• Albertina83

    Är så orolig att förlora min själsfrände

    Jag och min blivande fastman har varit tillsammans i lite mer än 2 år. Det är en sak som jag inte klarat av att berätta för min älskling. Det gäller hur många jag haft sex med. Min pojkvän har varit med 4 och jag har sagt att jag oxå varit med 4 fast det egentligen är det dubbla. Idag berättade jag sanningen och han blev inte glad. Han sa att han känner sig billig, som en i mängden. Men jag känner mig med billig, som en hora. Jag mådde inte bra psykiskt innan jag träffade min pojkvän. Det att jag var med för många under bara några års tid var ett självdestuktivt beteende. Jag hatade mig själv och jag var desperat efter att känna mig älskad och levande. Jag bröt ihop efter att jag berättat sanningen och sen fick jag en panikångest attack. Sen åkte han hem till sig, han sa att han behövde tänka och han ska ringa ikväll. När han åkt hem fick jag en till panikångest attack. Jag kan inte sluta gråta, vill bara sova och har ingen matlust. Jag vet att jag reagerar så här för att jag är livrädd att jag förstört vårt förhållande, att jag kommer förlora han som jag känner är min själsfrände. Vi planerar för förlovning men det kanske inte blir av för att jag har varit en idiot som inte berättade sanningen från början. Han är min räddare i nöden, han får mig att känna mig levande och älskad. Vi planerar för en framtid ihop men nu har jag ingen anning om hur det blir. Jag vill inte leva ett liv utan han, jag känner mig inte hel utan han.

  • Svar på tråden Är så orolig att förlora min själsfrände
  • Bellson

    Varför måste man berätta sånt för varandra? Det har väl inte han med att göra? Jag försstår inte varför man alltd måste hålla på att jämföra sexpartners med varandra. Jag tycker inte att man måste berätta ALLT för varandra.  Det där är privat. Sen så är 8 personer inte direkt många... Och är du säker på att han var ärlig när han sa 4?

  • Albertina83

    Jag är 27 år och min pojkvän är 32 år. 8 är ju egentligen inte så mycket men det känns inte bra att varit med dubbelt så många som min älskling som är 6 år äldre än mig. Men 4 är ju lite för en man i hans ålder. Han har haft långa seriösa förhållande men för mig har det varit mer struligt. Jag klarade inte av förhållande så bra. På grund av att jag varit mobbad, fått ta mycket skit så klarade jag inte av att släppa nån in på livet, litade inte på nån så självklart tröttade killarna på mig. Men det ändrades när jag träffade min älskling som har en liknande bakgrund.

  • sun moon

    Håller med Bellson, varför ens diskutera det som har varit? Låter omoget från hans sida att reagera på sådant. 

  • Bride in leather
    Bellson skrev 2010-06-15 21:43:56 följande:
    Varför måste man berätta sånt för varandra? Det har väl inte han med att göra? Jag försstår inte varför man alltd måste hålla på att jämföra sexpartners med varandra. Jag tycker inte att man måste berätta ALLT för varandra.  Det där är privat. Sen så är 8 personer inte direkt många... Och är du säker på att han var ärlig när han sa 4?
    Håller med här men jag kan även förstå dig ts ang att känna sig billig,det kan jag med känna mig.Jag har haft fler än du men sambon vet ej hur många.

    Försök släppa det.Hoppas din kille ringer snart


    kram

  • Aleta

    Känn er inte billiga tjejer!!!


    Var det inte bra när det hände? Njöt ni inte? Varför inte leva och njuta av det livet ger utan att låta andras åsikter påverka?

  • Bride in leather
    Aleta skrev 2010-06-15 22:19:06 följande:
    Känn er inte billiga tjejer!!! Var det inte bra när det hände? Njöt ni inte? Varför inte leva och njuta av det livet ger utan att låta andras åsikter påverka?
    Det är min egen åsikt,ingen annans.Det skiter jag i faktiskt.

    Och nej det var inte alltid bra eller skönt och jag vet inte alltid varför jag gjorde det.

  • sun moon
    Bride in leather skrev 2010-06-15 22:23:53 följande:
    Det är min egen åsikt,ingen annans.Det skiter jag i faktiskt. Och nej det var inte alltid bra eller skönt och jag vet inte alltid varför jag gjorde det.
    jaja.. känn dig billig då om du vill det Men mitt tips är att jobba lite på ditt självförtroende. 

    Skulle en man känna sig billig om han hade haft 20 kvinnor i sina ungdomsår? Jag tror inte det...

  • Albertina83

    Jag tycker inte det spelar så stor roll hur många man varit med, det att jag känner mig billig är att jag hoppat i säng med killar för tidigt. Det känns inte bra att ha haft sex med killar jag inte älskat men gjort är gjort. Min pojkvän är väldigt ärlig, han är inte bra på att ljuga. Så jag litar på att han har varit med 4. Han har inte varit med nån han inte älskat, egentligen ville jag samma sak men jag gjorde misstag. Det han blev mest ledsen över är att jag inte sa rätt antal från början och det ångrar jag så mycket. Det att jag inte kännt mig hel och levande är nåt jag kände mer i början av vårt förhållande. Han har hjälpt mig att bli starkare som person, tro på mig själv. Jag har jobbat mycket med mig själv, att få bättre självkänsla och självförtroende. Jag har gått i terapi och hos samtalsrådgivare. Men jag har inte längre kontakt med nån inom psykiatrin. Jag har börjat må bättre och bättre, min pojkvän har varit ett stort stöd. 
    Med det att jag skrev att han är min räddare i nöden menar jag att han dök upp i mitt liv när jag som mest behövde nån som han. Nån som fanns vid min sida, som stannade hos mig i min kamp för att må bättre i mig själv , bli lycklig. Jag har både mig själv och min älskling att tacka för att jag ser så ljust på framtiden som jag gör idag. Ikväll pratade jag med min älskling. Jag har lovat han att vara ärlig i fortsättningen. För vi har bestämt oss för att fortsätta tillsammans, fortsätta med våra planer gäller förlovning och husköp.

  • Bride in leather
    sun moon skrev 2010-06-15 22:29:56 följande:
    jaja.. känn dig billig då om du vill det Men mitt tips är att jobba lite på ditt självförtroende.  Skulle en man känna sig billig om han hade haft 20 kvinnor i sina ungdomsår? Jag tror inte det...
    Klart att en man kan göra det?Jag ser inte ner på en kvinna för att hon haft många män bara för att hon är kvinna menar jag.
  • novia72

    Kan någon berätta skillnad mellan 4 och 8? Kom igen tjejen, om han gör slut med dig för detta är han inget att ha!!!! Det  jag menar är att 8 st partners är inget ovanligt om man lever på 2000-talet!!!! ;)

Svar på tråden Är så orolig att förlora min själsfrände