• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Tinga

    Det är helt fantastiskt så många trådträffar vi nu har haft till höger och vänster, i norr och i söder och i olika konstellationer. Även om internet är fantastiskt är det hemskt kul att få en extra dimension i form av röster och att träffas också.

  • kikki kikki

    Jaha....jag klev ur sängen och åkte och handlade....och som straff så gick min visdomstand (liggande) sönder så jag har en så ini h-vete tandvärk och måste dra ut den nu kl 17:00
    och jag som hatar tand,läkare......f-n

  • Tinga

    Nu ska jag ner i stan en runda för att fixa de sista ärendena inför vår roadtripp, men jag återkommer ikväll, för att kolla om någon har lust att träffas i Stockholm också.

    Såg förresten ett inlägg från FruLlan häromdagen (förlåt; hann inte svara då), och imorgon ska vi till doktorn för uppföljning av Piffs sondlösa period. Jag tror att han gått ner lite i vikt, så min och makens gissning är att knapp rycker allt närmare , men vi får väl se imorgon. Piff äter fortfarande ingen fast föda (om inte ädelost på tub räknas dit ). Han stoppar gärna in mat i munnen, tuggar en del, men sväljer inget.

    Puff har i princip levt på näringslösning hela semestern, för att vi inte velat ägna en massa tid åt att matbråka med honom, men han har lagt på sig en del under sommaren och visat ibland att han kan tugga och svälja, t ex hårda brödkrutonger, så jag tror att när han väl kommer tillbaka till dagis och ser andra barn äta så kommer det att lossna för honom.

  • viktualia

    Tinga - galet med barnens ätande.. nu när jag ägnar mig åt att introducera fast föda i Trollets tillvaro växer insikten om ert kämpande ännu mer... *lånar ut lite av Trollets matglädje till Piff och Puff*


     

  • Lapinette

    Tinga - jag kan äta lunch på måndag! Är det någon annan i Stockholm som vill hänga på?

  • passionsblomman

    Kikki, var oändligt tacksam att du fick tid idag!!! Jag har gått igenom en tandgrej av dimensioner som gjorde att jag fick åka in och lägga bedövning ett par ggr/dag hos tandläkaren innan jag äntligen fick komma till sjukhus och operera ut skiten. Det var min värsta vecka någonsin. Jag stod ute i skogen och skrek i gryningen, så att rådjuren förskräckt skenade iväg. FY för den värken!!!

  • nennesjuttioåtta

    hej igen!


    Hej Tinga, jag har inboxat dig... Jag har också undrat hur det gått för er på semestern med maten, hoppas du har rätt om att det kommer gå åt rätt håll för Puff på dagis! Men att den där knappen på Piff stannar vid en gissning. Men vad härligt ni haft, låter det som!


    kikki – aaaouuch, gick visdomstanden sönder? Klev du på den när du handlade eller hur gick det till egentligen?!??


    Snaily – skönt att det inte var UVI, jag tyckte också det kändes så där (det gör det iofs fortfarande men nu är jag van) men jag forcerar inget utan låter det rinna tills det är klart så går det bättre. Och det är skitsvårt att tömma blåsan helt, om ens möjligt. Så GBS syns inte på stickor, måste man alltså odla?!? Varför görs inte sånt rutinmässigt? GRATTIS PÅ FÖRLOVNINGSDAGEN!


    AM – anananananans har jag också hört ska fixa biffen. Får se om vi orkar handla något.

Svar på tråden Livets toppar och dalar