• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Piggelin1

    Hade några kompisar till mannen här igår på middag, deras ena dotter heter Filippa, men Amanda envisas med att kalla henne "Fillivippa" Tyckte det var rätt sött!

  • FruCicci

     


    Telis skrev 2010-08-12 09:08:52 följande:
    Tinga, klart att Televinken följer med. Cicci, tänkte på Skorpans namn igår, hur känns det med det nu? Har du vant dig vid det och inte är alltför ledsen för att andranamnet inte är förstanamn? Är det någon som har kontakt med Frejis? Hur är det med henne och Bumsis? Jag är så nyfiken på Bumsis, hon är ju snart ett år. Frejis är ju så taskig som aldrig uppdaterar oss varken här eller på FB.

    Telis, jag är mycket nöjd med dotterns namn nu. Det var meningen att hon skulle heta det....

    Jag har kontakt med Frejis, jag vet inte vad jag ska/får skriva här, men jag kan väl säga så mycket som så att hon går igenom ett helvet just nu och bor inte med barnets pappa.
    Bumsis är super söt och har vuxit till sig ordentligt

  • FruCicci

    Jag satt i natt och drack vin till 02 (började vid 17 tiden) med barnens faster... sen vaknade Victor 06.15, japp.... jga har mått som fan hela dagen och varit på McDonalds 2 gånger! Sista bara för att beställa en pommes, men massa salt
    Men jag har iaf varit en bra bakis mamma som varit i parken hela förmiddagen, tagit ungarna till MCen o på eftermiddagen var vi i en ny park med pool och badade

    Ska lägga mig tiiiiiiiiiiidigt kan jag säga!

    Har skummat i kapp.

    Kul med lunch på måndag, det kanske man ska hänga med på?

    MrsB, ja jag kanske ska skriva en bok om mitt galna liv, vet inte om jag ska börja med att jag klättrade in genom en av tennis spelarnas hotellrumsfönster mitt på ljusa dan i Båstad (under tennisveckan = myket folk) och gick och sket på hans toa och prov-swingade ett racket, för att sedan klättra ut igen.... eller.....
    Nä jag ska nog inte skriva ngt alls för min mamma kommer smälla av

    Nenne spännande Jag tror den 19 augusti, en vecka till

    Stackars Televinken! Men det är många gånger det händer saker... mina barn har trillat ur både det ena o det andra.... så du är inte ensam med det.

    lappis, härligt med framstegen med adoptionen, Helt fantastiskt!

    Tinga, fy vad jobbigt med knapp. Lider med er. Vad säger läkarna igentligen, varför blir det så här?

    PB, hoppas du mår bättre i de sydligare regionerna

    kokosen, äppel... har du lite över så hojta till De var fantastiskt goda ju
    Och solen kom fram igår eftermiddag även på östermalm Underbart!

    Mugglan, vad roliga stories med Moa och bebis snacket. Kul att inskolningen gått fint!
    VI ska skola in Skorpan om en månad. Det känns konstigt. Min lilla flicka ska börja på dagis!

    Nä nu går ögnen i kors, måste inta räkställningen i bingen.

  • Telis
    FruCicci skrev 2010-08-12 20:36:27 följande:
      Telis, jag är mycket nöjd med dotterns namn nu. Det var meningen att hon skulle heta det....Jag har kontakt med Frejis, jag vet inte vad jag ska/får skriva här, men jag kan väl säga så mycket som så att hon går igenom ett helvet just nu och bor inte med barnets pappa.Bumsis är super söt och har vuxit till sig ordentligt

    Nej men Cicci, vad är det du säger? Stackars Frejis!! Du kan väl hälsa henne så gott när du pratar med henne nästa gång och säg att jag saknar henne här!


    Skönt att namngrubblet gått över och att det känns rätt nu!

  • FruCicci

    Telis, ja jag får väl göra det Det lär bli en hysteriskt rolig bok, jag ångrar inte mycket av allt tokigt jag har gjort - faktiskt.
    Ska fö hälsa Freijs. Jag är ganska säker på att hon smygläser dock. Jag har inte kunnat ringa henne, pga telefonfan. Men vi sprang på varandra för 1 1/2 vecka sedan på stan.

  • FruCicci

    OCH idag har jag fått tant. My god, det vräker ner Så konstig period har jag aldrig haft. Spottings i 2 veckor och sen mens 2 veckor för sent. undrar när jag har ÄL nästa gång? Jätte konstigt iaf, jag fattar ingenting, men det är iaf skönt att det varkar vara dax nu trots allt.

