• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Piggelin1

    Bytte till "riktig" säng för Amanda igår - det var sååå kul att se hur glad hon blev! Alldeles salig & ville vara i sängen mest hela tiden igår, från det att vi kom hem från Halmstad & skulle vidare till kompisar på kräftskiva. Det var ju liksom dags när hon inooom loppet av fem dgr klättrat ur spjälsängen tre ggr


    ...och så har vi även lagt av med blöjorna i princip helt nu utom på nätterna & efter några veckors övning så går det finfint. Gött! En & annan olycka händer ju då & då (när hon är mitt uppe i ngt), men det lär man ju få räkna med i fler år framåt har jag förstått, så det är ju inget att hetsa upp sig för. Hon vill inte ens längre ha "toaringen" på toaletten, utan känner sig stor att köra utan denna. Eftersom vi hade det som ett av målen under semestern (plus att måla om & byta till större säng), så känns det jädrigt gött att vi är i hamn! ...och en vecka till att öva på innan det är dags för vardagen hos dagmamman igen.


    Det där med att lägga av helt med napp får bli ett projekt under hösten & skulle det inte gå pga att nya bebisen kommer, då är inte det hela världen heller.

  • nennesjuttioåtta

    hejhej, fortfarande lugnt här (eller lugnt, Pricken är rätt duktig på att peta ut magen åt alla håll samtidigt eller otakt)! Men efter mastodontdagen igår med stopp på förmiddagen i Uppsala och IKEA och knata omkring i huvudstaden så gott det gick samt stadionbesök så har jag mest sovit idag. Förutom en tripp ut till kusten med maken och betade av lite gallerier och inredningsbodar med fika och att jag precis målat vaggan för tredje gången. Täntke vila en stund igen innan det blir grillning här med hos kompisar några kvarter bort. 


    Cicci – Vad roligt att vi hann ses, gulle som hoppade av bussen bara för min(eller Ps?!? ) skull.


    PB – hahah, jag kom ju på att det är mer än 6 timmar, kl 4 hade vi ju precis ätit klart och var på väg för att träffa Cicci, så det var nog snarare precis efter kl 3 som sista drillen före Märsta slogs. Jag är förvånad själv, men jag har sällan varit den där okynneskissande typen. Dock är det ju inte bra att hålla sig så länge... 


    Såg ni mig inte? Vi satt nästan ända uppe vid taket så magen skymde precis  ena kanten på kameran vid 200-meters starten. Tur att kulfinalen inte avgjordes därinne, då hade jag kanske hamnat på gräset. Slungboll var ju en gammal fin gren, annars. Me jag blir ju så yr när det ska snurras.


    Telis m fl – suger åt mig av sovtipsen, trots att det inte finns något facit. Förr fik de ju brännvin på en klut som de fick sutta på, ingen som provat det? Nä, skämt åsido – ni har all respekt!!!!


    Sushistället Råkultur som Cicci tipsade om var definitivt värt en omväg även för kanonkulan Nenne. 


    Mrs B Barcelona – sagrada familia räcker att se från utsidan.... Vi spenderade åtskilliga timmar där för att bara stå i spiraltrappor utan att ta sig därifrån. Fy satan. Annars en fantastisk stad! Parc Güell eller vad den heter var fin. Annars bara insupa atmosfären... 


    Porchez – all sympati här!


    PB – Jävla hånflinsgubbe, lätt för honom att se glad ut bakom plexit för han vet att ni ska nuppa så gott det går pga honom. Men hoppas ni får till det, trots pressen och yttre störningsmoment. Ta god tid på er med förspelet! 

  • nennesjuttioåtta

    glömde ju – KOKO hahaha jomenvisst kom mr Cooper inglidande med limousin, sa:


    Hu marni? 


    Let the games begin 


    tacksa mycket 


    häjjdååå


    å sen åkte han och vinkade genom takluckan. Vi vinkade tillbaka. Helt surrealistiskt. vad gjorde han där? Och varför HAN? Eller brukar din man göra imitationer av kända hårdrockare och inviga sportliga evenemang eller klippa band vid broar och så när inte kungen kan närvara? Hmmm...jag är något på spåren här...


     


     

  • kikki kikki

     


    lunagarden skrev 2010-08-06 22:45:42 följande:
    Hej, har just kommit hem från en härlig tvådagars minisemester på Öland, varmt, soligt och göttigt var det Kikki - när jag var på UL i v 32 sa de att bebisen vid normal tillväxt skulle väga 3,4-3,7 kg om han föddes i tid. När han föddes 40+2 vägde han 4,2 Så ha inte ALLTFÖR hög tilltro till deras prognoser

    Men bebisen är en bit över den översta kurvan nu, fast allt talar för att den ska vara mindre än beräknad.

    Jag har fan inte lust att klämma fram en 5 kg klump.....skrattar....

  • lunagarden

     


    passionsblomman skrev 2010-08-07 12:50:29 följande:
    Själv har jag -äntligen-fått på stickan denna månaden. Dag 23 jämfört med dag 16 förra vändan. Jättelätt och jättebilligt att försöka själva när man fasen inte har nån aning! Denna månaden är sambon dessutom lägligt nog lagd på nattpass nästan rakt av. Det blir jättelätt att försöka själva då, när sonen har sommarlov, och förresten så har vi ju dessutom försökt umgås med våra vänner under sommaren, så det har ju varit folk här rätt mycket. Då stänger man ju kanske inte sovrumsdörren och säger"ursäkta men vi måste..."...och vad lätt det är att försöka själva på beställning jämt. Fråga sambon hur han känner sig när han inte "klarar av det" för att det blir för jobbigt alltihop. Och fråga mig hur det känns att ligga där när det inte funkar."Det är ju väldigt viktigt att man behåller närheten, intimiteten och det naturliga samlivet i en sådan här process. Slappna bara AV så ska ni se att det ordnar sig"Förbannade jävla barnkarusell!

    Duschen är ju inte helt fel

  • lunagarden

     


    kikki kikki skrev 2010-08-07 17:04:30 följande:
      Men bebisen är en bit över den översta kurvan nu, fast allt talar för att den ska vara mindre än beräknad.Jag har fan inte lust att klämma fram en 5 kg klump.....skrattar....

    Haha, nä, vem vill det B-)

  • kikki kikki

     


    lunagarden skrev 2010-08-07 17:27:25 följande:
      Haha, nä, vem vill det B-)

    men det är ju klart....då kanske han går till jul...ler

  • lunagarden

     


    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-07 16:35:51 följande:
    nu – stödvila! Tjohoo! på er! 

    Sov gott - själv har jag sovit en timme i solstolen i den härliga 25-gradiga hettan - de hade ju lovat regn idag så jag blev glatt överraskad att jag kunde bättra på brännan på gravidmagen

  • MSW

    Hej!


    Nu är vi hemma från vår Skåne-trip! Borta bra men hemma bäst! Tack MrsB för fikat, och att få njuta på er altan! Jättetrevligt och vilka stora fina pojkar ni har!


    Telis: När vi ville dra ner på A's nattmål gjorde vi så att vi sköt på dem lite succesivt, alltså om han brukade sova typ 2,5h (eller vad tusan det var), så lät jag bli att amma, tills det hade gått 2h och 45 minuter, eller 3h innan han fick mat, och försökte typ buffa/gosa eller what-ever tills den önskade tiden var uppnådd.. (så har du/ni fått ännu en synvinkel på det hela...)


    NU ska jag göra sallad till grillet!


    Pussar och Kramar!

Svar på tråden Livets toppar och dalar