• lillamaa

    Ni som gift er - det bästa och det sämsta?

    Ni som gift er: Vad var det bästa med erat bröllop? nämn gärna 2-3 saker :)


    (Låt oss bortse ifrån det faktum att ni nu fått gifta er med mannen/kvinnan i ert liv, det är ju så självklart ;D)

    Och vad var det sämsta/vad önskar ni att ni gjort annorlunda?  2-3 saker ni gärna ändrat på/önskar att inte inträffat

  • Svar på tråden Ni som gift er - det bästa och det sämsta?
  • Grodfrun

    Jattebra trad, skriv mer, ni som hunnit gifta er {#lang_emotions_smile}

    fru om ett år - vad pinsamma de var som tog med egen dricka (ultra-snalisar) och de som sag det som en forfest! {#lang_emotions_surprised} men kul att hora att ni hade ett toppenbra brollop iallafall!

  • prickigkatt

    Vi gifte oss för tre veckor sedan! Här kommer rykande färska tips!


    Bästa:


    1. Att göra hår och smink hemma i lugn och ro och slippa stressa mellan frisören och sminket.


    2. Att ha ett par nära och kära vänner med som stöd och som hjälpte oss med alla förberedelser. De kom ner två dagar tidigare bara för att hjälpa till. Ovärderligt!


    3. Att vi valde att bjuda endast personer som vi verkligen tycker om och som delar vår vardag. D v s vi valde bort avlägsna släktingar och hade inga "måsten" när det gällde gästlistan.


     


    Sämst:


    1. Vi missade att be någon filma under middagen. Alltså har vi ingen film eller några bilder på talen.


    2. Att gå och oroa sig för vädret. Vi gifte oss i en trädgård vid havet och hade ställt upp ett fint tält. Det regnade och var lite mulet (uppehåll under vigseln dock!) men det var absolut inget vi överhuvudtaget ens tänkte på. Sol hade varit kanon, men det spelade verkligen ingen roll. Dagen var så fantastik ändå.


    3. Vi hade inte provsmakat maten och var lite missnöjda med två av rätterna.


    Lycka till!


     

  • Sonja68

    Det absolut bästa var när vi hand i hand står och väntar på att kyrkklockorna ska sluta ringa. Våra döttrar står med oss. När vår ingångsmusik från filmen Änglagård sätter igång och våra små töser fattar varandras händer och går uppför altargången före oss. Jag och min man studerar dem med omåttlig stolthet och kärlek, sedan tittar vi på varann, tar ett djupt andetag, maken bjuder mig sin arm och vi går in tillsammans. Den känslan önskar jag att alla fick uppleva!


    En annan bra, minnesvärd grej var att mina två väninnor, som är mina frisörskor, kom och kidnappade mig och tog med sig mig till salongen tidigare än jag tänkt mig. Jag var så nervös och de kom instormandes i rätt ögonblick, sa åt min man att hälla upp ett litet glas konjak åt mig, de packade mina grejor, drog med mig i bilen, åkte och hämtade min blombukett och sen tog de så väl hand om mig på salongen att jag blev helt lugn och varm inombords. (KOnjaken gjorde väl sitt också).


    NÅgot som var bra var att vi fixat en chaufför och en minibuss hela dagen som körde oss dit vi ville; salong, fotografering, kyrka. Sedan körde han alla från kyrkan till lokalen, och på kvällen körde han hem gästerna också. Det var otroligt uppskattat av alla.


     

  • Smiiilla

    Nu är det nästan exakt ett år sedan vi gifte oss men allt finns kvar i minnet =)

    BÄSTA (Förutom att få bli gift med in älskling!)

    1. Natten innan på hotell! Vi gifte oss 60 mil hemifrån (i Lund där jag är uppväxt) så vi bodde hos mina föräldrar i en vecka innan bröllopet, och visst det gick bra men det var skönt att ladda batterierna själva innan.

    2. Att vara hos en grymt bra frisör. hos henne fick jag hjälp med allt. Jag, min tärna och brudnäbbarna var alla där tillsammans vilket var jätte kul!

    3. Alla underbara vänner som reste 60 mil ENKEL väg för att vara med på vår dag!

    4. MAMMA, PAPPA, MOSTER som alla var ett enormt stöd dagarna innan och som hjälpte oss massor!

    5. En kompis till mig som tog bilder på borden, maten (innan hon började äta) dekorationer och presentbord utan att vi bett henne!

    SÄMST:

    1. Två "vänner" som inte kom fast de tackat ja. De hörde heller inte av sig dagarna innan utan de kom bara inte. Till på köpet hade de mage att skicka ett telegram som lästes upp under middagen...

    2. Att köket hade lagt sockerärtor på köttet fast att min man är dödligt allergisk mot (bland annat) ärtor. Vi hade på pekat detta 1000-tals gånger till cateringfirman! (Som tur löste det sig, det fanns mer kött i köket)

    3. Att det var en annan fest i samma hur som vi (en stor borg) och min ena kusins flickvän bjöd hela tiden in dom så de snyltade av våran (gratis) sprit!

    4. Att det var så FRUKTANSVÄRT varmt! Säkert 30-35 grader och stekande sol. Visst är jag glad över det fina vädret men det hade inte behövt vara så varmt.

    Lycka till alla blivande brudar! Ni har en fantastisk dag att se fram emot!

  • lillamaa

    tackar alla er som delar med er och puffar upp i hopp om fler svar :)

  • Sonja68

    Glömde ju skriva om det sämsta:


    hmmm........ kommer inte på nåt så där direkt.


    På tok för mycket mat, särskilt nattamaten. Blev massor över. Och massor med dricka blev kvar.


    Att inte alla kunde komma som vi ville.


     


     

  • Sonja68

    Vi glömde också ta foton med familjerna. Och min bästa väninna som även fotade hela tillställningen, hon själv är inte med på ett enda foto, precis som om hon inte ens var med på bröllopet !

Svar på tråden Ni som gift er - det bästa och det sämsta?