    Piggis: Fillivippa var jätte gulligt
    Vad ska nya bebisen heta?

  • Ore

    Oj, jobbigt för Frejis... Skickar en stor kram, ifall hon är inne och läser här!


    Mugglan: Brukar faktiskt inte predika om matvanor för syrran så jätteofta, och ska definitivt inte ta upp det på eget bevåg. Första gången vi pratade om det, vid två olika tillfällen ganska tätt, så var det på hennes initiativ. Sedan har det kommit upp till diskussion en eller två gånger till...


    Låter helt underbart med eftermiddag vid havet Synd att sommaren inte är längre än den är...


    Var det Tinga som skrev om mumsiga smörgåsar? Det är nog så att jag har ganska dålig fantasi angående smörgåsar och vad man kan ha på dem. (Och då har jag ändå bättre variation än syrran!). Och ska jag sätta igång och fixa goda röror så känns det på ungefär samma nivå som att laga mat, så då kan jag lika gärna göra det... Men men, har inget som helst problem med att man gör som det passar en bäst. För sina barns skulle bör man dock göra vad som är bäst näringsmässigt, tycker jag.


    Piggelin: Gott med hemlagad mat hos dagmamman Min mormor lagade också maten när hon var dagmamma. Hon hade dock fördelen att morfar var sjukpensionär, och hemma. Så han kunde vid behov hjälpa till med barnkoll eller matlagning...


    Saknar också att läsa bok... Senaste boken jag läste var en tjock, engelsk bok och den tog 2-3 månader att läsa ut!


    Telis: Otäckt med fallet ur babysittern. Blev han mest rädd, eller fick han ont också tror du? Lillkillen rullade ett helvarv i "uppförsbacke" längs med sin pappas knän för några månader sedan, och for i golvet. Usch, vad otäckt det var. Och vad nära jag var att skälla ut maken (som om jag inte skulle kunnat råka ut för samma sak...). Annars är getingsticket värst på skadelistan. Fläkta tånaglar för att han är så ivrig att gå verkar han inte ha så ont av...?


    Lappis: Härligt att ni fått löfte om godkännande!

  • snaily

    Cicci
    Fyyy så jobbigt för stackars Frejis!! Hälsa så mycket från mig också!
    Kram på dig Frejis om du läser här!


    Cicci igen - konstig tant!


    Muggles
    Härligt att inskolningen gått bra och att Moa fått en kompis så snabbt!


    Hemma hemma igen efter semestern... ångest över att börja jobba imorgon!


    Hade fått brev från försäkringskassan - shit vad snabba de var, och kräver tydligen ännu värre snabbhet av mig, för de skrev att de ville ha in en blankett ifylld av min arbetsgivare, senast 12 augusti, idag alltså!
    Min arbetsgivare sitter ju på ett statligt verk långt borta så det tar nog minst någon vecka för mig att få blanketten ifylld och inskickad... suck! Får försöka ringa FK imorgon och förklara läget.


    Just det, som väntat beviljade de min ansökan om havandeskapspenning glömde jag skriva.


    Nenne
    Hoppas din livmoder har börjat uppvärmningen ordentligt för imorgon är det ju dags, vet du

  • Frejis

    God kväll! Tänkte kika in här och se hur det går för Nenne. Har bara läst sista sidan och såg att det talas om uppvärmning måste se hur det gått under dagen och vilka symptom som har gett sig till känna. Har ni träffats någonting på sistone? Är det någon träff som har planerats? Saknar tråden jättemycket, men hinner inte skriva eftersom det är mycket med Bumsis, jobbet, mina föräldrar, ev lägenhetsrenovering (som lagts på is...) och så har det varit mycket med maken. Kan berätta vid ett tillfälle vad som hänt förut, men vill nog inte skriva det på nätet ifall någon råka känna igen mig menar då smygläsare. Det stämmer som Cicci säger att vi inte har bott ihop på ett tag fast nu har det normaliserats igen. Ska till familjerådgivningen imorgon och mest se om det är en kontakt som vi behöver, men det känns rätt stabilt nu och vi har löst mycket själva. Handlar om rätt vanliga relationsproblem och ett litet piggt barn hjälper inte riktigt till på rätt sätt heller Ska försöka läsa på lite. Kramar till alla trådisar!

Svar på tråden Livets toppar och dalar