• Bridetobe2011

    Juni 2011

    Finns det en tråd med Juni brudar??

    annars finns det en nu {#lang_emotions_tongue_out}

    vårt bröllop in finner sej på pingst nästa år alltså den 11 juni!

    vilket datum har ni?

    Kopiera och lägg in!

    Bridetobe2011 /11 juni 2011

  • Svar på tråden Juni 2011
  • Monarkfjäril

    Hihi. Härligt stressat det kan bli... tur att man inte får prestationsångest.


    Känner mig ganska lugn i att ha kyrka (min konfirmationskyrka) bokad, lokalen i princip färdig och gästlistan påbörjad. Men kanske skulle jag vara orolig =)


    Men grattis till er alla som hunnit med mer, skönt att inte stressa med det senare.

  • MammaM

    Här är en till Juni brud Vi har tänkt den 18 juni  men har inte bokat kyrka än men ska snart göra det.
    Vi har än så länge skrivit gästlista (gjorde det för ett bra tag sedan för att kunna se om vi skulle ha råd)
    bestämmt färgtema (rosa och grönt)
    Fått ja från 1 tärna (ska ha två och den andra ska jag fråga när vi träffas nästa vecka) och han som ska vara bestman
    Fått ja från värdparet
    Fotograf ordnad (min pappa)
    Funderar lite på lokal och väljer nog mellan två

    Vi har rätt liten budget men förhoppningsvis får vi endal hjälp så vi kanske kan lyxa till det lite mer mot slutet

    Har kikat lite på klänningar och hittat en som jag verkligen älskar, men ska kika mer

  • Monarkfjäril

    Klänningen känner jag att det är punkten som kommer ta tiiid. Hittar flera som jag tycker är verkligen underbara men inte inom vår budget. Sen är det svårt att veta innan man har provat tycker jag. Har jättesvårt att säga vad som passar mig.


    Har ni varit ute och provat?


     

  • MaddeåMats

    Jag har bokat kyrka idag!

    Ska träffa kyrkvaktmästaren den 8 augusti, hoppas han är bra, det spelar väl kanske inte en avgörande roll, men det är alltid roligare att ha med bra personer att göra!

    Klänning har jag inte börjat prova än, men har en favorit bland de bilder jag har Tänkte jag skulle börja prova efter semestrarna!
    Ska bli så kul!

    Monarkfjärli: Du har inte funderat på att beställa från Kina? De gör kopior

  • MammaM

    Jag kommer antagligen beställa en Kinaklänning. Vill verkligen ha en riktigt fin klänning men med vår budget har jag inte råd annars.
    Jag va tärna på en kompis bröllop för några år sedan och då beställde vi från www.1koo.com och vi va verkligen supernöjda (tog måttsytt) bra kvalitet på tyget och de såg ut precis som de skulle

    Men man får ju vara ute i god tid för säkerhets skull

  • las vegas bruden

    Jag beställde min klänning från Shopindream.com i Kina och är jättenöjd! Eller aaah, några småsaker har/kommer jag att ändra men i det stora hela var klänningnen perfekt och satt som en smäck!


  • prinsessanogrodan

    Hänger på denna tråden och har lagt in mig på listan.


    Maj
    14/5 Bridetobe2011

    Juni
    2/6    Mrir


    4/6    Rati

    4/6   Miceme


    4/6  Kapellösa


    4/6  Jojon 86


    4/6  Sofaja


    4/6  Sebastiána


    4/6 prinsessanogrodan

    11/6 Monarkfjäril


    11/6 Jag ska stå brud

    11/6 SposaRoma


    11/6 Tobex87

    18/6  puttekulan


    18/6  Denka


    18/6 Minstoradag


    24/6  Trohet

    25/6  Thinkerbelle


            Las vegas bruden


            Villabona Djuric


  • mala5

    Maj
    14/5 Bridetobe2011

    Juni
    2/6    Mrir


    4/6    Rati

    4/6   Miceme


    4/6  Kapellösa


    4/6  Jojon 86


    4/6  Sofaja


    4/6  Sebastiána


    4/6 prinsessanogrodan

    11/6 Monarkfjäril


    11/6 Jag ska stå brud

    11/6 SposaRoma


    11/6 Tobex87

    18/6 Mala5

    18/6  puttekulan


    18/6  Denka


    18/6 Minstoradag


    24/6  Trohet

    25/6  Thinkerbelle


            Las vegas bruden


            Villabona Djuric

  • MammaM

    Vi ska inte gifta oss på hemmaplan så på semetsern tänkte vi besöka kyrkan vi ska va i och även kolla upp festlokalerna lite mer.
    Men börjar bli så nervös att kyrkan ska vara bokad när vi vill ha den så jag ska försöka ringa idag, känns lite sjukt att ringa och boka kyrka till mitt bröllop, men såklart jättekul

    Vi har hittat en helt perfekt festlokal med 12 st rum för gästerna att sova i, visserligen är det nog inte jättesköna sängar och gemensam toalett mm, men helt perfekt förutom priset.... men jag ska ringa och prata med dem så får vi se

    Köpt vår första bröllopstidning igår

  • prinsessanogrodan
    MammaM skrev 2010-07-23 07:46:48 följande:
    Vi ska inte gifta oss på hemmaplan så på semetsern tänkte vi besöka kyrkan vi ska va i och även kolla upp festlokalerna lite mer.Men börjar bli så nervös att kyrkan ska vara bokad när vi vill ha den så jag ska försöka ringa idag, känns lite sjukt att ringa och boka kyrka till mitt bröllop, men såklart jättekul Vi har hittat en helt perfekt festlokal med 12 st rum för gästerna att sova i, visserligen är det nog inte jättesköna sängar och gemensam toalett mm, men helt perfekt förutom priset.... men jag ska ringa och prata med dem så får vi seKöpt vår första bröllopstidning igår
    Jag tyckte också att det kändes helt galet att ringa och boka tid i kyrkan. Surrealistiskt på nåt sätt
Svar på tråden Juni 2011