• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

     


    fru AM skrev 2010-09-01 08:19:37 följande:
    Jag kan absolut förstå att man kan fungera toppenfint som skådis/konstnär med ADHD - men företagsledare ...? Någon som har ett exempel?

    Bill Gates påstås ha ADHD, men som sagt - det finns olika grader av ADHD

  • lunagarden

     


    Mrs B skrev 2010-09-01 09:34:37 följande:
    Angående ADHD i skolan = Det hade fungerat MYCKET bättre om det hade funnits mer resurser och med det behövs mer pengar och det är det sista kommunerna delar ut tyvärr.  

    Ja, det är ett problem att det är olika budgetar, för går det snett i skolan så får kanske ungdomspsykiatrin och missbruksvården komma in (då många väljer att självmedicinera för att de inte får hjälpt), och då blir det dyrare för samhället på bekostnad av den enskilde individens välbefinnande

  • lunagarden

    Grattis Kikki till lilla barnbarnet, och till ett bra besök hos BM!

  • sweetstreet

    Grattis till abrnabarnet Kikki!!!


     


    och Telis,


    vad skönt att du känner dig bättre nu. Stress är aldrig bra....


     


     


    Ang tamponger och annat i toan så minns ni inte den där reklamen som gick på TV för länge sedan där toaletterna demonstrerade och skrek "vi är inga papperskorgar!!"...


    Tror det var samma omgång som man även får se en tecknad (?) man som slänger ner ngt i toan och spolar och tänker högt "Liiiite lacknafta gör ju ändå inget" och sedan zoomar man ut och ser hur många sådana gubbar som helst i en flerbostadshus som gör och tänker likadant....


    Det måste varit ngt renhållningsverk som gjorde den reklamen??


    Jag har försökt säga det till maken lääänge. Att inte slänga onödigt papper heller i toan. Typ om han snyter sig slänger han det pappret i toan om han råkar vara i badrummet. Varför inte i papperskorgen som står BREVID?!?!?


     


     

  • sweetstreet

    Hinner inte riktigt hänga här mer nu.


    Men försöker skumma lite senare.


     


    Melondoft håller på och filar på ett mail till dig!

  • MSW

    Nu sitter jag vid datorn så nu tänkte jag skriva några kommentarer jag tänkte skrivit innan!


    Mrsb: Jag lär väl vänja mig vid både pendlandet och dagis stressen, mer eller mindre iaf! HUr var det nu, började du ny kurs nu? HUr verkar det? Bra?


    Kikki: Stort grattis!!


    Vickan: Ja jag surfar juh med en iPhone (3gs)så det borde juh funka bättre än så.. Men det är kanske BT och inte mobilen som är problemet? Jag vet inte...


    Telis: Ja, en hel del fick jag med, men det var flera som inte funkade, och jag förstår inte varför det inte funkar hela tiden, eller när det funkar och inte.. Eller vad jag kan göra åt det, så för att slippa irritationen när jag skrivit något och det bara försvann så struntade jag i det till slut! 


    Am: Vi har också varit gifta i 3 år! (märkligt att jag missat att vi gifte oss samtidigt) Hoppas ni blev sams och kvällen blev bra! 


    Pb: Fan vad konstigt, hade de ingen förklaring alls?KRAM!!


    USch idag blev A jätteledsen när jag lämnade på dagis! Så jobbigt för hjärtat.. Fast han hade inte varit ledsen så lång stund, men sedan hade han varit lite ledsen när han skulle sova också.. Jaja, annat var väl inte att vänta när han varit borta så länge, men det gör juh inte det roligare precis!


    Läste lite i första tråden innan på bussen, och började fundera över hur länge jag har hängt här.. Minns att jag hamnade i den mitt i sommaren, men sen läste jag ifatt hela den tråden och smygläste lite innan jag presenterade mig.. GIssar att det var sommaren innan bröllopet så då har juh till och med jag hängt med här ett tag.... 


    Nu börjar det dra ihop sig till kontraktskrivning, förresten, hon som säljer huset skulle ringa till mäklaren imorn och föreslå ett par tider nästa vecka..
    Dock hörde vi idag ett ryckte att vår hyresvärd ska sälja husen, men inte vem, så nu känner vi oss lagom taskiga som inte berättar, då det juh beroende på vem det är faktiskt kan påverka om hon vill flytta hit eller inte.. Fast sen VET vi juh egentligen ingenting heller.. Jaja, hoppas verkligen inte det blir några käppar i hjulen!


    Nu ska jag surfa vidare tills sonen har somnat, och sedan gå och gosa lite med maken!

  • sweetstreet

    Oj ville också säga till September att det var BRA att du kollade dig i tid!


    JAG har haft halsböld och DET önskar jag inte min värsta fiende!!!! USCH!!!!!


    Skitont och att tömma ur varet ur den heeeela tiden fan vad ONT det gjorde! Usch! Hoppas nu att du snart blir bättre och att den där början till halsböld går tillbaka! Kram!!

  • Hattis

    Tjoho vad det skrivs!

    Nenne - härligt att du är hemma och att du är här Jag är själv född vecka 42 +? och var tydligen torr som tusan. Sena bebisar är vad jag förstår oslemmiga och vackra och luktar gott nästan direkt

    Ore - Fy för ... för jobbsituationen   Håller med Mugglan  - sök det andra jobbet du tänkt på! Heja heja, det ÄR tufft att söka jobb men det är ju SÅ värt det om det lyckas!

    Heja AM också!

    Telis  - läskigt! Bra att det inte var njurbäckeninflammation iaf, men knepigt svar...

    September  - tur att du kollade!

    Lappis - hoppas att du firar riktigt ordentligt ikväll Tjohoo!

    Kikki - grattis till barnbarn

    EGO  - Dag 21 och ännu inte någon glad gubbe i sikte. Är inne på mitt tredje paket (började testa medans jag fortfarande blödde just för att inte missa). Ingen ÄL denna månad kanske

Svar på tråden Livets toppar och dalar