• 100703 M och B

    Juli 2010

    Tråden verkar ha blivit stängd, så jag skapar en ny åt oss!

    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 22:18
    Saga2010 24 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 17:29
    Uppsalabrud2010 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 15:16
    Eriane: 3 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 21:35
    Elinah 22 juli
    dothehula 31 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-30 15:53
    thisaintalovesong: 17 juli

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 21:44
    Whitewedding: 3 juli
    tessomac: 3 juli
    AnneliM: 3 juli
    h and a 2010: 3 juli
    Lyckligtjej: 3 juli
    Idajohanna82: 3 juli
    Fenixx: 3 juli
    aikidoaasa: 3 juli
    Mrs Opp: 3 juli
    happytoaster & tommystena: 3 juli
    JollyO: 3 juli
    NightElf: 3 juli
    AnnaMartin: 3 juli
    Korallbruden: 3 juli
    Jessie81: 3 Juli
    Julibrud10: 3 juli
    Vi3 3 juli
    Eriane: 3 juli
    KatjaB: 10 juli
    brudjuli2010: 10 juli
    kikki kikki: 10 juli
    Tokisen: 10 juli
    Periwinkle: 10 juli
    sommar10: 10 juli
    Kullaberg: 10 juli
    sockersmulan: 10 juli
    Juli 2010: 10 juli
    Fru Indosaurie: 10 juli
    zeldae: 10 juli
    Sussi08: 10 juli
    Ceke o Kece: 10 juli
    Chippis419: 10 juli
    Bruden 100710: 10 juli
    trendig: 10 juli
    HemligE : 10 juli
    Björnisarna: 10 juli
    Kärleken9 10 juli
    tessomac 10 juli
    Lycklig 81: 17 juli
    LoveA: 17 juli
    Mia77: 17 juli
    wiicky: 17 juli
    100717: 17 juli
    Juli 2010. 17 juli
    Casmel: 17 juli
    Juli 2010 17 juli
    Uppsalabrud2010: 17 juli
    thisaintalovesong: 17 juli
    Elinah: 22 juli
    Sandie87: 24 juli
    Juli100724: 24 juli
    Everton: 24 juli
    Gotlandstös: 24 juli
    Nyen80: 24 juli
    suzem: 24 juli
    Rosesarered: 24 juli
    Hante: 24 juli
    Karlstadtös i Stockholm:24juli
    BlivandeFruPettersson: 24 juli
    icimici 24 juli
    Saga2010: 24 juli
    LillaIda: 24 juli
    Miss Alice: 25 juli
    Källerudd: 28 juli
    Blomman82: 30 Juli
    Sarahkka: 31 juli
    Jossposs: 31 juli
    Grönprickig: 31 juli
    Clea: 31 juli
    Sajberpillan: 31 juli
    Fru i juli 2010: 31 juli
    El amor: 31 juli
    karinochjonas: 31 juli
    MrsMuffin: 31 juli
    MiaCia2010 31 juli
    Racolina 31 juli
    zkorpan 31 juli
    Dothehula: 31 juli


    At last my love has come along
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-11 08:37
    Kanske ska lägga till mig själv också:
    100703 M och B 3 juli
  • Svar på tråden Juli 2010
  • NightElf

    Nu hittade jag hit också! För oss går det framåt med planeringen, vår toastmaster gör festprogrammen så vi skickar saker till honom titt som tätt... Bordsplaceringen och gästpresentationerna är klara vilket känns skönt för det var verkligen inte lätt! Vi har ändrat många många gånger!


    Ang nytt och blått listan har jag:


    nytt: mina kläder


    gammalt: smycken (inte jättegamla men ändå)


    lånat: slöja


    blått: skorna, safirer i ringen, blommor i buketten


    fått: smycken


  • KatjaB

    nu har jag också hittat hit

    Sarahkka: vad fina blommor du ska ha i din bukett.

    Vi har fått hem vår "filmaffisch" som vi ska ha i lokalen och den är helt perfekt!
    O så har jag fått hem min underkjol som jag beställde för ett tag sedan. Tänkte ta med den till fotografen o kanske ha på på nåt foto när vi tar secretbox bilderna. Det är en tyllunderkjol med mängder av tyll-lager.


  • miris

    Skulle svara på ett inlägg i förra tråden, men det gick ju inte. Men nu hittade jag er igen.


    Tror det var Kärleken9 som undrade över vart man placerar barnen? Vi tänkte placera dem brevid sina föräldrar. Gärna längst ut på borden. Men vi har inte så många små barn, de flesta har skaffat barnvakt. Sen är det lite större barn 10-18 år och de sitter brevid föräldrarna också. Vill att de ska känna sig bekväma. Men vi kör inte så mycket på traditionella "regler" heller. Vi sätter alla par brevid eller mittemot varandra. Och försöker också sätta dem i närheten av någon annan de känner. Men det är inte lätt att få till det! Vi har i alla fall gjort ett första utkast.


