• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia

    Frejis - kära nån!! *kramar om*


    Ego - hinner inte skriva mkt... men jag är faster nu. En liten pojke kom till världen efter på ELFTE försöket med sugklocka.. jääävlar säger jag bara.. Men men.. efter operation av mamman så är nog hon på banan igen någorlunda. Brorsan har varit lagom skakis, men när jag pratade med honom för nån timme sedan var det lugnt...


    ... maj gaaad.. detta med barnkarusellen är så dramatiskt hela tiden....


    godnatt!

  • Frejis

    Det blev en mycket snabb läsning över dagens händelser Ser i alla fall att Pricken inte visar några särskilda tecken på att vilja komma ut, håller tummarna att det blir snart och att det går lagom fort Kanske redan på lördag...?

    Telis, läskigt när de ramlar så här och när de blir så pass rörliga att man måste passa dem hela tiden. Bumsis har blivit extremt rörlig, extremt snabb, skruvar på sig jämnt, kräver underhållning, kastar saker på marken och vill att man genast ska ta upp dem för att hon sedan ska få kasta samma sak på marken igen.

    Hon gick på tiomånaderskontroll för snart ett par veckor sedan och vägde då strax över 11 kg och var 76 cm lång. Stor och stark tjej! Jag funderar också på om hon ska få börja på dagis nästa vår för att hon blir alltmer krävande hemma och väldigt nyfiken på andra barn Ska kolla några förskolor under hösten, hon står faktiskt i kö.

    Såg att ni ska träffas på måndag, synd att jag har möten bokade på jobbet och inte kan komma ifrån. Det skulle vara kul att träffas, hoppas att det blir en annan gång rätt så snart.

    Får bättra mig lite och skriva här lite oftare

    Skickar en extra stor kram till Muggles och Passionsblomman! Och till alla andra som vill ha

  • Frejis

    Tack tjejer Vi har i alla fall kommit så långt att vi planerar att åka en vecka på all-inclusive i Grekland (eller någon annanstans) i oktober, alla tre. Notera dock att vi aldrig har varit på någonting liknande förut och att vi brukar bli rastlösa efter ett par dagar, men man behöver kanske lära sig att vila någon gång Nåja, det blir i alla fall i oktober och vi får hoppas att vi inte ändrar oss innan dess

    Vilken drama Vickan! Skönt att det gick bra och grattis till att ha blivit faster!

    Lappis - ett stort grattis till ett framtida medgivande jag tror nog att nämnden går på soc tantens linje så att det hela bara är en formsak.

  • Klockarbol

     


    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-12 10:17:04 följande:
    kör försiktigt – Tinga! Vi ses! Snaily – du kan väl tuta som vanligt när ni susar förbi? Ni får gärna stanna på fika men då kommer ni väl aldrig hem... Lappis – piuhh där är du ju! Läste att en kvinna blivit rånad på en leksak igår kväll...! Telis – stackaleliten Televinken som fick syna fogarna, men inte är du väl någon dålig mamma för det telis! (fast förstår att det känns så) Klockarbol – knäcka käken? Vad har du för monstertänder ?!?! *vik hädan* Skönt att det känns bättre idag! PB – nä, inte ens ekobullar räknas som mindre farliga vid en attack. Möjligtvis att det drar ut på lidandet.

    Nä tack och lov så är det inte jag som behövt knäcka käken pga visdomständer! Har lite svårt för att komma ihåg namn men jag tror det var stackars Kiki Kiki med riktigt svåra visdomständer?
    Mina opererades visserligen bort under narkos men det berodde inte bara på stygga rötter utan även en grundmurad tandläkarskräck som jag (o större delen av min grundskoleklass) fick i gåva av skoltandläkaren på Folktandvården...

  • muggles

    Goaste Frejis! Tack så mkt för kramen och stor kram tillbaka, det värmde oerhört! Vad skönt att höra att ni löst det igen och jag tror stenhårt på familjerådgivning, om inte annat för att få lite distans och perspektiv på det hela.


    Var ute och käkade med två tjejkompisar igår och vi pratade om det här med äktenskapskriser (el sambokriser el vad ni vill). Bla pratade vi om att den ena tjejen varit på blinddejt med en karl som är skild sedan 2 år tillbaka. Han pratade om att han  hade barnen varannan vecka och hon frågade då om det funkade bra med hans ex och så. Och han svarade "jodå det funkar bra, ibland undrar man varför man skilde sig". Hupp! (Behöver jag säga att det inte blev ngn andra dejt? )


    Ore: aha, då förstår jag om det var din syster själv som tog upp det så är det ju svårt att låta bli att säga vad man tycker.


    Piggelin: jag tycker inte heller pannkaka är ngn vidare middag, det är ju nästan bara tomma kalorier. Själv blir jag bara inte tillräckligt mätt på mackor, oavsett om de är med avocade etc. El visst kan jag bli tillfälligt mätt men det varar inte så länge. Jag behöver mer protein för att mättnaden ska hålla i sig och för att orka träna.

  • Telis

    Inget sms från nenne i natt så förhoppningsvis ligger hon och trynar som en liten bebis.


    Frejis, vad skönt att höra att läget är lite bättre!! Jag tycker att det låter jättehärligt med en resa till Grekland och jag är säker på att Bumsis kommer att se till att ni inte ligger och slappar och har långtråkigt. Jag har dåligt samvete över att du inte fått tillbaka overallen än, jobbar du fortfarande inne i stan? Vi kan kanske ses och ta en lunch snart i så fall så får du tillbaka overallen också.


    Grattis faster Vickan (och till Trollet förstås som fått en liten kusin)!

  • Telis

    Idag är förresten min lilla Lilleman 7 månader. Det är verkligen en fantastisk ålder!

Svar på tråden Livets toppar och dalar