• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

    för att inte tala om nancys alla prylar. Bajslåda, sandsäck och mat och katten själv.

  • Lapinette

    nenne - vad gott! Vi ska ju bort ikväll (igen!). Herregud, 3 kalas denna vecka ... är redan supertrött!

  • Lapinette

    Ja, husdjur tar en massa plats .. .tänker på mitt marsvin som alltid åkte med ut till landet.

  • nennesjuttioåtta

    ja om det ändå var så, men det som passade sist har ju vi tagit med oss hemifrån. Så hemma finns inga kläder t ex. I fäbon fins det men då skulle vi båda se ut som från filmen "Tillsammans"

  • Lapinette

    Vad gulligt ... eller kanske inte!!!

    Fast jag lovar att min gamla skidjacka i gult, lila och rött inte är den vackraste heller.

  • _koko_

    muggles - Ååååh, vad rätt du har i att det viktigaste är att man fortsätter komma ihåg sorgenmänniskan!! En vän till mig drabbades av samma som snorkis och vi pratar inte så ofta om det nu (två år efter det hände), men jag är väldigt noga med att höra av mig på årsdagen av förlossningen, det är ju faktiskt hans födelsedag!

    Håller med er om att man tänker på snorkissons mest hela tiden och att det är en fruktansvärt sorglig tid just nu. Tänker mycket på det nenne var inne på, att snorkis hade så jobbig graviditet och inte vill göra om det.

    Och PB, underbara, underbara PB!! Din rosenknopp är så symbolisk och vacker och jag hoppas att snorkis får höra om det förr eller senare!!!

    ...

    Välkommen hem cicci! Hoppas ni haft det bra!!!

    Välkommen hem telis också, om jag inte sagt det. Vad skönt att sömnen är bättre! Livet blir så mycket roligare och lättare när man får sova. Har jag hört. Lillebror vaknade 4 i morse och tyckte det var dags att gå upp... Fast positivt är att han sov tills dess utan uppvak. Bestämde mig där och då att det är färdigammat. Ammade alltså sista gången i morse, får se hur det går med det.

    Och välkommen hem AM! Hoppas du och maken kommer på samma sida igen snart.  Been there, liksom.

    lappis - Ja, oj, vad jag ser fram emot NY-resan! Ska bli hemskt spännande att se om vi kastat nästan onämnbart mycket pengar på hotellet i sjön (dvs om det motsvarar våra förväntningar)...
    Tar gärna emot restaurangtips, förresten!

    Sambon har pajjat ryggen igen, så nu är jag i princip ensamstående. Fan, jag som VERKLIGEN behöver egentid!! Men men, nu är det som det är, förhoppningsvis går det över fort.

    snaily - Jag är så mesig och skulle inte klara att ställa krav på min BM (kräva läkare skulle nog vara enklare för mig), men om du kan det, gör det!

    Hjälp, måste nog väcka lillebror nu så han somnar ikväll...

    *fler tankar till snorkis med familj*

  • _koko_

    nenne - Vad snällt av dig att baka till oss!

    lappis - Jag gillar svarf i håret, fast använder det nog bara när jag har riktigt dåliga hårdagar. Har dock precis återupptäckt diadem, lovely! Luggen ur ögonen och man känner sig uppklädd automatiskt.

  • passionsblomman

     


    Lapinette skrev 2010-07-29 16:28:05 följande:
    Vad gulligt ... eller kanske inte!!!Fast jag lovar att min gamla skidjacka i gult, lila och rött inte är den vackraste heller.

    Min sambo har också en skidjacka som är röd, gul och lila! Den är gammal som gatan men var dyr när det begav sig. Eller, det är kanske klättra man ska göra i just den outfiten. "Tierra" står det på den och så är där en hacka eller nå´t.

    Jag åker alla saker med berg och dalar, men numera har jag insett att jag blir åspysjuk av sådant som snurrar för mycket. Annars tycker jag flygande mattan på Grönan är löjligt rolig.

    Packa, är jag en liten jäkel på ifall jag anstränger mig.
    Bakar bullar gör jag inte, för jag har ingen vadhetnudå..hushållsassistent.

    ...så jag tar fram en glass ur frysen istället. Glassbilen körde visst härförbi igår. Oj vad mycket glass det blev!

  • Lapinette

    Själv gillar jag snodd så man får bort och upp allt från nacken när det är svettigt och varmt och ett måste när jag tränar. En anledning till varför jag sparat ut håret igen.

  • lunagarden

     


    snaily skrev 2010-07-29 13:12:00 följande:
    Ja, usch för att komma hem till en massa iordningsställda bebisgrejer... Det är säkert olika hur man reagerar men kan tänka mig att det känns svårt att plocka bort allt på en gång.

    Vi har alla olika sätt att hantera vår sorg på. För en del är det en viktig del av sorgearbetet att plocka undan allt i egen takt, andra orkar inte med det.

    Hur man själv reagerar vet man inte förrän man hamnar i denna livets allra djupaste dal.

    Jag tänker också på Snorkis varje dag, trots att jag är ny här och inte känner henne alls. Men som mamma och gravid delar jag liksom er hennes sorg, var och en på vårt egna sätt.

Svar på tråden Livets toppar och dalar