• Svar på tråden 2011 brudar del 7
  • Myskulla

    8 månader och 23 dagar kvar, 38 veckor =)


    Igår var jag inne i församlingsgården igen och tittade lite och funderade lite på hur borden ska stå och se om det räcker och det gör det. =)


    Sen finns det plasttallrikar och plastmuggar för de allra minsta barnen och t.o.m haklappar.


    Jag är helnöjd med val av festlokal.

  • MaybeBride09
    Liiisan skrev 2010-09-10 22:25:38 följande:
    Blir inbjudningarna för tråkiga? Har olivgröna kort, med emobossade ringar på framsidan i silver, sedan samma gröna färg innuti fast ett nytt papper och lite upphöjt, text utskrivet på vit papper.... Sedan ett vitt siden snöre runt!!!   Låter de för tråkigt.......???
    När det gäller inbjudningar tycker jag verkligen "less is more". Vi kommer använda ett lila vikkuvert.
    alltså ett sånt här: www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=661803 och sen i det klistra ett silvrigt papper som vi skrivit själva inbjudan på.


  • Niini
    Liiisan skrev 2010-09-10 22:25:38 följande:
    Blir inbjudningarna för tråkiga? Har olivgröna kort, med emobossade ringar på framsidan i silver, sedan samma gröna färg innuti fast ett nytt papper och lite upphöjt, text utskrivet på vit papper.... Sedan ett vitt siden snöre runt!!!   Låter de för tråkigt.......???
    Låter inte alls trist. Som redan skrevs "Less is more". Blir inte snyggt med för mycket helt enkelt :)
  • Liiisan

    Nu ska vi boka möte med prästen mailade idag, spännande! 


    Kontaktade även våran sångare och hon är inställd fortfarande och har bokat in..


    har tittat på ringar å ska ta tag i de....


    håller på att få kostnads förslag på olika catering... vi funderar på en påskbuffe eftersom de är påskafton.... vill dock inte ha NUBBE till... får se va sambon säger hahaha....


    Är helt innne på påsk temat... de känns så rätt faktiskt... :) kanske skulle ha med en påskfjäder på inbjudningarna... hehe

  • uppochhoppa

    Hej alla 2011 brudar!

    12 februari gifter vi oss, ska bli så härligt! har knåpat klart alla inbjudningar nu, satt på frimärke (det med två ringar) och planerar att skicka dem på måndag. Måste vbäga dem, för jag misstänker att de väger mer än ett frimärke... har ni vägt era inbjudningar? Har bara fått inbjudningar med ett frimärke från andra som gift sig, de har haft lite liknande inbjudningar som vi.

    Tror ni posten släpper igenom dem om de väger typ 10 gram för mycket?

    Visst dumt att chansa, men samtidigt onödigt att öka frankeringen om det inte sorteras. Det är fyrkantiga normalstora kuvert av lite tjockare kvalitet, ett ganska hårt fyrkantigt kort med inklistrade delar av ett a4 på.


  • Liiisan

    uppochhoppa- borde ju inte vara problem men jag skulle nog kolla för säkerthets skull.. :)


     


     NU hag jag preliminärt bokat fotograf... 1500 för en timme :) Billigt tycker jag nog allt de var.. Ska träffa prästen i oktober, spännande..


     


    Detta är verkligen läskigt spännande haha :) 

  • StårBrud2011

    nu har jag hämtat vigselringen... oh den e så perfekt på mitt finger tycker jag.... hade den på mej en liten stund för att fotografera den... såhär kommer det se ut

  • Myskulla

    Nu har fästmannen komponerat en bröllopsmarsch =) den ska bara finslipas lite, men den är härlig och låter glad och jag gillar den.


     


    Tänka sig att dagarna närmar sig, väntar in att brudklänningarna ska komma in och jag kan prova lite, sen vill jag ju på bröllopsmässan i Malmö i februari också.

Svar på tråden 2011 brudar del 7