• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

     


    nennesjuttioåtta skrev 2010-07-29 18:11:56 följande:
    PB – Den som ändå var i Dalarna *suckar längtansfullt* Nja, vet inte om den platsar i galleriet. Och så vet jag inte hur man gör. Just nu ångrar jag att jag gjorde dubbel sats bulldeg. *andas profylaktiskt*

    Du kan väl bara MMS bilden till Telis?

    Apropå deg: När jag flyttade hemifrån 17 år gamaml, och skulle vara lite huslig, så steg jag upp 07.00 (bara där hör ni ju hur förryckt jag måste ha varit!) en lördagmorgon och började sätta olika degar....flera olika sorters matbröd...kokoskakor, havreflarn, chokladbiskvier osv osv.....

    Elva olika grejor var det minns jag.

    ...kl 23.00 på kvällen var jag fortfarande inte klar och de andra som bodde med mig (vi bodde 7 tjejer i ett stort hus) hade haft klart begränsad tillgång till köket.

    Snacka om optimist!

  • nennesjuttioåtta

    1 plåt kvar att skickas in i ugnen.


    oj, PB 11 grejer! Herregud, mannen är helt förtvivlad här för han fick äta bulle med kall mjölk och har ingentsans att laga riktig mat på.

  • passionsblomman

    Nenne, jag har aldrig gett mig på något liknande igen.

    I själva verket dröjde det mycket länge innan jag överhuvud taget bakade igen.

    Jag vill väl förresten också ha en bulle med kall mjölk!  Det är inte ett dugg synd om P!!!

  • nennesjuttioåtta

    nu hittade P en bulle som hade försökt smita ur formen. Såna går ju inte att spara på, vad skulle gästerna säga. Och muffinsen måste ju provsmakas så vi inte bjuder på något päckel. Oklart dock om han pratar om förrätt eller om den där kycklingen han brottas med skall inmundigas före.

  • nennesjuttioåtta

    här lyssnar vi på Hassan på spotify och skrattar oss lite svettiga (kan ha att göra med att ugnen varit på sen i morse)

  • viktualia

    KUB - i landstinget som jag råkar bo i får alla göra KUB gratis oavsett ålder... galet att det är så olika!!

  • nennesjuttioåtta

    PB, du är inboad. Nä, vi är inte där men vi är därifrån. Men bor lagom långt borta.

Svar på tråden Livets toppar och dalar