• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Villemoa

    *susar in*

    Ninnis: HÄRLIGT att pendlandet är över!

    Fru Sy: så bra att det kändes bra med läkaren!

    Blommis: jädra glada gubbar, hoppas på en imorgon!

    Har försökt läsa ikapp och jag har redan glömt bort det mesta! :-O Massor med och kramar till alla!

    Själv har jag haft det stressigt värre på jobbet eftersom betygen ska vara klara senast söndag så jag har rättat och rättat och rättat och ........
    Magen växer så sakteliga och jag är i v.18 idag. RUL den 14:e som vi ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Jag tror att jag har kännt fladder i magen men det är ju så himla diffust i början. Man tycker ju att man borde komma ihåg känslan från förra gången....men men
    Har en vecka kvar på jobbet sen SOMMARLOV!!!

  • Leksi

    Hastar in & säger hej till tråden!
    För en gångs skull har jag hunnit läsa ikapp och lillkillen sover fortfarande. =)

    Vad fin hon är din dotter Sonja!

    Grattis till pendlingsstopp Ninnis! Måste vara härligt att äntligen få dela vardagen ihop efter så många år tillsammans! Håller tummarna för att din tredje önskan också ska gå i uppfyllelse...

    Magnolia... åh de är så fina! Vill också ha! Fast vår trädgård är inte så stor och redan fullproppad så då måste något annat bort i så fall. *tittar mordlystet på svartvinbärsbuskarna*

    Lycka till med jobbsökandet Hvidis! När jag bodde nere i Malmö jobbade jag på Stepstone. :)

    Åh, har ni redan börjat planera dop Bruttan? När ska ni ha det? Vi vill också döpa vår son, typ i början på augusti så det kanske är hög tid att ta tag i det...?

    Ja shit vad tiden går. Imorgon blir Alfred en månad!!! Kan inte förstå. Vi var på 1 månads-kontroll på BVC idag och nu väger han 5,9 kg.

    Har varit fortsatt deppig till och från, vissa dagar är jobbigare än andra, men jag tycker det har känts mycket bättre nu de sista dagarna så jag hoppas det har vänt. Ikväll är maken på AC/DC-konsert men snart kommer min syster ner och avlastar lite. *snällt*

    Nej nu ska jag passa på att äta lite eftersom Alfred - kors i taket - fortfarande snusar så lugnt så lugnt i vagnen.

    till alla!

  • Leksi

    Vecka 18 Villemoa! Wow! Som sagt, tiden går fort!
    Vad roligt med ultraljud och skönt med sommarlov! Kram!

  • Hvidbrud

    Leksi: tänkte på dig idag när jag sjöng mors lilla Olle och tårarna började trilla... Det är ju en så fiiiiin visa! Villemoa: v18! Oj vad tiden flyger! Nästan halvvägs!

  • Hvidbrud

    Blommis: Ja,jo, ja,je, jo, nja,jo... Åh, suck! Måste sortera i skallen innan jag kan svara dig, eller komentera det... det sådde ett frö... men att bli egenføretagare i sverige med anstälda, nä, men kanske finns det ågon som behöver mig och mina ideer?

  • Hvidbrud

     


    ingenjörsbruden skrev 2010-06-03 10:51:16 följande:
    Kutar in snabbt som tusan.....har seminakna jubbepågar (den äldste är yngre än mig så då är det pååågar) i trädgården.....o solen gassar!
    *kutar snabbt som tusan till bussen*
  • Fru sy

    Härligt att höra av dig Villemoa, och att allt är bra. Jobbigt med stress på jobbet, men bara en vecka kvar till sommarlov... det är ju ingenting. Själv har jag två veckor till innan det är dags för sommarlov här.

    Sonja: Din dotter är helt underbart söt!!

    Leksi: *En stor kram till dig* Och till er andra som behöver det oxå såklart!

    Hvidis: Vet inte om du skrivit det med känner du av magen något, börjar väl bli tid att testa snart om inte indianerna kommer. Eller har jag missuppfattat?!?

    Nu är det duschen som gäller sen blir det sängen. Är såå trött, vovven skulle nämligen inte sova inatt så vi var ute med henne flera gånger... hon tyckte väl det var mkt roligare än att sova...

    Imorgon skall mannen lämna burkprovet, *hoppas, hoppas att det kommer se bra ut* Är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får provsvaren?

    God natt tjejer. Och imorgon är det fredag, underbart!!!

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...