• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oms

    ja tänk om det vore lätt att rösta och att alla alltid visste från år till år vad de olika blocken står för men så enkelt är det ju inte. min pappa som var folkpartist i kommunfullmäktige i många år när jag var barn röstade av hävd på det partiet även efter att han valt att sluta aktivt för att han var så trött på deras politik. efter en genom gång m en av mina bröder så blev det helt plötsligt moderaterna då det var för de min bror satt i kommunfullmäktige. sen röstade han vidare på moderaterna till dess att min bror gjorde helomvändning och blev sosse och en mkt engagerad sådan och då böt pappa plötsligt parti igen...

    idag är han centerpartist tror jag men jag vet inte säkert... oavsett detta är det synd att det finns folk som min pappa när det kommer till politik, det är ju det som gör att det blri lite obalans ibland. jag har inga problem att hoppa mellan högen o vänstern beroende på vilka frågor som är viktigt för mig just under valåret.

  • Parnassia

    ANg blanka röster: Jag läste att de räknas som ogiltiga... De påverkar ju inte mandatfördelningen så tex om jag "röstar blankt för att det är bättre än att inte rösta för att jag vill inte att parti X ska komma med" spelar det roll då?

  • FruCicci

    Hejsan hejsan

    Har fullt upp med inskolningen!
    Louise är tapper och kämpar även att hon har varit aptrött redan kl 10 på förmiddagen. Hon har inte hunnit äta på dagis, bara kastat ut maten från tallriken och gnidit in maten i håret etc, typiskt trötthets signaler... sen har hon fått gå in på vilan innan de andra barnen och sovit ca 2h 20 minuter dessa 2 dagarna nu....

    idag var vi i parken och träffade Frejjan, hon är också tapper....

    Hur som har bara sett att vissa har fått tant här i tråden, kramar till hattis och Izzie, så himla tråkigt.
    Även kram till PB, tant fan gjorde dig till monster dessutom

    Här kommer jag rösta på moderaterna rakt av, jag tycker alliansen och Reinfeld i spetsen har gjort helt fantastiska resultat på dessa 4 år. RUT avdraget är nog bland det bästa och det vill sosse fanskapen ta bort, så det var mycket enkelt för mig

    I går var jag på lite invigningsfest barkom knuten, de har öppnat Ostron och Champagne baren, såååå fantastiskt jäklabra var det!!
    Så jag sörplade i mig både Ostron och Champgane i går mmmmmmm

    Såg att pricken var 59 cm och vägde över 5 kg!
    Louise var 12 veckor innan hon var 59 cm när hon var 2 månader hade hon kommit upp i 5 kg
    Lilla gulliga Nenne och P, har fått en sådan sumo, jag tycker det är fantastiskt!
    Bra med stora barn, de reder sig vid sjukdomar etc och han kommer säkert plana ut snart
    babianröven mår bra eller?

    AM, Lappis mfl, jag hakar gärna lunchen på måndag. Jag föreslog för Freijs att vi kanske kunde ta den på ö-malm nära vårat dagis, så kan jag komma bär Louise ligger och sover. Dagis maten är inte såå lattjolajbans, så jag går gärna ut och tar en bit med er.

    Nä nu måste jag lägga mina barn!

    kram

  • melondoft

    Mycket prat om politik i eftermiddag ser jag. Själv är jag riktigt dåligt insatt i politiken, skäms nästan lite, men röstat har jag gjort. Gjorde flera olika tester och då jag fick samma parti 3 av 5 gånger så blev det dem. Någonting måste jag ju ha gemensamt med dem om jag lyckas få dem så många gånger. Dessutom var de andra två partierna jag fick de jag ALDRIG skulle rösta på. :P

    Verkar vara en lite halvdeppig fredag idag. Kramar till PB, Izzie och alla ni andra som behöver!!!

    För att säga nåt positivt (i alla fall för min del) så var jag och provade min brudklänning idag som jag till 98% har bestämt mig för. Det underbara var att jag kom i en storlek MINDRE än när jag provade den för en månad sen!! *yay*

    Nu blir det middag till sambon, soppa till mig (kör ju Cambridge) och sen kommer mamma med sällskap på besök en stund. Kikar säkert in lite senare!

  • start september

    NEJ! Kram till Izzie och Hattis.

    Izzie, du vet att det inte nödvändigtvis behöver vara kört eller hur? Tänk positivt tills du vet säkert. De jobbiga så tidigt är ju att de inte kan säga något på gynakuten, mer än att ta blodprover över en tid och jämföra.

    Just landstingsvalet är svårt, har idag frågat fyra partier som jag passerade på stan. Jag hittade två landstingspolitiker och kunde ställa lite frågor och få visst material. Centern hade en bra broschyr, men fick leta en stund först.

    Anonym som jag är kan jag ju säga hur jag resonerar: Alliansen vill jag ge en chans till. Centern i riksdagsvalet, personröstar på en kandidat som är småbarnmänniska och som matchar mig till 76% enligt Valpejl. Där kan se kandidaterna iallafall till landstinget per part förresten.

    Landstinget blir Centern eller Moderaterna, ska läsa klart först. Fast jag har hört mycket gott om Ilja Batijin också, men har kommit fram till att jag inte längre är sosse som jag blev av födsel och ohejdad vana. Jag vill ha effektivitet i vården - kanske ska jag ändå läsa på lite om sossarna också?

    Kommunen blir Moderaterna och kommunalrådet som jag gillar skarpt. Träffade honom idag på min lilla tur (timing!) och ställde några frågor och det kändes bra.

    Och Vickan, jag är ekonom och jobbar som projektledare och konsult. Jag respresenterar min arbetsgivare i många sammanhang och har personalansvar. Jobbet är en stor del av min identitet men jag vill absolut hålla mitt privatliv och barnkarusellen därifrån, därför är jag så himskans försiktig.

  • fru AM

    Måndagslunchen: OK! Då säger vi väl 11.30 på Östermalmstorg då? Cicci: du kanske ansluter senare då Louise har somnat? Vi får se var vi hamnar! Vi har ju mobiler också!

  • fru AM
    start september skrev 2010-09-17 19:27:30 följande:
    Småbarnsmänniska, ha ha! ...förälder skulle det ju stå!
    Men det är väl ungefär samma sak! Jag hajade i alla fall. Men jag är ju också småbarnsmänniska!
  • start september

     


    fru AM skrev 2010-09-17 19:35:39 följande:
    Men det är väl ungefär samma sak! Jag hajade i alla fall. Men jag är ju också småbarnsmänniska!

    Ett nytt ord helt enkelt. Funkar ju faktiskt!

  • fru AM

    Påminner mig om när en tjej i min första mammagrupp skulle berätta om en snygg man hon sett på stan: "Och så kom där gående en sån snygg pappa"! Lite inkörd på ämnet om man säger så ... Det blev ett stående uttryck

Svar på tråden Livets toppar och dalar