• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

    Tinga: jag ses gärna på måndag! Jag medför ju en Hektor som inte är så cool ute på lokal. Bestäm något med Lappis så dyker jag och Hektor upp och stannar så länge det funkar!

  • passionsblomman

    Kikki, mitt inlägg låter som att jag inte fattar hur ont du har, -Jag menar tvärt om-jag vet precis hur jävla ont du har! Därför ignorerar jag tandläkarskräcken och är glad att du får hjälp. Idag. Inte om en vecka.

  • fru AM

    Cicci: lyssna av er telefonsvarare hemma - dagis bjuder in till "inskolningsträff"!

  • snaily

    Tinga
    Synd att jag flyr Stockholmstrakten imorgon, hade varit skoj att luncha!
    Hoppas hoppas Piff slipper knapp! När jag satt i väntrummet hos doktorn idag så läste jag faktiskt en broschyr om ätsvårigheter hos små barn, väldigt informativt. Fast det mesta som stod där har jag ju redan lärt mig genom tråden och dig.


    Ananas - varför funkar det? (påstås det?)


    Var någon som efterlyste Page för ett tag sen - kan tipsa om att hon kan hittas på facebook!


    Hallontårtan var mycket god! För en gångs skull tog vi en ordentlig samordnad gemensam fika, ni vet en sån där man sitter ner tillsammans runt ett dukat bord. Så umgås man nämligen inte normalt sett här i makens familj här på "grisgården".

  • passionsblomman

    Grattis Snaily!

    Du, idag tog jag ut den vedervrädiga tamponaden ur mitt snitt som läkaren gjorde i bölden...(eftersom han sa att jag skulle det efter 2 dagar) Det kom ut en MASSA obeskrivligt äcklig gegga, klumpar och snusk ur såret. Uppenbart har inte alls allt-på långa vägar verkar det, kommit ut, trots deras kläm-aktion i måndags.
    Nu har jag därför satt en tuss fuktad med sårtvätt mellan såret och plåstret, för att jag inbillar mig att det är bra om det inte sluts än...

    ...är det dumt tror du???

    (varför gå till doktorn, när man kan gå till veterinären... )

  • snaily

    PB
    Tack tack!
    Tycker som du att det låter fiffigt att såret hålls öppet lite till om det var så mycket guck där nu. Skölja sårhålan 2 ggr om dagen med koksaltlösning i några dagar till skulle jag rekommendera... i alla fall om du vore en katt!

  • viktualia
    snaily skrev 2010-08-11 16:04:27 följande:
    Var någon som efterlyste Page för ett tag sen - kan tipsa om att hon kan hittas på facebook!
    TACK för det tipset! Kastade mig genast över Pagegumman!

    Grattis på förlovningsdagen f ö!!!


    Och intressant med "grisgården"! fniss fniss!

  • passionsblomman

     


    snaily skrev 2010-08-11 16:19:17 följande:
    PBTack tack!Tycker som du att det låter fiffigt att såret hålls öppet lite till om det var så mycket guck där nu. Skölja sårhålan 2 ggr om dagen med koksaltlösning i några dagar till skulle jag rekommendera... i alla fall om du vore en katt!

    Same same, but different!

  • passionsblomman

     


    fru AM skrev 2010-08-11 16:57:23 följande:
    "sårhålan" guäääk! (jag är mitt i matlagningen)

    Jag ber om ursäkt! Jag skulle ha skrivit en scrolla-varning!

Svar på tråden Livets toppar och dalar