• dr cosmos

    Jag söker nya vänner i Gbg!

    Hej allesammans!


    Som rubriken lyder- jag söker nya vänner i Göteborgs-trakten. 


    Jag är en 25-årig kvinna, som bott utomlands de senaste 6 åren. Jag har tyvärr tappat kontakten med alla mina tidigare vänner, men ser samtidigt fram emot att träffa nya spännande bekantskaper. 


    Lite om mig:


    Jag bor tillsammans med min sambo, och våra två små hundar. Har precis läst klart till läkare. 


    Jag har många fritidsintressen, som ex. plocka svamp, gå på bio, dansa, fika, måla, gå på promenader, rida etc. 


    Jag röker/dricker inte, men tycker ändå om att gå ut och dansa. 


     (Det är lite knepigt att skriva en "kontakt-annons" på det här sättet... )


    Om det finns fler därute som skulle vara intresserade av att träffas över en fika- hör gärna av er! Kanske kan vi styra upp ett möte där vi är flera som träffas?


    MVH


    "dr cosmos"

  • Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!
  • wiii

    Runi skrev 2010-11-04 21:27:34 följande:


    Ja hur nära datum? Som nästa vecka eller längre framåt? :P
    ;) Ja jag kan lite när som. Är upptagen nästa fredag, och de 2 kommande torsdagarna jobbar jag lite senare än vanligt, så då kan jag inte vara i göteborg förrän efter kl 18, men det kanske inte är aktuellt att träffas tidigare än så ändå? Sen tror jag inte att jag ska ha något viktigt inbokat det närmaste..

     

  • Runi
    wiii skrev 2010-11-04 21:44:02 följande:
    Runi skrev 2010-11-04 21:27:34 följande: ;) Ja jag kan lite när som. Är upptagen nästa fredag, och de 2 kommande torsdagarna jobbar jag lite senare än vanligt, så då kan jag inte vara i göteborg förrän efter kl 18, men det kanske inte är aktuellt att träffas tidigare än så ändå? Sen tror jag inte att jag ska ha något viktigt inbokat det närmaste..  
    Jag har lite samma, nästa helg kommer pappa och hälsar på från östkusten (middag/träff med mina framtida svärföräldrar för första gången) och han stannar till söndagen innan han åker vidare till oslo. Men förutom det tror jag inte jag har så mycket planerat. Skola tisdag nästa vecka och torsdag veckan efter (halvdag båda dagarna). Annars är det väl bara självstudie men det gör jag ju som jag vill med :)
  • operfekt

    wiii skrev 2010-11-04 19:47:10 följande:


    Vet precis vad du menar, jag blir alltid deppig när jag kommer hem efter att ha hälsat på hos familj och släkt i Laholm. Som tur är går det över ganska så snabbt nrä jag kommit in i vardagen här igen. Annars får vi väl ta och tjuvstarta fikandet lite? Så får Dr Cosmos komma med på ny fika när hon dyker upp här igen :)

    Jaa, precis, det går ju över, men just nu känns det lite deppigt.
    Dagens väder jämfört med gårdagens strålande sol hemma i eskilstuna bidrar väl, haha..

    Jaa, men det låter bra, när var hur?

  • operfekt

     


    Runi skrev 2010-11-04 21:58:27 följande:
    Jag har lite samma, nästa helg kommer pappa och hälsar på från östkusten (middag/träff med mina framtida svärföräldrar för första gången) och han stannar till söndagen innan han åker vidare till oslo. Men förutom det tror jag inte jag har så mycket planerat. Skola tisdag nästa vecka och torsdag veckan efter (halvdag båda dagarna). Annars är det väl bara självstudie men det gör jag ju som jag vill med :)

    Åh, så kul för dem att träffas =) Våra föräldrar har inte heller träffats än, vet inte ens om de kommer träffas innan vi gifter oss (vilket vi ju inte ens har börjat planera då, förutom jag i smyg, haha)

