• AnnC81

    Boråsbrudar 2011

    Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 


    21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 


    21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • ChMa

    Jag och fästmannen gifter oss i augusti och det slog mig idag att det inte är så lång tid kvar, 2011-08-20 =)
    Vi har kommit lite halv långt i våra planer. Klänningen köpte jag i Blidsberg utanför Ulricehamn. HIttade en på nätet jag ville ha och de hade en nästan exakt likadan för halva priset =) Ring och fotograf är det som vi håller på att leta efter nu och har fastnat för en ring men den är tyvärr för dyr =( Någon som vet hur länge Hedens guld hade 25 % på Schalins? Är nämligen en sådan jag fastnat för =P

  • Fossing77
    ChMa skrev 2011-01-09 20:15:39 följande:
    Jag och fästmannen gifter oss i augusti och det slog mig idag att det inte är så lång tid kvar, 2011-08-20 =)
    Vi har kommit lite halv långt i våra planer. Klänningen köpte jag i Blidsberg utanför Ulricehamn. HIttade en på nätet jag ville ha och de hade en nästan exakt likadan för halva priset =) Ring och fotograf är det som vi håller på att leta efter nu och har fastnat för en ring men den är tyvärr för dyr =( Någon som vet hur länge Hedens guld hade 25 % på Schalins? Är nämligen en sådan jag fastnat för =P
    Inte så länge till tror jag.. läste en annan tråd här där någon hade exakta datum, men det var nog inte mer än nån vecka kvar på kampanjen... skynda fynda gumman! ;) annars finns schalins här i d-fors på hedbergs ;)
  • RockTroll
    chriss82 skrev 2011-01-09 18:14:19 följande:
    Vi har  bokat Ellagården.

    Var på Hedens Guld i Göteborg igår och tittade på Solvind. De har 25 % rabatt nu på Schalins ringar så den skulle kosta 10300 kr. Runt 13000 ordinariepris. De som äger butiken har designat en ring som är väldigt lik Solvind, men lite nättare och med 2 extra stenar på sidan. Eftersom dom gjort designen, kostar den ca 9200 kr (minns inte exakt). Man betalar inget extra bara för det är ett visst märke. Priset är ett erbjudande de har fram till mitten av februari. Annars kostar den 10100 kr. Infogar bild på den. Tänkte lite på dig RockTroll :)


     



     


    Söt du är Glad får se om ekonomin tillåter det denna månaden men tack för tipset. Den var JÄTTEFIN.
    Bröllop 28/5 rocktroll.blogg.se
  • Fossing77

    Annars kan man ta vilken design man vill till en bra guldsmed så kan han göra en kopia :) Kompisen rekommenderar Guldsmedjan i Borås, han är tydligen jätteduktig.

  • AnnC81
    Fossing77 skrev 2011-01-10 09:30:24 följande:
    Annars kan man ta vilken design man vill till en bra guldsmed så kan han göra en kopia :) Kompisen rekommenderar Guldsmedjan i Borås, han är tydligen jätteduktig.
    Jag har också varit på Guldsmedjan, blev jättebra och bra pris! (speciellt om man har eget gammalt guld att använda)
    21 maj 2011
  • Fossing77

    Vi har nu bestämt oss för titanringar :) Vansinnigt mycket mer praktiskt än vitguld, och i slutändan är vi praktiska typer ;)



    Eftersom vi har "tillfälliga" förlovningsringar av silver så kommer vi byta ut även dessa mot titan. Så det här blir min förlovningsring. Titan, 4 mm bred, 2 mm tjock, plan och blankpolerad.


    Det här blir  min vigselring. Titan och mellan 7-9 briljantslipade diamanter. Inte riktigt bestämt hur många eller hur stora de blir. Dock blir ringen nog 4 mm bred även den och 2 mm tjock (för att stenarna ska få plats på djupet). Calle ska bara ha en ring. För våra tre ringar får vi betala ca 12000 på den sidan vi har kollat på, men vi håller på och kontaktar guldsmeder med för att få se om de kan matcha priset. :)

    Har idag betalat mina organzapåsar från eBay och det gick loss på fasliga 55 kr inklusive frakt. 55 öre/påse är inte helt illa. ;)

    Har även hittat mina brudskor! Eller ja..har beställt dem för att se om de går att gå i och om de passar. Tror dock att det blir bra. :) Wildflower Cascada heter de. Måste ju ha nåt som klarar novemberkylan. :)


    Full fart framåt! ;)
  • AnnC81

    Snyggt!
    Så du fick igång Paypal kontot också, bra jobbat :)


    21 maj 2011
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-01-10 10:51:13 följande:

    Snyggt!
    Så du fick igång Paypal kontot också, bra jobbat :)


    21 maj 2011
    Ha ha! Ja jösses! Min verifieringskod på kortet kom inte upp på min internetbank förrän idag, men det var fasen toksmidigt att betala med. Att jag inte skaffat sånt innan... Nu får eBay passa sig... ;)
  • A6 vis

    Hej alla boråsare som är på G i år....

    Nu har jag lämnat kläningen till skräddaren..... men när jag fick veta vad det skulle kosta hålla jag på gå igenom golvet..... 2000:-..... men vad gör man inte.....

    nästa månad ska jag skicka ut våra inbjudningar....jag  längtar till detta... och det gör även min mamma........Solig

Svar på tråden Boråsbrudar 2011