• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

    Grattis EA, vad skönt att det gick vägen!

    Hattis - håller alla tummar och lite mer.

    Vickan, ett råd från en annan karriärråtta/arbetsnarkoman som testat att jobba med dagisbarn, försök skapa tid och flexibiltet i vardagen, då blir det mer jobbat och jobb mår såna som du och jag bra av - SÅ LÄNGE hemmafronten funkar och barnet mår bra. Annars känns jobbet bara som ett stresselement och man blir ledsen över att man underpresterar. Jag hade valt att prova det nya, som Koko sade, du kan säkert få komma tillbaka om du inte trivs. Och ibland kommer uppslag som kan leda till roliga saker när man minst anar det, om den nya staden känns kul så är det ju en chans för hela familjen på sikt.

    Cicci - ingen kan som du muntra upp en tråd

    Testomanen har nu köpt billiga(re) ÄL och gravtest från Babytime. Det går liksom inte göra av med tusentals kronor vissa månader bara på test. Så nu blir det fortsatt ÄL-test varje dag trots att jag nästan är säker på att jag är på dag 1 eller så nu. Jag började testa på dag 10 efter blödningsstart för att inte missa, men insåg sen att strecken blev svagare. Jag hade nästan testat minus och tolkade troligen blödningssmärtor som att ÄL var på gång, men så var det såklart inte. 10 dagar senare är strecken på ÄL-testen nästan obefintliga så troligen är det först nu jag varit helt fri från hCg. Men skam den som ger sig!

  • smint
    viktualia skrev 2010-09-15 21:37:53 följande:
    hm... det beror nog på hur tossigt nyfiken man är...
    jo iofs, men då kan man inte ha mkt annat att göra  nej skämt å sido så klart det går att lista ut kanske.
  • linvand

    Då ska jag försöka känna mig välkommen! Fast ni kanske känner er mer hotade av dem som faktiskt INTE skriver utan bara läser. 


    EA - Grattis till körkortet! Själv förstår jag inte riktigt grejen med MC men men..


    Och Vickan.. två timmar! Det är ju massor med tid. Tänk dig tio timmar mer i veckan som du är hemma. Fast du kanske inte vill vara hemma om du är arbetsknarkare . Men som Hattis skrev så kan du ju jobba mer och ha samma tid hemma. Men det är klart.. man måste ju trivas också.


    Nej, nu är det dags att duscha. Borde inte sitta här svettig i soffan. Fick ju glad gubbe imorse så det borde duschas och förföra maken! Jag sparade in på stickor. Var första gången jag testade imorse. Hade egentligen tänkt börja igår men fick inte tiden att hämta ut paketet för det kom en massa emellan så det var ju tur att jag testade idag i alla fall. 

  • viktualia

    linvand - japp de som INTE skriver känns läbbigare än ni som dykt upp!!! välkomstkram!!!


    September - japp och mindre restid ger ju större utrymme för flexibilitet! (och förresten - du måste ju vara den som hängt här längst som verkligen lyckats hålla dig hemlig.. inte ens privatdeckarVickan har några spår att gå på...)

  • start september

    Vickan Jo, jag har verkligen försökt hålla mig anonym. Det har för- och nackdelar så klart att vara så anonym som jag är - jag tycker att jag känner er ganska så väl men missar allt kul IRL, i galleriet och på FB. Trots det känner jag mig som en i gänget och alla ni som hängt här länge har en plats i mitt hjärta (nykomlingarna också, för att ni vågar er in). Ni är en stor del av mitt sociala liv i vardagen och tråden är fantastiskt viktig för mig. I övrigt har jag ingen rätt att komma med synpunkter på stängt kontra öppet forum.

  • Izzie

    Cicci - Du är ju för skön Kan tänka mig att stridspitten tyckte att du var rätt uppfriskande! Lycka till med inskolningen imorgon!


    EA - Jättegrattis till körkortet! Vad kul! Hoppas det blir en fin höst nu så du hinner åka ordentligt!


    Vickan - Superspännande med en ny jobbmöjlighet! Det är klart att du ska söka, och beslutet behöver du inte ta ännu. Om du får komma på en intervju får du chansen att prata mer med chefen och känna in arbetsplatsen - kanske blir det då lättare att fatta ett beslut kring vad du vill. Givetvis är pendlingstiden en avgörande faktor för att få ihop familjelivet med jobblivet, men det är trivsel på jobbet oxå... Du har tid, vännen! 


    Hattis - Vad kul! Det verkar riktigt lovande! Jag fick också superfint hår under min förra graviditet, hoppas det blir så nu också. Däremot såg jag för jävlig ut när jag slutat amma, då föll allt fint hår av som inte fallit av innan... Men man får njuta så länge det varar Ja, kom igen nu - häng med på plusvågen!


    Snaily - Stor kram till dig! Håller helt och hållet med September - avskaffa skitdagarna!


    Frejis - Jag vet inte vad som hänt i ditt liv, men vill bara skicka en varm kram ifall du behöver den!


    lindvand - grattis till glad gubbe! 


    Nähä, dags för sängen. Blir lång dag imorgon. Ska till Göteborg med jobbet för att hyra dräkter till helgens kick off-fest. Får se vilken spännande utstyrsel det kan bli. Egentligen har jag så mkt att göra att jag inte hinner åka med till Gbg, men att lämna dräktväljandet i händerna på min kollegor känns vanskligt...


    Kram o gonatt!


     


     

  • Hattis

    Är allt bra nyfiken på dig September! Finns du i närheten av mig och har en bra gyn tro...

    Hej Izzie! Hoppas att du mår braaaa! Vilken jätteseriös kick-off! Nog har vi ko på min arbetsplats också men aldrig att jag har behövt hyra kostym!

  • MSW

    Godmorgon! Oavsett hur vi gör, så måste juh tråden fortsätta finnas! Hur skulle man klara sig utan er alla! Kramar till alla!


Svar på tråden Livets toppar och dalar