• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Ore

    Ego: Pausar i röjandet här. Jag kör litet projekt ommöblering i lägenheten. Har insett att jag hellre tar bort TV-bänken på hjul innan lillkillen skadar sig, än efter. Plus att jag och maken tyckte att vi borde ha en hylla med lillkillens leksaker i backar längst ner, och möjlighet att lägga alla jäkla kataloger vi har högre upp. Skulle jag stapla alla husrelaterade kataloger i en hög skulle det nog nå nästan ända upp till taket. (Hoppas dock att en del ska kunna rensas bort, efter en snabbtitt så bör ju kataloger för golvvärme, dränering, tegelpannor och annat som redan är både köpt och på plats gå till återvinningen)

  • fru AM

    Hej i tråden!


    Äntligen tillbaka i civilisationen! (Lite för primitivt på landet + varranannadagsväder ...)


    Bra att du startade ny tråd MSW! <3


    Några nyheter??? Eller ska ni tvinga mig att läsa ikapp två veckors trådprat ...? Någon kanske bara kan ge mig en snabb brief?


     

  • sweetstreet

    Kokisen! Jag drar en suck av lättnad! Och känner mig rörd och glad! Tänk att JAG är en del av dina NY-planer!!!! inte illa!!!


     


     

  • sweetstreet

    Själv har jag antingen MASSOR att göra denna veckan. Eller så kommer jag om ngn dag eller två inse att jag faktiskt inte kommer hinna allt jag skulle vilja och då är det typ ingen idé att påbörja så mycket nytt alls vilket skulle göra att resten av tiden innan Sverigeresan blir mindre jobb än vanligt!!1


    Än är jag dock inställd på att få så mycket som möjligt gjort..... Ibland är jag lite av tidsoptimist... Vi får väl se.


    Samtidigt känner jag mig trött och sliten så det kommer bli skönt med ett brake trots att jag vet att det kommer bli ett "stressigt" sådant...

  • sweetstreet

    Ojojoj, fast just u är visst motivationen på minussidan....

  • Snorkfröken77

    Hej,

    jag vet inte vad jag ska skriva, jag befinner mig i helvetet på jorden, mitt hjärta är krossat. Vi fick veta imorse att vår bebis dött i magen, bf var den 28:e juli. Imorgon ska vi föda fram den och träffa kurator och ta hand om allt det praktiska.

    Jag kommer nog inte läsa tråden på länge, vill önska er allt gott, kanske återkommer jag längre fram när jag hittat livsgnistan igen.

    Om någon vill fråga eller skriva mig något så inboxa mig eftersom jag inte kommer läsa tråden. Ska försöka kolla av inboxen senare.

    Kram på er.

  • passionsblomman

    Idag går det dåligt.

    Vi hade ett datahaveri veckan efter midsommar. Det var på dtorn vi skaffade för att sonen ska kunna spela sina PC-spel. Den har således inte ens varit uppkopplad mot nätet, utan endast spelats på. Nu hände det något som de som sålt datorn bara står med ögonbrynen i hårfästet över. Detta företag jobbar med att gå igenom och sälja begagnade datorer och eftersom min pappa var vår kontakt med dem fick vi ett bra pris utöver det redan lägre beganat-priset.
    är den nu inte gick att laga så var de scyssta och gav oss en annan-tom bättre dator, och vi skulle till Växjö och hämta den idag.

    Så långt allt väl. Men vår bil...som OCKSÅ placerar alla bilmekars ögonbryn i hårfästena, har på vägen hem först rullat ca fem mil för att sedan de sista fem stanna FEM gånger. Med byte av säkring hackade vi oss till sist hem, för att slutligen få rulla den sista biten bara på fart och svagt nerförslut. Motorn la av igen.

    Sambon blev således jättesen till jobbet-han ska jobba natt inatt. Och vårt samtal om vår relation som jag tvingade honom att börja prata om kom helt av sig-det gör lätt det när bilen havererar mitt i skogen.

    Och nu, när jag står och ska sätta ihop datorn åt min otålige son, så säger han: "Mamma fattas det inte lite sladdar? "

    ........................................................

    Jo. Det gör det.

    -Nnnnaaaaaaaaaahhhhh

  • BrudSommar2006

    Snorkis, men vad i hela friden, hur är det möjligt, du har ju pratat om att du känt bebisen väl?? Är de helt säkra?? Stackars, stackars er, jag saknar ord. Kanske Mrs B kan hjälpa något litet, hon som råkat ut för något liknande? Nej, jag saknar verkligen ord. Tur att ni har varandra, fast fasen, varför ska det behöva finnas sådan sorg. Jag skickar en kram men det är ju inte värt mycket, jag känner mig helt nere och gråtfärdig. Vännen.

  • fru AM

    Men Snorkfröken! Så fruktansvärt. Det är som BS säger - man saknar ord. De största kramarna i världen till dig och din make. Jag kommer tänka på er mycket framöver.


Svar på tråden Livets toppar och dalar