  • operfekt

    Jag har väl lite saker inplanerat, & jobbar skumma tider..
    Har dock inte jättekoll på mitt schema just nu, men kikar ikväll
    när jag jobbar.
    Men jobbar bara nästa vecka iofs, sen ska jag på intensivkurs i kungälv v46 & 47
    (haha, har varit seg med att ta körkort, men nu är det dags!)
    Men då kommer jag ju ändå kunna efter 17-18 eller ngt. =)

  • Runi
    operfekt skrev 2010-11-05 10:01:05 följande:
      Åh, så kul för dem att träffas =) Våra föräldrar har inte heller träffats än, vet inte ens om de kommer träffas innan vi gifter oss (vilket vi ju inte ens har börjat planera då, förutom jag i smyg, haha)
    Ja det känns lite nervöst :P 

    Dom lär nog inte träffa mamma och hennes man innan tror jag. Han är lite sådär av sig så dom orkar väl inte komma ner hit innan dom "måste" vid bröllopet :P


    Men blir en intressant middag. Hans föräldrar helsvenska, pappa pratar mest norska och så har vi hans flickvän som pratar svenska/engelska (från Thailand). Haha, får se hur det går ^^

  • wiii
    Runi skrev 2010-11-05 10:46:52 följande:
    Ja det känns lite nervöst :P  Dom lär nog inte träffa mamma och hennes man innan tror jag. Han är lite sådär av sig så dom orkar väl inte komma ner hit innan dom "måste" vid bröllopet :P Men blir en intressant middag. Hans föräldrar helsvenska, pappa pratar mest norska och så har vi hans flickvän som pratar svenska/engelska (från Thailand). Haha, får se hur det går ^^
    Går säkert bra! Våra föräldrar har faktiskt hunnit träffas vid några tillfällen redan, dom kommer nog inte bli bästa vänner,lite för olika för det, men det funkar helt klart bra så jag är nöjd :)

    operfekt skrev 2010-11-05 10:04:43 följande:
    Jag har väl lite saker inplanerat, & jobbar skumma tider..Har dock inte jättekoll på mitt schema just nu, men kikar ikväll när jag jobbar.Men jobbar bara nästa vecka iofs, sen ska jag på intensivkurs i kungälv v46 & 47(haha, har varit seg med att ta körkort, men nu är det dags!)Men då kommer jag ju ändå kunna efter 17-18 eller ngt. =)
    Då kanske vi får anpassa oss lite efter dig och när du kan då :) Lycka till med körkort! Själv har jag körkort, men inte sambon och om några veckor ska vi börja övningsköra, ska bli.. intressant ;)
  • Runi
    wiii skrev 2010-11-05 11:23:34 följande:
    Då kanske vi får anpassa oss lite efter dig och när du kan då :) Lycka till med körkort! Själv har jag körkort, men inte sambon och om några veckor ska vi börja övningsköra, ska bli.. intressant ;)
    Ja jag är ganska anpassningsbar, får jag bara veta en dag kan jag ringa flexpolen och säga att jag är upptagen då också så då ska det nog inte vara något problem. 

    Haha, ja jag har inte kommit så långt att jag har börjat med körkortet än. min blivande väntade med körkortet så jag kan inte övningsköra med honom :/ Ska kanske börja med min blivande svärmor istället :O Haha, förstår inte att hon vågar! 


    Men det blir väl roligt att leka lärare?

  • wiii

    Ja, det kommer nog att bli roligt, och ännu roligare blir det när han klarat körkortet och jag inte behöver köra alltid längre :P

  • Runi
    wiii skrev 2010-11-05 11:50:27 följande:
    Ja, det kommer nog att bli roligt, och ännu roligare blir det när han klarat körkortet och jag inte behöver köra alltid längre :P
    Haha, det förstår jag. Så säger min blivande också. Att åka och hälsa på min släkt i norra Norge är tydligen inte så roligt när man bara är en som kör ;)
Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!