• dr cosmos

    Jag söker nya vänner i Gbg!

    Hej allesammans!


    Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 


    Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 


    Lite om mig:


    Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 


    Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 


    Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 


     (Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )


    Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?


    MVH


    "dr cosmos"

  • Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • wiii

    Sweet (i närheten av brunnsparken) har öppet till 21, annars har jag inte jättebra koll heller på ställen som har öppet länge, jag och de vänner jag har i gbg är riktiga vanemänniskor när det gäller fika och går typ alltid till samma ställe :P

  • Runi
    wiii skrev 2010-11-07 20:14:54 följande:
    Sweet (i närheten av brunnsparken) har öppet till 21, annars har jag inte jättebra koll heller på ställen som har öppet länge, jag och de vänner jag har i gbg är riktiga vanemänniskor när det gäller fika och går typ alltid till samma ställe :P
    Hmm, okej jag är ju kass på gbg i allmänhet så när det här fikat blir av skulle jag uppskatta om någon kan möta upp mig på centralen *rodnar* :P
  • wiii

     


    Runi skrev 2010-11-07 20:23:47 följande:
    Hmm, okej jag är ju kass på gbg i allmänhet så när det här fikat blir av skulle jag uppskatta om någon kan möta upp mig på centralen *rodnar* :P

    Inga problem :) Min buss går till NIls Erikssonterminalen (centralen) så vi kan mötas där, sen är det gångavstånd till Brunnsparken om vi ska fika där omkring, annars har jag koll på bussar och spårvagnar om vi väljer nåt annat ställe :)

  • Runi
    wiii skrev 2010-11-07 21:33:55 följande:
      Inga problem :) Min buss går till NIls Erikssonterminalen (centralen) så vi kan mötas där, sen är det gångavstånd till Brunnsparken om vi ska fika där omkring, annars har jag koll på bussar och spårvagnar om vi väljer nåt annat ställe :)
    Va bra :D Min buss går också dit och jag hittar väl i Nordstan och till kungsgatan eller något liknande :P Mitt lokalsinne är helt värdelöst!
  • wiii
    Runi skrev 2010-11-07 21:47:29 följande:
    Va bra :D Min buss går också dit och jag hittar väl i Nordstan och till kungsgatan eller något liknande :P Mitt lokalsinne är helt värdelöst!
    ;) Göteborg är ju inte helt lätt att hitta i heller, men jag har lyckats lära mig hyfsat, bott på 4 olika ställen i stan, och hade innan ett jobb som gjorde att jag åkte runt över hela Gbg, det hjälpte. :)
  • operfekt

    Runi skrev 2010-11-07 18:29:27 följande:


    Middagen är nu nästa fredag men det går nog förhoppningsvis bra :) Ja pappa hade "vägarna förbi" nu när han skulle till Norge på kurs annars vet jag inte om han hade kommit hit än på ett tag. 

    Åh, hade fått för mig att det var helgen som var, men då är det fortf lite spännande att se hur det blir =) Okej, men det är väl förmodligen så att föräldrarna själva inte känner att det är så viktigt att träffa killens föräldrar, de kanske tycker killen själv är viktigast, haha!

  • operfekt

    Äsch, svarar allt i samma inlägg för att slippa citera massor =)

    Runi: kursen är i kungälv, har läst flera som gått den, så den borde vara helt okej,
    kostar 6780 för två veckors intensiv & 19 körlektioner (fast sen tillkommer ju själva uppkörningen, halkan, osv, så räknar väl att det blir ca 9-10 000 sammanlagt.

    Runi/wiii: jag har också jäättedåligt lokalsinne, & hittar knappt i gbg, centralen-nordstan-avenyn är väl typ så mkt jag hittar också, haha! Men sen jag fick iphone har det blivit lite bättre, då behöver jag ju bara veta adressen jag ska till, haha :D
    Så att mötas upp vid centralen tycker jag låter jättebra!

    Fik är jag också dålig på, har inte direkt fikat så mkt i stan, men om du tycker sweet är bra kan vi ju ta det =)

    Men ska vi säga torsdag efter 18.30, eller ngn gång veckan efter, jag vet nog lite mer
    exakt när jag slutar på körskolan efter att jag varit där första dagen, man skulle få tider då. Men tror man går 9-17/18, sen tar bussen in till gbg 30 minuter, den går en gång i kvarten.. 

  • Snöbjörk

    Jag följer också gärna med och fikar.

    Jag har haft fullt upp den senaste månaden så jag har inte varit inne så mycket här på BT och bröllopsplaneringen har legat lite i vila. Men nu när tentaveckan är slut och de nya kurserna har kommit igår har jag mer tid över. Det ska bli roligt att träffa er och kunna prata bröllop med andra som också planerar. Än så länge är våra bröllopsplaner hemliga så det är bara min sambo jag kan prata med om bröllopet.


    Förra veckan bokade vi både kyrka och festlokal så nu känns det som vi kommit en bit i bröllopsplaneringen. Kyrkan är den kyrka där jag är konfirmerad och vars ungdomskör jag var med i när jag var mellan 10 och 14, så det känns väldigt roligt att också få gifta sig där. Festlokalen är en hembyggsgård som ligger väldigt fint på "landet" med naturen nära. Vi gifter oss den 1 oktober så jag hoppas att naturen skiftar i fina färger då.

  • Runi
    wiii skrev 2010-11-08 07:01:05 följande:
    ;) Göteborg är ju inte helt lätt att hitta i heller, men jag har lyckats lära mig hyfsat, bott på 4 olika ställen i stan, och hade innan ett jobb som gjorde att jag åkte runt över hela Gbg, det hjälpte. :)
    Haha nej det är ju inte alltid så lätt för nyinflyttade ;) Och eftersom jag bor i Nödinge är det ju inte så ofta som jag är inne eftersom jag har både jobb och skola för tiden..
  • Runi

    Operfekt: Ja de har ju träffat honom och han är godkänd ^^ I början tyckte väl mamma att han kanske var lite gammal (10 år äldre) men nu har hon inge problem med det längre. Får se hur det går på fredagen, blir säkert bra :)


    Okej men kungälv är ju nära och bra :D Får se om det kanske blir en sån för mig också efter bröllopet. Fick veta att min utbildning är klar 2 veckor efter bröllopet så jag ska försöka att kanske plugga in 3 veckor eller så. Får se hur stressigt det blir framöver. 


    Haha, va bra att det inte bara är jag som har dåligt lokalsinne :D Hahaha! Ja det där mobilen vet jag allt om, skulle på jobbintervju och fick gå med mobilen i handen för att hitta ^^


    Ja för mig spelar det nog ingen större roll om det blir torsdag eller om det blir nästa vecka. Bara jag vet någon dag innan så att jag kan ringa flexpolen och säga att de inte kan ringa in mig. 

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!