• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

    Prästens lilla kråka? 


    Eller bara ringdans (tur att jag sparat stammen från vår första julgran som var tänkt att lbi en Ernst-klädhängare men....)

  • nennesjuttioåtta

    nä, nu är det dags att börja röra på mig. Så jag kan lägga mig snart igen alltså.

  • Lapinette

    Röstar på Prästens lilla kråka ... åhhh en slant han dit ... åhhh en slant han hit ...

  • viktualia

    det höll på att bli spännande innan Nenne dök upp..


    fnissar åt era krogsexhistorier.. men här har ni en sanslöst prydlig madame som aldrig ägnat sig åt sådana utsvävningar..däremot funderade jag på att införa kölappssystem åt en av mina korridorgrannar.. hm.. som sagt.. jag är nog prydliheten själv..


    resa - ååå vore ju najs och maken och jag har pratat om att dra nånstans i vinter medans han är föräldrarledig..

  • fru AM

    Nenne: rekommenderar dig att äta en färsk mogen ananas - ska tydligen få saker och ting att hända.

  • snaily

    Tur att du fortfarande är här Nenne, kom ihåg att det är fredag den 13:e som gäller!
    Ringdans låter som ett schysst recept att testa!


    Haha vad jag skrattade åt era galna historier från igår kväll.
    Krogsex har jag nog aldrig haft... jo förresten nu minns jag, på en trist bröllopsfest som behövde livas upp.


    Jag var faktiskt till doktorn på förmiddagen, som väntat något av ett projekt när man är "utomlänsboende" (fast hon i receptionen fick det till "utomlandsboende" och undrade vilket utland jag bodde i ). Doktorn var helt galen, vet inte om han kändes så kunnig eller lyssnande, men han var som en enda stor smiley-gubbe, så klart humörhöjande effekt hade han i alla fall. Enligt urinstickan såg allt normalt ut - noterar inför framtiden att aldrig åka på semester utan en förpackning urinstickor och en urinodlingsplatta i bagaget.
    Så - antagligen är det bara heeeelt normaaaalt att vara såhär kissnödig och ha lite småont i magen (fast det känns faktiskt bättre idag än igår).


    Maken har varit SÅ duktig och modig och pratat både med sin far och sin bror (aka smutsgrisarna ) om att det här stället måste shejpas upp ordentligt om vi (läs: jag) ska fortsätta komma hit i framtiden.


    Idag firar vi förresten förlovningsdag och ska äta smarrig hallontårta!

  • Lapinette

    Grattis på förlovningsdagen snaily och till hallontårtan! Behövde fundera i några sekunder när vi har förlovningsdag tills jag kom på det! Samma som bröllopsdag (ett år tidigare) och m a o dagen efter min födelsedag. Enkelt! Tror det var så maken räknade ut det hela ... så han inte behövde så många datum att komma ihåg.

  • fru AM

    Grattis på förlovningsdagen Snaily + Snigelmannen!


    Snaily - låter bra att doktorn inte trodde det var något, men fortsätter det med sammandragningar när du egentligen inte anstränger dig osv så gå till doktorn igen (ta då med dig morgonurin i en ren burk) och be honom odla. De där stickorna ger inte utslag för GBS enligt min BM. Har du en egen urinodlingsplatta (vad nu det är)? Kan du göra en egen odling kanske? Det vore ju fiffigt!

  • snaily

    AM
    Jag tänkte nog odla på jobbet för att vara på den säkra sidan. Och så kan barnmorskan gärna få skicka en odling när jag ska dit om två veckor också.

  • Tinga

    Hej i tråden! Här är man borta tre dagar och så är det 50(!) sidor att läsa ikapp! Hinner tyvärr inte just nu, men kommer in iallafall och säger hej. Hoppas att det ska bli lite mer trådtid när semestern är över. Fast nu tänkte jag iofs att vi skulle åka på en "trådresa" den närmaste veckan.

    Nenne - jag inboxar dig mitt mobilnummer, så att vi kan höras av när jag kommit upp till dina trakter. Saker och ting kan ju förändras fort. Hör gärna av dig om något radikalt händer. Och du får gärna inboxa din adress också, så att vi hittar hem till dig.

    PB - funkar det för dig att vi kommer förbi på en fika på onsdag eftermiddag i nästa vecka? Vi kommer att åka från Kolmården på morgonen, och jag gissar att vi har några timmars körning framför oss innan vi når dina trakter. Vore så hemskt skojigt att ses!

    Stockholmare - på måndag kommer jag att befinna mig i Stockholm; är det någon som har lust att luncha eller fika under dagen då? Maken och barnen är också med, men de brukar kunna uppföra sig ganska civiliserat. Trots två Stockholmsresor är det ju några stycken av er jag ännu inte träffat, och dem av er jag träffat förut träffar jag gärna igen.

    Sådärja; det var nog allt vi hinner med i trådväg den kommande veckan.

    Maken och jag hade ett jättehärligt barnfritt dygn i Helsingborg. Först åt vi lunch på ett mysigt ställe på landet, med utsikt över hela Skälderviken, sen blev det Skånska Stearingfabriken (tack för tidigare tips, Piggelin ), Dunkers Kulturhus, fika på gammaldags konditori, klippning (jag är nästan snaggad nu, så bli inte rädda, ni som träffar mig den närmaste veckan ), sex på hotellrummet, god middag, en lugn natts sömn och lite shopping.


    Snaily - grattis på förlovningsdagen! Vår är också i antågande, men sen vi gifte oss har vi nöjt oss med att fira bröllopsdagen. Men alla skäl till att fira är ju bra.

Svar på tråden Livets toppar och dalar