• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Mrs  B

    Hej hej!!!!


    Har just lite lugn här hemma så jag passar på att titta in.


     


    BS = Hej hej!!!!!


    Blivande fru L = Stort grattis till bebisen om jag inte sagt det innan och även jag är ju nyfiken på namnet!!!!!!!!!!!!!!


     


    Såg att ni pratade om vinterkläder innan. Om någon är intresserad har jag följande här hemma till salu av en liten summa: 


    * en brun vinterjacka från H&M st 80


    * en blå/vit FIXoverall med avtagbar huva från Lindex och tossar  st 80


    * en alldeles ny 2 delad jacka/termobyxor grön från Kappahl st 92


    Bara Malte har användt de två första och den sista blev aldrig använd förra säsongen för Malte använde Max gamla kläder istället.

  • Klockarbol

    Hej alla!

    Den stukade foten artar sig så sakteliga, ska vara lindad på dagarna och jag får komma till naprapaten för att få foten tejpad inför den 4e eftersom jag intefår på mig skon med linda på!

    Restaurangen jag är på jakt efter ska helst ha buffé, vi är inte så många men med vegetarianer och den äter inte ditten och den äter inte datten så funkar inte förbeställd meny. Om det sen är lite lugnt så gör det ingenting alls.
    Vi har tittat på Mälardrottningen, Ankarhaket (på Ms Kronprinsse Märtha), Rygerfjord (tydligen ett vandrarhem med restaurang) och Jaktvillan i Täby (har himla trevliga buffé-menyer)
    Någon som har provat nån av dessa?

    Ego.
    Dagen är full med förberedelser inför bröllopet nästa lördag (gasp, bara en vecka kvar!!!).

    Vigselprogrammet är nästan klart, tonåringen (madame 'Jag är 18 och vuxen och fixar allt själv') driver mig vansinnig då hon har 'glömt' att lämna in sin klänning på tvätt och sina stövlar hos skomakaren för ny dragkedja...
    För det är ju så himla gott om tid eller????!!!!

    Hundarna låter illa för att det är bröllop i kyrkan vi bor brevid och ett gäng gäster övade på ett uppträdande på vår infart. Det fick dom jättegärna göra men hundarna är av en annan åsikt - och tänker tydligen klaga över 'intrånget' resten av dan...
    För säkerhets skull är det mingel och brudskål utanför kyrkporten (sådär 30 meter från mitt hus)

    Minimadame gör allt annat än sin matteläxa och käraste svärmor har ringt 3 gånger hittills idag för att kolla om jag hittat nån restaurang...

    Tror fortfarande att vi skulle ha skickat inbjudningarna efteråt!

    Nå, när äldsta och jag slutat sura om sisådär en halvtimme ska det färgas hår

  • melondoft

     


    lunagarden skrev 2010-08-28 06:56:39 följande:
    Melon - har W börjat krypa än? Charlie var rätt frustrerad innan han kom igång. Nu har han sovit dåligt på nätterna i ca två månader, vaknar, tappar nappen, kryper omkring lite, men somnar ganska snabbt om med lite närhet. Fast man blir trött när det händer ca 3-4 ggr/natt, nu tar mannen hand om nätterna när han inte jobbar. Jag hittade också hit till BT för att jag ska gifta mig, men det är ju nästan ett helt år kvar

    W har inte börjat krypa "på riktigt" än men han tar nåt krypsteg och sen lägger han sig ner på magen och kör militärstil istället med armbågarna och knäna/fötterna. Det ser ju för gulligt ut!! ^^

    Är nyligen hemkommen från en träningsturnering. Gick ganska bra, första matchen förlorade vi knappt med 23-12 och andra vann vi stort med 26-10. Kändes riktigt bra för min del, skönt att vara igång på riktigt igen. :) Dock känner jag mig lite småsliten nu då jag först försov mig och sen inte har ätit så mycket (kör pulverkur så det tär lite att spela två matcher utan "riktig" mat i magen).

