• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Ninnnis

    Åh, varför tryckte jag i mig ett flottigt danskt wienerbrød efter lunchen? Ganska onödigt egentligen, eftersom jag knappt var sugen...

  • passionsblomman

    Igår hade jag +11 på min altan och idag är det+21! Vaddå skillnad från ett dygn till nästa!

    Nu har jag nödtorftigast röjt av i köket så nu tänker jag gå ut. Men först måste jag nog ta av mig Hellyhansenlånjalingarna...för igår hade jag dem inne hela dagen och ute under varselbrallorna när det skulle sniglas. Nu måste jag nog ta shorts.Jag har inte heller rakat benen...

  • passionsblomman



    Funkia (Hosta) Golden Tiara
    RosenlijaSkuggviolrutaAlunrot PlumpuddingAlunrot PetitepearlfairyHöstsilverax

    Jag ska göra en rabatt runt min Magnolia tänkte jag framöver.
    Först ska det komma vårlökar i olika omgångar. Mörklila tulpaner tex som jag har hittat i trädgården här och där. Själva Magnolian naturligtvis, men sedan Löjtnantshjärta dessa olika bladverk och blommor allteftersom plus en Astilbebuske som redan står där. Den sista bilden här är Höstsilverax. Om ni har en trädgård rekommenderar jag varmt en sådan planta! Den bli typ 1,20 hög, mörkröda blad och doftar sagolikt och blommar SENT när man vill att det fortfarande ska hända något i trädgården. Apsnygg ihop med Höstanemoner och sådant.

  • Ninnnis

    *noterar höstsliverax*

    Jag älskar löjtnandshjärta! Vi hade det när jag var liten och mamma brukade pressa ett hjärta till mig varje år. Vi köpte en planta förra året, men den tog sig aldrig. Maken satte den i utkanten av trädgården bara för att han inte ville slänga den, och nu i år hade den plötsligt tagit sig! Nu står den i en kruka på terrassen och blommar så fint

  • Fru Bygg

    Hej Ninnis!
    Det stämmer att jag jobbade idag, men det var bara en endagarskurs. Jag börjar jobba halvtid sen i augusti på riktigt.
    Dagen gick väl bra, men nu känner jag mig så ledsen. Vi hade utbildning (grupparbete mm) ang mångfald inom byggbranschen idag. Det är ju en rätt så tuff miljö, och det jobbars just nu på företaget som jag arbetar för att få in fler tjejer och personer med utländsk bakgrund.
    Jag vet vilka åsikter (främst yrkesarbetarna) har, men jag blev ändå riktigt förvånad över hur barnsliga och idiotiska vissa av dem är. Det beter sig som om de går på dagis och säger rätt ut att tjejer inte har på en arbetsplats att göra. Något som sårar mig mer är när vissa av kollegiorna på kontoret delar dessa åsikter. Det är hemskt att vårt samhälle inte har kommit längre än detta i denna mansdominerande bransch.

    Jag vet att jag jobbar i en tuff bransch och jag gillar det. Jag vet att det är tufft snack, men ändå. Det är ju människor vi pratar om. Hur kan man ha sådana "grottmänniskortankar"?

    Sen när jag kommer hem till min underbara lilla tjej så är hon så pappig och typiskt så har maken kört iväg ikväll för att hjälpa min svåger med deras trädäck. Så nu sitter jag här lite ledsen med en dotter som är så kinkig för hon saknar pappa. Jag vill bara helst krypa upp i makens famn med dottern i famnen och mysa.

    Jaja, ibland har man dåliga dagar....


    Ninnnis skrev 2010-06-02 12:59:38 följande:
    Fru Bygg, jag såg på FB att du börjar jobba idag! Hur har det gått?

     

  • Fru Bygg

    Oj, vad jag lät gnällig i mitt inlägg, så farligt är det ju inte.

  • passionsblomman

    Byggan, sådant där skit kan suga musten ur vem som helst!
    Tur jag inte var där, jag hade blivit alldeles för märkbart förbannad...
    *bjuder på en glass*

    Vilken sort vill du ha? Glassbilen var här och vi köpte de som motsvarar:
    *Marängcup
    *Spirello
    *Sandwich
    *Magnum Mandel
    *Glassbåtar

    Jag vet att de heter andra namn från Hemglass, men jag ork<r inte komma ihåg vad...

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...