    Har även kollat på gästpresentationer nu ikväll. Det är också SVÅRT! Några respektive till kompisar har vi inte ens träffat förut och en del släktingar är heller inte lätt att skriva om..

  • sarahkka76

    katja: tack! Vad kul att få hem grejerna Hur är er affisch?


    miris: vi valde att skriva bara vad gästen har för relation till oss, tex mor till bruden, kusin till brudgummen, vän till brudparet osv. för att inte göra det för långdraget.

  • KatjaB

    En jobbarkompis till mig sa idag lite apropå när jag själv kom in på bröllopet att hennes sambo visst beslutat sig för att inte komma på bröllopet (han har aldrig träffat oss så det kan jag väl förstå) men att hon tänkte ta med sin dotter istället. 

    Nu kanske jag är fånig, men vi har ju bjudit in henne och hennes sambo och uttryckligen skrivit att vi önskar en barnfri fest. 
    Sa lite snällt att vi har ju många som har barn och alla har fått skaffa barnvakter. Vi vill dels ha en kul vuxenfest, men sen också undvika höjda ögonbryn för att en person fått ta med sina barn medan alla andra inte gjort det. 

    Hon kontrade med att hennes dotter är ju 13 år. Och visst, hon kan säkert klara av att sitta still på en bröllopsmiddag, men vi känner ju inte ens hennes barn. Sen vet jag ju att de inte har den mest okomplicerade relation och dottern nyss haft sin alkoholdebut och då hamnade på akuten. Jag tycker inte att det är så lämpligt att hon skulle vara med.

    Stör mig lite på att hon inte ens säger att hennes sambo inte tänkt följa med (jag menar, de har ju osat för länge sen) och sen bara antar att hon kan ta med någon annan. Jag skulle aldrig bjuda in någon annan på ett bröllop som jag var bjuden på, vare sig barnen eller nån annan.
    är jag fånig??


  • Vi 3

    Katja: Jag tycker kollegan är jäkligt oförskämd som gör så. Dottern tror jag hon vill ha med sig för att ha koll på  henne, men det är fortf inte OK att bara ta med henne sådär. Försök förklara för henne igen att det är inga barn tillåtna, och förklara var ni drog gränsen, typ 18, om ni gjorde så. Kan hon inte acceptera det får hon väl stanna hemma kan jag känna.

  • miris

    Håller med. Du är inte fånig. Ni lägger ju ner en massa tid också på bordsplacering, placeringskort, gästpresentation etc. Hade hon ens tänkt berätta det? Det rör ju till lite menar jag. Men om en 13-åring är ett barn eller inte är ju upp till er att bestämma, vilken "åldergräns" det är.


    Men jag förstår. Det är inte lätt att säga att dottern inte får komma heller. Då kanske hon väljer att inte komma överhuvudtaget.

  • Kärleken9

    Kan man skicka ett sms och påminna om att osa var igår och att jag förstår om X inte kan komma men ring gärna och säg det till kontaktpersonen så vi vet?


     


    Har fått till det så att de med småbarn sitter längst ut på borden och även småbarnföräldrar med varandra det har ju det som samtalsämne + att de kan ifrån om de känner att de inte kan sitta still. Tack för tipset! <3

  • KatjaB

    Jag sa att vi har andra vänner som har så pass stora barn, så för att det ska vara rättvist är det samma som gäller för alla. De enda vi gjort ett undantag för är syskonbarn för de är ju väldigt viktiga för oss, som hon säkert förstår.
    Så hon sa att hon respekterar vårt beslut, och sa inget mer sen. Men jag blev lite paff, och så är hon lite omständig ibland, så jag känner att hon kanske lika gärna kan ringa på dagen d och säga att hon inte kommer för att hon inte har råd eller inte känner nån, eller vad som helst.
    Nu vet jag ju inte om det blir så, men det vore inte omöjligt. Och så det här att inte säga nåt om att hennes sambo visst inte kommer. När hade hon tänkt säga det? Vi lägger ju rätt mycket pengar på både mat, tårta, alkohol osv. Det är klart vi vill veta i god tid ifall någon inte kommer. Vi ska ju inte behöva dubbelkolla med folk att de verkligen tänkt dyka upp också.. *muttrar*

    På tal om nåt roligare så är mina skor klara och de ska skicka dem idag. Men de hade fattat fel i kina på hur de skulle göra, så de har sytt på spetsen fel. Pernilla, ägaren, säger att det är inte så tokigt ändå, men det var ju inte det jag beställde. Så jag ska få en brudväska som jag ville ha på köpet. Det var ju snällt
    Spännande att se hur skorna ser ut då, hehe


Svar på tråden Juli 2010