• dr cosmos

    Jag söker nya vänner i Gbg!

    Hej allesammans!


    Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 


    Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 


    Lite om mig:


    Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 


    Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 


    Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 


     (Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )


    Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?


    MVH


    "dr cosmos"

  • Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • Runi

    Ja han väger väl runt 6 kg när han har normal vikt. Nu har han lite extra som jag försöker jobba bort men det går segt ;)


    Han har också dom tjocka kinderna och ganska fluffig svans och päls för att vara korthårig. 

  • operfekt

     


    Runi skrev 2010-10-22 09:34:24 följande:
    Va härligt! Vill också åka till värmen :P För mig blir det istället massa jobb och plugg framöver :/  Oooh, vad är det för böcker du har beställt? :D Och det är bra med mig, lite mkt att göra bara och lite trött av allt mörker och kyla ;) Misstänker att allt är bra med dig med tanke på ditt glada inlägg?

    Jaa, jag längtar massor!
    Jobbigt när det blir så, men ni kanske kan ta ngn weekend eller ngt, i vår iaf =)

    Haha, minns knappt allt vad det blev, men mkt thriller/skräck, flera av dean koontz, ngn av stephen king, sen ngn verklighetsbaserad tror jag.. =)
    Går alltid i perioder när jag läser & nu är jag sugen på skräck & thrillers =)

    Åh, förstår det.. Tycker vädret har varit så skumt i år, först evighetslång  (men vit) vinter, sen sommar, som var ovanligt varm & fin (sen lite regnigt, men äsch) Hösten kom fort, men sen känns det nästan som att det blev vinter på en gång.. Men men :P

    Jaa, det är bra, känns som att jag har massa nedräkningar till roliga saker,
    den närmsta är på fredag, då jag åker "hem" till eskilstuna, ska på klass/skolåterträff, 10 år sen nian :O Så det ska bli kul!

  • operfekt

     


    Runi skrev 2010-10-23 17:24:10 följande:
    Måste bara skriva lite ^^ Var på bröllopsmässan i Trollhättan i dag och ojoj vad mycket det fanns att se! Så hittade jag några som sålde ringar som jag tyckte var himla fina ^^ Pratade lite med dom och efter mkt om och men kom vi fram till att de skulle göra min förlovningsring som jag tänkte beställa från usa :D Så nu har jag beställt min ring! klar om ca 4 veckor ^^ Fick den till ett otroligt bra pris! Först sa de 6500 men efter lite "ja men jag får den MKT billigare i USA" så fick jag den för 4300 :D  www.brilliantearth.com/media/product_images/B... Såååå nöjd! Underbar dag!

    Ååh, så roligt! :D Vad skulle du ha betalat om du tagit den från usa?
    Men ganska skönt att ta den härifrån ändå kan jag tänka mig, lättare om ngt skulle bli fel eller så.. Det priset känns väldigt billigt med så många diamanter/safirer, men jag är inte så insatt i ringar än, haha! :D

  • operfekt

     


    wiii skrev 2010-10-23 19:22:04 följande:
    Superfin ring Runi! Och vad härligt det låter med både resa och massa nya böcker Operfekt :D Är också lite nyfiken på vad det är för böcker :) Själv har jag mest jobbat och varit förkyld.. Och kelat och busat med våra kattungar förstås :)

    Jaa, såå härligt! Blir första riktiga semestern ensam med min sambo,
    först nu han känner att han har råd, nu när han doktorerar så får han ju lön =)

    Som jag skrev ovan så minns jag knappt ens, men blev mest skräck/thrillers, av dean koontz & ngn av stephen king, är inne i en sån period nu, haha!

    Men ååååh, jag vill också! ;D Vi har en katt nu, men ngn gång vill/ska jag ha en helig birma, de äääär så vackra! Men kattungar är ju bedårande vilken ras de än är, haha :D
    (vi kan dock inte ha fler katter när vi bor som vi gör nu, min sambo är känslig mot katter & vill itne utveckla det till allergi genom att utsätta honom för ännu fler :(

  • operfekt

     


    Runi skrev 2010-10-23 21:40:38 följande:
    Ja han väger väl runt 6 kg när han har normal vikt. Nu har han lite extra som jag försöker jobba bort men det går segt ;) Han har också dom tjocka kinderna och ganska fluffig svans och päls för att vara korthårig. 

