• Svar på tråden Augusti 2011 - del 2
  • Aylas

    Lite uppdateringar härifrån också


    Nu är klänningen beställd, tärnor, bestmen´s och toastmasters är informerade och snart ska inbjudningarna göras klara. Min m2b har sin smoking klar sedan innan - den sitter hur bra som helst! Bandet blir förhoppningsvis bokat i veckan.

    Jag har haft en bild av hur inbjudningarna ska se ut och letat papper för fullt. Tog en sväng in på panduro och i inspirationshyllan fanns inbjudan som jag haft i huvudet

    Det jobbiga med att vänta med att skicka ut inbjudningarna är att gästlistan växer. Vår började på 95 och har nu ökat till 115 Vi har löst problemet med semestertider genom att tala om för de som ska komma när bröllopet är  och att vi önskar att de kommer, så alla utom 10 vet nu datum och tid.

    Håller med många här att det kan vara lite stressande att se hur det går framåt för alla, men jag känner samtidigt att det löser sig, om de stora bitarna som kyrka och lokal är fixat så löser sig nog resten, det krävs bara mer eller mindre jobb sista månaderna

  • Skumboll

    Jag har beställt klänningar. Ja, två stycken faktiskt.

    Däremot så måste jag försöka hitta någon som kan fixa hår och make. Min tänkta frissa kände sig inte alls säker på den frisyr jag vill ha och jag vill inte sitta där och känna mig missnöjd så nu är jag på jakt efter någon ny. 
    Någon som har tips på salong eller någon frilansande kring stockholm?? Alla jag har kontaktat är redan bokade så jag behöver verkligen hjälp....

    Fröken T, vilket tryckeri blev det?

  • Fröken T
    Skumboll skrev 2011-02-21 19:01:12 följande:
    Jag har beställt klänningar. Ja, två stycken faktiskt.

    Däremot så måste jag försöka hitta någon som kan fixa hår och make. Min tänkta frissa kände sig inte alls säker på den frisyr jag vill ha och jag vill inte sitta där och känna mig missnöjd så nu är jag på jakt efter någon ny. 
    Någon som har tips på salong eller någon frilansande kring stockholm?? Alla jag har kontaktat är redan bokade så jag behöver verkligen hjälp....

    Fröken T, vilket tryckeri blev det?
    Printman reklam AB. Förutsatt att det blir bra. En tredjedel av priset jag fick av ABA.

    Jag har bokat den här tjejen för hår & make, vet dock inte om hon är bra: www.colorsbykarin.se/Karin/Hem.html
    Har kollat runt massor men antingen har personen redan varit uppbokad eller så har jag inte känt att det varit rätt. Det här var första som jag kände stämde.
  • ChMa

    här är en till augustibrud =D 

    Kommer nig mest hålla koll för lite idéer här, så kul att läsa hur det går för alla =)
    För oss rullar det på ganska bra. Började tillverka inbjudningarna igår men de inte vår hemsida (med mer info) eller önskelista är klara får vi nog vänta lite med att skicka ut dem. Men då vi kommer ha många tyska gäster måste de ut snart.

    Klänning och frack är köpta och tärnklännignarna är bestämda men inte beställda. skor och slöja är med köpt men är inte riktigt nöjd med slöjan =( funderar på att sälja den och köpa en ny.. Får se hur jag gör. Funderar på om jag vill ha en lång slöja istället...  

  • Skumboll
    Fröken T skrev 2011-02-21 20:04:46 följande:
    Printman reklam AB. Förutsatt att det blir bra. En tredjedel av priset jag fick av ABA.

    Jag har bokat den här tjejen för hår & make, vet dock inte om hon är bra: www.colorsbykarin.se/Karin/Hem.html
    Har kollat runt massor men antingen har personen redan varit uppbokad eller så har jag inte känt att det varit rätt. Det här var första som jag kände stämde.
    Ja, ABA var inte speciellt billiga och helt ovilliga att använda andra än deras standardpapper (iaf de jag pratade med). 
    Hoppas det blir bra med det tryckeriet du valt!

    Karin var bokad. 
    Jag har fått svar från en som har är ledig men jag känner mig så osäker, finns inga direkta referenser heller. Jag är PETIG, så jag tänker inte chansa på något sätt. Hellre betalar jag en bra slant och blir nöjd.
  • SnartFruSir
    ClaraH skrev 2011-02-21 21:06:59 följande:
    Hur långt har ni kommit med tårtplanerna?
    20 augusti
    Vi velar. Har provsmakat en tårta (av en slump) som jag gillade, som är rätt lik det vi vill ha: mörkchokladbotten, mjölchokladmousse och sedan smultronmousse ovanpå det. Slutligen är hela tårtan inklädd i vit choklad.

    Vi hade från början tänkt mörkchokladbotten, chokladmousse och sedan hallonmousse, med vit choklad runt om. Jag gillade den vi provsmakade så vi får se om vi inte kör på den istället. Bageriet vi egentligen hade tänkt anlita kan dock göra den precis som vi vill, men där är konditiorn halvt mammaledig och i Thailand just nu...

    Här är en bild på tårtan förresten:
  • SnartFruSir
    ClaraH skrev 2011-02-22 20:59:19 följande:
    Låter som en jättegod tårta. Fin också. Var kommer den ifrån?
    Steinbrenner & Nyberg. Osäker på om det finns på andra ställen än i västsverige dock :/ Men det borde ju finnas fler som dom på de flesta större orterna. Men de gör många tårtor, och har bilder på sin hemsida. tror att den är www.steinbrenner-nyberg.se
  • Wedding2012

    fixat:
    kyrka
    fest lokal
    hår & make
    brudklänning
    kläder åt karln
    ring
    gästlista

Svar på tråden Augusti 2011 - del 2