• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru E

    Ore, Vickan-ni som har koll på allt vad som rör husbeslut, vilka integrerade diskmaskiner är prisvärda? Har tittat runt en del och vill inte lägga hur många tusen mer än måste på den.......

  • Ore

    Frejis: Vad skönt att ni verkar ha löst en del problem! Men det kanske ändå är en bra idé att låta familjerådgivningen hjälpa till...?

  • Lapinette

    Jag hittade ett superfint sommarhus till min kollega ute på en ö dit man kan åka bil (de brukar låna ett hus där och vill gärna ha ett eget så småningom). Iallafall huset gick till slut upp till ett pris som liknar en lägenhet i innerstan !

  • viktualia
    Fru E skrev 2010-08-13 11:22:23 följande:
    Ore, Vickan-ni som har koll på allt vad som rör husbeslut, vilka integrerade diskmaskiner är prisvärda? Har tittat runt en del och vill inte lägga hur många tusen mer än måste på den.......
    Vi valde inte integrerad utan har alla vitvaror i samma rostfria stil...  Jag tog ett snabbt span på min favvosajt tretti.se och hittade fem 60 breda integrerade för under 5500 kr.. vilket väl är rimligt att lägga kanske.. tycker jag... men ärligt talat minns jag inte vilken vi köpte och vad den kostade... (och just nu sover Trollet i mitt knä och därför är det svårt att resa sig och kolla).. vitvaror är en djungel.... suck...
  • Fru E

    Vickan-har med tittat på tretti.se och hittat några stycken för det priset, så svårt att veta vilka program man ska ha, extra funktioner, lampa som lyser på golvet när maskinen är igång etc......men det är väl bara att beställa en i högen snart

  • viktualia

    Fru E - vi valde att köpa alla vitvarorna i samma märke för att skapa ett enhetligt kök. lagom slumpmässigt så blev det Electrolux. Sen blev det klart enklare att utifrån pris välja diskmaskin, micro osv...


    Funktioner i diskmaskinen: Jag tycker faktiskt att lampa inne i maskinen är praktisk, vi använder bara ett program som heter "auto" där maskinen själv känner av hur smutsig disken är och hur mycket vatten som behövs. Lampa på golvet kändes kanske inte helt centralt.. hm...

  • Ore

    Fru E: Valde diskmaskin för bra länge sedan, så jag har inte så bra koll just nu... Ett av våra starkaste kriterier var att den skulle ha låg ljudnivå. Sedan har mina föräldrar inte varit nöjda med sin Cylinda diskmaskin, så det märket undvek jag. Gjorde en snabbkoll på tretti.se, och där fanns det en i märket Gram som var billig... Jag hoppas det märket är bra eftersom vi köpt en snygg och inte superdyr fläkt därifrån, men recensionerna var ju litet blandade...


     

  • viktualia
    Ore skrev 2010-08-13 10:53:04 följande:
    Grattis till att ha blivit faster, Vickan! Elfte försöket, låter litet jobbigt... Fast om varje "drag" räknas som ett försök så tror jag att jag hade en del också... Japp, en koll i förlossningsjournalen sa mig att det gjordes åtta dragningar innan lillkillen kom ut. Och det kändes då inte så farligt... Jag hade ju vanliga krystvärkar, och de drog litet med sugklockan så det hände litet mer under varje värk, helt enkelt...
    Ååå det är precis sånt här som den här tråden är bäst på! Att få perspektiv och dela erfarenheter! *tackar*
  • Ore

    De sätter också en lokalbedövning innan de använder sugklockan (eller ja, de gjorde så på mig i alla fall) så jag kände inte av den det minsta...

  • passionsblomman

    Idag är Aleta och hennes man på sjukhuset.

    Jag vet att det just nu är för svårt för att orka skriva här. men alla alla varma tankar och kramar jag har i mig Aleta!!!

    Och jag hoppas du kommer tillbaka hit. Du lyser upp mitt liv och därmed också den här tråden.

Svar på tråden Livets toppar och dalar