• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

    Men Balder åker man väl frivilligt??!!!! Älskar berg- och dalbanor!

  • Lapinette

    Ska ikväll fira brorsans äldsta son som fyllt 20 år och som redan har åldersnojja!!! Stackars liten! Tror inte det blir att sitta ute på deras härliga terrrass för jösses vad det regnar.

  • nennesjuttioåtta

    lapinette – hahaha vi har haft stor kombi sen vår första bil, hur får man annars plats med allt som ska med?!? Nu när vi får barn får det bli en stor cheva-van med eldflames om vi ska få plats. ...


    Frivilligt, nä jag har blivit så jäkla omodig. Bergbanan kan jag åka, och den på Grönan. Men den där Balder och Kanonen eler vad den hette, jag trodde jag skulle dö innan. Och under. Sen efteråt är det ju kul. Den där hang-over som fanns på Liseberg förut åkte vi också och där tror jag att min skräck tog sin början. 

  • nennesjuttioåtta

    Sånt här väder är min enda chans att få brun färg på kroppen. Visserligen av rost istället för av sol men ändå. 

  • Lapinette

    nenne - man kan tro att du är Skrotniklas (rost)!

    Vi kommer att byta denna bil mot en kombi om en så där två år ... förhoppningsvis men som det är nu behöver vi ingen större plats. Typ en sportbag när vi drar ut till landet.

  • nennesjuttioåtta

    vi är för dåliga på att packa, samtidigt som min man har en tendens att dra med sig en masa prylar "utifall att..." vilket oftast har betytt slalomskidor med allt som ska med det (pjäxor, kläder) eller fiskeutrustning (rygga med drag och grejer, och naturligtvis en med fiskekläder) eller om vi ska ut så blir det extra mycket kläder för man vet aldrig vad som passar med vad och vilket humör, och flera par skor eller stövlar/kängor om det ska regna och de senaste åren ska ju någon av cyklarna med + träningskläder och grejer. å volvon skrapar ju änden i backen vart vi än ska. Men det är som svaret på frågan om pungen ska in under samlaget: Om plats finnes. 

  • nennesjuttioåtta

    och eftersom plats finnes så lassas det i grejer. 

  • nennesjuttioåtta

    nä, nu ska jag svinga ihop en plåt med hallonmuffins också. Känner mig som en bullmamma redan.

  • Lapinette

    Och vi tar bara med det nödvändigaste för om vi behöver något så har min mamma en uppsättning med regnjackor, extra stövlar, min gamla skidjacka osv ute på landet (den som spar han har!).

Svar på tråden Livets toppar och dalar