. Till saken hör att min kära mor är 45 år och precis lyckats gå ner 30 kg. Så hon har en jättesnygg kropp, så jag tycker verkligen att hon ska få visa det. Jag tyckte först att den var lite för ungdomlig, men vi har fått köpa till en bolero och då tror jag det blir perfekt. Så tänk er den i oranget, med bolero, utan bukett och slöja :)


    Vi är bjudna på bröllop i maj, så jag är faktiskt sugen på att köpa en annan klänning till mig. Men inte i vitt då, utan kanske i persika, grönt eller fuchsia eller likanande. Denna kostar 900 kr, vad tror ni om det?



    Utan underkjol kommer den nog vara mindre brudig än denna..

  • fru2011kanske
    Motorbruttan skrev 2011-03-05 02:03:47 följande:
    Liten uppdatering här med... tyvärr lite tråkig sådan

    Ser ut som att vi måste skjuta upp vårt bröllop Gråter Pga att vi har haft det väldigt skärvt med ekonomin som har sjort att vi varit tvungna att använda våra sparade pengar som var tänkt till bröllopet.

    Jag ber och hoppas att vi fortfarande kommer kunna genomföra det när det är tänkt.

    Är så sjukt ledsen just nu Gråter 
    Låter verkligen inte roligt. Håller tummarna för att det löser sig!
    ClaraH skrev 2011-03-05 06:05:05 följande:

    Jag ska sy min klänning och var och köpte tyg i förra veckan. I dag ska vi åka in till Gamla Stan och köpa en BH så att jag kan börja prova ut mönstret till klänningen ordentligt. Jag såg också ett par fina örhängen på Bröllopsmässan i Sickla, så vi tar en sväng dit också.

    Håller annars på och planerar trycksakerna.Har lite problem med att få till vårt monogram som vi tänkte embossa på framsidan. Någon som gjort något liknande?

    I veckan var vi och tittade på vår lokal igen, senaste gången var augusti 2010 och fast vi hade tagit en massa bilder då kom jag inte riktigt ihåg hur det var. Det var kul, så nu kan vi fortsätta att planera dekorationer.


    Jag har köpt stämpel med vårt monogram, första problemet var sedan att mörkblå stämpelfärg inte verkar finnas att få tag på.. Köpte guldfärg, och det funkar också, men blev inte som jag tänkt mig..
    Funderar nu också på om jag ska embossa, men har inte estämt mig än.. Fast det blir nog snyggare..
    Jag har köpt alla delar till inbjudan, ska skriva ut i morgon och sedan har jag lite pysslande framför mig
  • TheD

    För tillfället är det rätt lugnt. Vi letar resor :) Något som är så irriterande är att vi hittade Den resan men kunde inte boka just då... NU FINNS DEN INTE!!! Priset var helt underbart och hotellet är rankat som det fjärde romantiska hotellet i världen!!! Känns lite blä just nu. Hittar inget som slår priset för fyra veckor osv.

    Men jaja. Resor finns det alltid. Hoppas någon avbokar!

  • HoPPsanSa sÅ gLad

    Sitter här framför Vasaloppet och skriver lite om våra gäster till festhäftet samtidigt som jag bläddrar lite här och där efter lite extra piff som kan förgylla Vår dag ännu mer....

    Det är vår i luften vilket innebär att min blivande man snart ska peka ut vår tjusiga bil som vi ska glida omkring i under dagen.

    www.minmandinfru.blogspot.com

  • Sassabrassa
    Alltså. Wow. Idag överraskade min blivande man mig med att ha bokat sångare till bröllopet.
    Ni kan aldrig gissa vem det är som kommer och sjunger. :)
    Har gillat den här artisten sen han slog igenom och vann Idol. Samma år som Darin blev tvåa. :)
    Han trodde inte det skulle vara några problem att sjunga de tre låtar som vi valt ut.
Svar på tråden Augusti 2011 - del 2