• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • kängu

    Cicci, hoppas på ett minus då!


    Nenne, vad fasen! Bäst ni färdknäpper lite till


    Oms, jobbigt med tonårsdottern. Jag har inte så mkt klokt att tillägga mer än vad övriga redan skrivit...


    Vinkar till Mugglan!


    EGO- Jag har lite kalla fötter inför detta med syskonförsök... så typiskt mig som är världens jäkla velmaja. Nu har vi ju redan börjat försöka men om det inte tagit sig denna gången så vette tusan om vi ändå inte ska vänta lite. Behöver ju inte ha bråttom egentligen... fasen att jag ska ha så svårt att bestämma mig. Maken tycker inte det spelar så stor roll, "det blir när det blir". Önskar att jag var mer som honom!


    Kanske har jag lite kalla fötter eftersom Ru är inne i en extremt gnällig period just nu. Plus att han vill vara uppe på nätterna mellan 2-3.30. Hoppas att denna fas går över snart! Han är ju världens solstråle nästan jämt och sover som en stock på nätterna så detta är lite ovant för oss...


    Nåväl, nu ska jag passa på att laga lunch+middag medans unge herrn sover...


    Förlåt för gnället, bara att hoppa över för de som inte orkar läsa!

  • lunagarden

    MSW - hänger gärna med på en smålands/skåne-träff

    Här kommer rapport från BVK

    Är i 20:e veckan nu, får gå på lite extra kontroller då jag var på väg att få havandeskapsförgiftning sist. Men idag var blodtrycket härliga 120/67

    Hjärtljuden 136

  • snaily

    Telis/Parnassia
    Tycker inte alls det tyder på arbetsskada att ta med stetoskopet
    Till mitt försvar ska jag förklara att det är ett gammalt stetoskop som jag inte använder i jobbet längre, och har inte tänkt använda det på några djur under semestern utan bara min mage!
    Men utomlands hade jag nog inte släpat med det... tror jag


    Lunagarden
    Skönt med normalt blodtryck!


    Parnassia
    Också nyfniken på var du bor!


    Kängu
    Jobbigt med dina kalla fötter, hoppas du kommer fram till något beslut så småningom.


    Regn och rusk här, sitter inne och kurar. Lagt ett spår till Korven men inte så sugen på att ut och gå det i regnet... ja ja, det finns inga dåliga väder, osv...

  • Oupsie

    Kängu, det är väl lätt att få kalla fötter. Ni behöver ju inte ha bråttom som du säger, men det finns väl inget som säger att ni behöver vänta heller. Hoppas att du kommer fram till något som känns bra, och att Ru bestämmer sig för att sova bättre snart .


    Lunagarden, skönt att det gick bra hos eh BVK, eller vad var det nu?


    Nenne, hur har det gått för dig?


    Alltså, borde inte Blivande fru L också komma in och rapportera? Hon har väl BF nästan samtidigt som Nenne?


    Ego, nu har jag testat lergigan comp, vår frälsare och vän! Åh, vad skönt att det inte känns som att man ska kräka i vilken sekund som helst! Mår fortfarande lite illa, men det är absolut på den nivån att man kan stå ut, och dessutom göra saker . Fantastiskt!


    Vi har varit och köpt en kostym till maken, vi passade dessutom på att ta en liten fika när vi ändå var på stan. Och när vi kom tillbaka till bilen hade det inte ens gått en timma. Det är lätt att vara effektiv i småstäder .

  • lunagarden

     


    Oupsie skrev 2010-08-03 16:46:29 följande:
    Ego, nu har jag testat lergigan comp, vår frälsare och vän! Åh, vad skönt att det inte känns som att man ska kräka i vilken sekund som helst! Mår fortfarande lite illa, men det är absolut på den nivån att man kan stå ut

    Toppen att det finns något som hjälper!

  • Oupsie

    Snaily, så det skulle bara vara för att lyssna på din egen mage, nä då kan det väl inte räknas som en arbetsskada. Snarare en arbetsförmån eller nått. Det finns visst dåliga väder, även som hundägare . Mitt lilla monster brukar inte vara mer pigg än oss på att gå ut om det regnar ute.


    Lunagarden, ja verkligen!

  • Oupsie

    www.aftonbladet.se/wendela/barn/article7562662.ab


    Eh, jaha, känns som att somliga gör sitt för att spä på myten att modeller bara är snygga och inte har någon hjärna.


    Somligas kommentarer nedanför artikeln blir man ju mörkrädd av. Intressant att det är så många män som har åsikter om amning...

  • Oupsie

    Somliga, somliga? Varför variera orden när det finns så bra ord som somliga... *mos i hjärnan*

Svar på tråden Livets toppar och dalar