Bästa:
Att vi vågade satsa på båt-utomhusalternativet. En himla massa jobb blev det med att jaga båtar och ringa runt och prata med folk, men det blev underbart! Vet dock inte om jag skulle rekommendera att sånt projekt till nån... Vi vågade satsa på vårt drömbröllop!
Maten var himmelsk! Våga satsa på annat än fläskfilé och oxdito! Abborrfilé uppskattades och passade perfekt i den fiskarmiljö vi var i!
Strunta i alla "måsten"! Man måste inte ha en proffsfotograf, proffsmusiker, proffsflorist eller konditor! Det funkar precis lika bra med vänner och mammor! =) Bara man är inställd på att det snarare kommer genomföras med kärlek än med garanterat hög kvalitet! Vi är supernöjda!
Underskatta inte gästernas förmåga att anpassa sig! Jag var jätteorolig för bordsplacering, att de skulle analysera sina sittplatser och gradera dem efter avstånd till honnören etc. Allt blev jättebra!! Alla hade roligt, sa de iaf!
Alla underbara tal!! Min mans tal var helt perfekt! Helt underbart!! Och att de filmades! Är så glad åt det! Trodde ingen alls skulle hålla tal, men det var 12 stycken!! Helt knepigt! =)
Är också glad att jag sjöng en (eg två men bara en på eget initiativ) sång till min man! Drog iväg Du är min man! Kändes skitbra!! Så bra var det länge sen jag sjöng! =) Hoppas det finns på film! Ska bli spännande att se!
Sämst:
Alla dagar med magvärk och tårar när vi stötte på motgång efter motgång! Ville blåsa av allting både en och två gånger! Skulle vilja rekommendera alla att ha backuper på allting, men det är orimligt!
Att min mormor ramlade framstupa och skrubbade sina onda knän. Mycket märkligt att höra 67 pers dra efter andan och sitta knäpptysta tills vi kunde ge tecken att hon var ok!
Rekommenderar alla att starta planeringen i god tid. Gå igenom allting en gång och planera/köp/delegera. Släpp sedan och lita på att saker ordnar sig!