    Visst är det svårt att "banta" katter, de är ju inte direkt som hundar som man kan ta ut & motionera, haha! :D

  • Runi
    operfekt skrev 2010-10-23 21:46:05 följande:
      Jaa, jag längtar massor! Jobbigt när det blir så, men ni kanske kan ta ngn weekend eller ngt, i vår iaf =)Haha, minns knappt allt vad det blev, men mkt thriller/skräck, flera av dean koontz, ngn av stephen king, sen ngn verklighetsbaserad tror jag.. =)Går alltid i perioder när jag läser & nu är jag sugen på skräck & thrillers =)Åh, förstår det.. Tycker vädret har varit så skumt i år, först evighetslång  (men vit) vinter, sen sommar, som var ovanligt varm & fin (sen lite regnigt, men äsch) Hösten kom fort, men sen känns det nästan som att det blev vinter på en gång.. Men men :PJaa, det är bra, känns som att jag har massa nedräkningar till roliga saker,den närmsta är på fredag, då jag åker "hem" till eskilstuna, ska på klass/skolåterträff, 10 år sen nian :O Så det ska bli kul!
    Låter ju som om du har massa roligt för dig :D Själv har jag väl mer inlämningar och prov framöver :P

    Ska dock på bröllopsfest i mitten på november :D En väninna gifte sig i NY nu för några veckor sen och ska ha festen då :) 


    operfekt skrev 2010-10-23 21:50:13 följande:
      Ååh, så roligt! :D Vad skulle du ha betalat om du tagit den från usa?Men ganska skönt att ta den härifrån ändå kan jag tänka mig, lättare om ngt skulle bli fel eller så.. Det priset känns väldigt billigt med så många diamanter/safirer, men jag är inte så insatt i ringar än, haha! :D
    Från usa skulle det bli ca 4500 med frakt och tull. Och för att vara Sverige är det otroligt billigt! Som han sa först, 6500 kr för ringen. Men jag lyckades ju ändra det så att jag fick den billigare än usa ^^ 

    LÄNGTAR!


     



    operfekt skrev 2010-10-23 21:55:20 följande:
      Visst är det svårt att "banta" katter, de är ju inte direkt som hundar som man kan ta ut & motionera, haha! :D
    Haha, ja det är då verkligen inte lätt. Och inte blir det lättare av att jag faktiskt har en katt med någon ätstörning, han är fixerad vid mat. Jag kan inte ha mat framme så som man brukar med katter utan jag måste ställa fram det lite då och då annars går han och äter hela tiden :/
  • wiii
    Runi skrev 2010-10-23 22:43:13 följande:
    Haha, ja det är då verkligen inte lätt. Och inte blir det lättare av att jag faktiskt har en katt med någon ätstörning, han är fixerad vid mat. Jag kan inte ha mat framme så som man brukar med katter utan jag måste ställa fram det lite då och då annars går han och äter hela tiden :/
    Det har jag också varit med om! fixeringen vid mat alltså. Man kunde tro att han hade konkurrens med 10 hungriga vargar om maten så fort som han slukade allt som fanns i skålen...
  • Runi
    wiii skrev 2010-10-25 18:37:06 följande:
    Det har jag också varit med om! fixeringen vid mat alltså. Man kunde tro att han hade konkurrens med 10 hungriga vargar om maten så fort som han slukade allt som fanns i skålen...
    Ja och det är det mesta av mat också, hade glömt lite rå sparris på diskbänken och allting var borta på morgonen (5-6 sparrisar) :O En katt ska INTE bete sig så :/
  • wiii
    Runi skrev 2010-10-25 22:46:46 följande:
    Ja och det är det mesta av mat också, hade glömt lite rå sparris på diskbänken och allting var borta på morgonen (5-6 sparrisar) :O En katt ska INTE bete sig så :/
    Ojdå.. Ja sparris vet jag inte om jag sett en katt äta förr... katten jag pratade om höll sig till det som fanns i hans skål, även om han gärna tiggde vid matbordet också, men vad jag vet tog han inte sånt på diskbänken..

     

  • Runi
    wiii skrev 2010-10-26 07:59:33 följande:
    Ojdå.. Ja sparris vet jag inte om jag sett en katt äta förr... katten jag pratade om höll sig till det som fanns i hans skål, även om han gärna tiggde vid matbordet också, men vad jag vet tog han inte sånt på diskbänken..  
    Ja det är ju inte direkt så vanligt.. Men han är helt besatt av mat.. Har alltid varit det. Måste mata honom flera ggr om dagen i små portioner annars hetsäter han tills han spyr :/
Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!