    Klockarbol - Ja, jag har också funderat på om man skulle skickat ut inbjudningarna efteråt istället. Men man får tänka som så att vad som än händer så blir man gift med den man älskar och man får dela det med de man älskar. ^^

  • smint

    PB: Är säker på att det var jättefina lampor du ville visa  Hur såg dom ut?  


    Hoppas alla som är snuviga inte blir mer snuviga.


    Lappis: Hur mår ni efter festen?  Dags att dra på sig ny partyklädsel nu då?


    Fick några härliga ensamtimmar i dag och gick och shoppade lite, kom hem med jeans och nya skor. Så skönt att bara gå och strosa själv utan barn och man...


    Skall fortsätta att städa lite idag och sedan blir det lördagsmys.


    Klockarbol: Inte provat någon av restuarangerna du skrivit om. Hoppas det löser sig. Jobbigt med svärmor. Och tonårsdottern låter som tonåringar brukar göra hör jag  Spännande med bröllop nästa helg


     


     

  • start september

    Välkommen Melondoft!

    Hej Fru Muffins!  Underbart  att det nu vänt! Mitt minne av en förldralediga höst vad just det du beskrev, bara så du vet. (För den som undrade om det var ett ändrat nick är det mer vår tolkning av avataren).

    Min nätauktionsvana är mest Tradera och extra vinterläge. Idag somnade jag istället för att bevaka en auktion, då blir det ingte handlat. Blä. Fast det var väl bra att jag sov.


    Ikväll blir det gott Penfolds, blodig köttbit, ugnsrostade grönsaker och sen så mycket ostar jag kan äta. Japp, vi bestämde oss för att utnyttja möjligheterna som ogravida. Förhoppningsvis blir det ju inte så länge . Av de senaste 12 månaderna har jag varit gravid fem månader lite drygt i onödan.

  • start september

    Än så länge blöder jag kanske lite mindre än vanlig mens. Ska det komma rejält mer tycker jag allt att det kunde ske med en gång och gärna under helgen.

    Hattis, hur lång tid tog det för dig? Hur länge blödde det och när kom sen tanten?

  • viktualia

    Pip!


    Under tiden jag läste ikapp såg jag Telis info om mailet.. och Pricken var verkligen söt!! Särskilt tillsammans med pappsen! Men FY FAAAAN för att förlossningar måste bli så överjävliga fortfarande år 2010..... Näee dels ryser hela jag av smärta och dels blir jag asförbannad på att det där ska behöva hända...


    Ego - träffade min söta brorson igår - han som föddes med 11 ryck på sugklockan. Han var supersöt, hans mamma såg pigg och glad ut och det var mest idyll där. Och igår fyllde han 15 dagar.


    Ego igen - åkte till Barkarby idag och fyndade en massa.. farligt ställe det där... ujuj.. Annars fick vi otroligt bra hjälp med inredningen av vårt vardagsrum igår. Hade bokat tid med en inredare på Mio och hon kunde verkligen sin sak! Så när alla leveranstider är över så får vi nog ha invigningsfest av vardagsrum istället för inflyttningsfest... vi har ju bott där i 2,5 år...


    go lördagskväll på er alla!!

  • Klockarbol

     


    start september skrev 2010-08-28 17:42:59 följande:
    Klockarbol, känner dessvärre inte till något av ställena. Vilken ände av Stockholm vill du helst vara i?

    Spelar ingen roll vilken ände av stan, vi är bilburna hela högen.
    Vi gifter oss i Kaknästornet så det är i princip fritt fram åt vilket håll som helst.

    Det viktigaste är egentligen att det är buffé-aktigt eller modell smörgåsbord (fast där finns bara Grand just nu och det blir väl dyrt).
    Och att vi inte lyckas välja ett riktigt bottennapp till restaurang!

Svar på tråden Livets toppar och dalar